۳۲۴۶۸
۳۲ نظر
۵۱۸۶
۳۲ نظر
۵۱۸۶
پ

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

اینجا استخر است اما نه استخری که شما در ذهنتان دارید. طول و عرض این استخرها گاهی از صد متر هم بیشتر است و شیرجه زدن در عمق بیش از ۳۰ متری آن دل و جرات می خواهد.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

همشهری سرنخ: اینجا استخر است اما نه استخری که شما در ذهنتان دارید. طول و عرض این استخرها گاهی از صد متر هم بیشتر است و شیرجه زدن در عمق بیش از 30 متری آن دل و جرات می خواهد. استخرهایی که هر یک به دلایل گوناگون نامشان در ردیف بزرگترین استخرهای جهان قرار گرفته است.

شهر ستاره ها

«کریستال لگونز» شرکت سازنده سنت آنلفونسو دل مار - بزرگترین استخر جهان - تلاش می کند در گوشه و کنار جهان استخرهای بزرگ دیگری بسازد. آخرین پروژه آنها در شرم الشیخ مصر راه اندازی شد. شرکت کریستال لگونز قرار بود تا سال 2009 استخری با 12 مرداب بزرگ بسازد.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

همه این مرداب ها در محیطی به مساحت 8/8 هکتار با صرف هزینه 5/5 میلیارد دلاری ساخته می شوند که البته هنوز این پروژه با نام شهر ستاره ها به اتمام نرسیده است. آب مورد نیاز این استخر از دریای سرخ که سه کیلومتر با آن فاصله دارد تامین می شود.

آب این استخر بعد از پر شدن هرگز خالی نمی شود و با کمک سیستم تصفیه خاص به صورت متناوب تصفیه می شود. اگر ساخت این استخر به پایان برسد، لقب بزرگترین استخر جهان را از سنت آلفونسو دل مار خواهد ربود.

سنت آلفونسو دل مار

این استخر با طول 100 متر، تقریبا بیش از هشت هکتار مساحت دارد و شش هزار بار بزرگتر از استخرهای معمولی هتل هاست. سال 2008 نام «سنت آلفونسو دل مار» به عنوان بزرگترین استخر جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

به گفته سازندگان، پنج سال طول کشیده تا با صرف هزینه دو میلیارد دلاری، بزرگترین استخر دنیا ساخته شود و جالب است بدانید که این استخر با آب اقیانوس پر می شود.

سازندگان استخر برای تصفیه ۲/۵ میلیون لیتر آب استخر، از روشی بسیار جدید برای تصفیه آب شور استفاده کرده اند. در کنار این استخر، آپارتمان ها، هتل ها و اقامتگاه های بسیاری ساخته شده است و وقتی استخر به روی عموم باز نیست، مهمانان هتل ها می توانند تا هر وقت که دلشان خواست در این استخر شنا کنند.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

در شهر «آلگارویو»، از شهرهای پررفت و آمد شیلی که در کنار سواحل جنوبی این کشور قرار دارد، یکی از شیک ترین استخرهای جهان قرار دارد. سنت آلفونسو دل مار، استخری است که با دیدن آن، کلا نظرتان درباره استخر تغییر خواهد کرد زیرا به حدی بزرگ است که می توان در آن یک قایق بادبانی را به حرکت درآورد.


استخرهای حرارتی گلرت

در شهر بوداپست مجارستان، حمام های حرارتی گلرت از جمله قدیمی ترین و مشهورترین استخرهای عمومی هستندکه همچنان افراد زیادی برای شنا به سراغ آنها می روند.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

این استخر بین سال های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۸ ساخته شد و نمونه بارزی از هنر طراحی در زمان خود به شمار می رود. این حمام ها از چندین استخر تشکیل شده که مساحت هر یک از آنها به ۷۰۰ متر مربع می رسد.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

حمام های حرارتی شامل استخر با موج، استخر کودکان و استخر حمامی لوکس به سبک رومیان است. آب استخرهای گالرت از بیش از صد چشمه آب معدنی تهیه می شود تا خاصیت درمانی داشته باشد و برای همین به این استخرها حمام نیز گفته می شود. درروزهای گرم، سقف تاشوی روی استخر باز می شود تا شناگرها از تابش نور آفتاب به داخل استخر لذت ببرند.


گنبد اقیانوسی سیگایا

استخر سیگایا در اقامتگاه میازاکی ژاپن بزرگترین استخر سرپوشیده جهان است. این استخر به نام «گنبد اقیانوس» هم مشهور است.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

استخر گنبد اقیانوس ۳۰۰ متر عرض دارد. سقف این استخر، قابلیت جمع شدن دارد و در روزهای گرم، سقف را جمع می کنند تا با تابش نور خورشید، آب استخر گرم شود. این استخر فقط برای شن کردن نیست بلکه افراد می توانند با تخته های موج سواری خود روی موج های مصنوعی این استخر بدون ترس از اینکه مبادا کوسه به آنها حمله کنند اوقات خوشی داشته باشند.

جالب تر اینکه هر پانزده دقیقه یک بار، آتشفشان مصنوعی که در کنار این استخر ساخته شده فعال می شود و شناگران را هیجان زده تر می کند. گنبد اقیانوس از خرده سنگ های کوارتز ساخته شده و برای کودکان بخش مجزایی همراه با سرسره آبی در نظر گرفته شده است.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

ساخت این استخر دو میلیارد دلار هزینه دربر داشته و از سال ۱۹۹۳ پذیرای گردشگران است. البته این استخر در زمان های مختلف به دلیل مشکلات مالی بارها بسته شده و دوباره باز شد.


نیمو 33

نیمو 33 یکی دیگر از مشهورترین استخرهای جهان است که در شهر بروکسل بلژیک قرار دارد.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

عمق استخر نیمو ۳۳ متر است و عمیق ترین استخری است که تاکنون به دست بشر ساخته شده است. برای پر کردن «نیمو ۳۳» دو و نیم میلیون لیتر آب لازم است. پر کردن آب استخر توسط تونل های زیرآبی صورت می گیرد و بازدیدکنندگان با رفتن در اتاق های مخصوص می توانند شاهد چگونگی پر شدن آب استخر باشند.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

ساخت «نیمو ۳۳» هفت سال طول کشید و بیش از ۳ میلیون دلار هزینه دربر داشت. سال ۲۰۰۴ برای نخستین بار در این استخر به روی عموم باز شد. در ابتدا مشتری های این استخر بیشتر شیرجه زن های حرفه ای و یا اعضای تیم های فیلمبرداری بودند که صحنه هایی را می بایست زیر آب فیلمبرداری می کردند.

البته هر شناگری نمی تواند در این استخر شیرجه بزند و شیرجه زن های حرفه ای با نشان دادن مدرک خاص می تواننددر آن شیرجه بزنند و مبتدی ها هم با خرید بلیت سی دلاری می توانند شیرجه حرفه ای را یاد بگیرند.


استخر زودیاک

قصر اوماید بهاوان در هندوستان به دو بخش هتل و اقامتگاه سلطنتی تقسیم بندی شده است. وقتی این قصر در سال 1943 کامل شد، بزرگترین خانه دنیا شناخته شد و برای تکمیل آن بیشتر از 3500 نفر کار کردند.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

ساخت این قصر ۲۲۵ هزار دلار هزینه دربرداشت و ۱۵ سال طول کشید تا کامل شد. یکی از مشهورترین بخش های این هتل، استخر داخل ساختمان است که در بخش زیرین و مرکز هتل ساخته شده است. این استخر که به شکل دایره ساخته شده به نام «زودیاک» مشهور است و در ساخت آن از هنر کلاسیک الهام گرفته شده است.

در طراحی کف استخر از نشانه های زودیاک - قاتل سریالی مشهور - یا همان اشکال مرتبط با ماه های سال استفاده شده و برای همین چنین نامی را روی آن گذاشته اند. استخر از موزائیک پوشیده شده اما دیواره ها و سقف آن با هزاران قطعه ۲۵/۴ میلی متری طلا کاشی کاری شده است. امروزه افرادی که به این قصر می روند می توانند همراه خانواده سلطنتی که هنوز در بخش خصوصی آن ساکن هستند شنا کنند.


هتل استخری

اقامتگاه ساروجین تایلند میزبان یکی از لوکس ترین هتل های استخری جهان است که در آسیا به عنوان لوکس ترین هتل کوچک شناخته شده و بارها جایزه سفر جهانی را به خود اختصاص داده است. هتل در دسامبر 2004 افتتاح شد اما این هتل استخری که برای ساخت آن میلیون ها دلار هزینه شد در حادثه سونامی کاملا ویران شد و از نو آن را ساختند و هشت ماه بعد دوباره مشغول به کار شد.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

استخر ساروجان ۲۵۰ متر مربع مساحت دارد و چشم انداز آن به طرف اقیانوس هند است. مهمان های این هتل می توانند روی کلبه های کوچک شناور در آب استخر، استراحت کنند.


استخر نپتون و رومی

در قلعه هرست کالیفرنیا دو استخر بسیار لوکس ساخته شده است که نام این دو استخر نیز در همه جای دنیا سر زبان ها افتاده است.

استخر نپتون با 32 متر طول و 18 متر عرض در بیرون از قلعه قرار دارد. استخر رومی در داخل قلعه ساخته شده و کوچکتر از نپتون است. ایندو استخر بین سال های 1924 و 1936 ساخته شده اند.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

در گذشته تمام ملک قلعه هرست به همراه دو استخری که در آن قرار دارد ۱۰ میلیون دلار قیمت گذاری شده بود اما امروزه روی این دو استخر هیچ قیمتی نمی توان گذاشت. هر دو استخر طوری طراحی شده تا نمای حمام های روم باستان را به یاد بیاورد.

این استخر با سنگ های مرمر و همچنین موزائیک های زیبا تزئین شده است. همه استخر نپتون به همراه دیوارها و سقف با موزائیک هایی که رگه های طلا در آن دیده می شود تزئین شده است. افرادی که علاقه مند به بازدید قلعه هرست هستند می توانند با تورهای گردشگری به این قلعه بیایند. مسئولان این قلعه چندین بار در سال استفاده از این استخر را به مزایده می گذارند و درآمد حاصل از آن را صرف امور خیریه می کنند.


استخر خانوادگی کیتچوکوف

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

یکی از مشهورترین و لوکس ترین استخرهای جهان در شهر گیلبرت آریزونا قرار دارد. این استخر حداقل ده برابر استخرهایی است که در خانه ها ساخته می شود. تقریبا ۵ ماه طول کشید تا با صرف هزینه یک میلیون دلار، ساخت این استخر کامل شد.

این استخر خصوصی، آب نما، آبشار و فواره نیز دارد و سرسره آبی آن چهار متر و نیم ارتفاع دارد. عصرها وقتی خورشید غروب می کند، نورپردازی زیبایی محیط را روشن می کند و نمایی تماشایی به لوکس ترین استخر خصوصی جهان می دهد.

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

یکی از جالب ترین بخش های این استخر، سیستم کنترل آن است. استخر کیتچوکوف با سیستم کنترل از راه دور کار می کند، به این ترتیب که اعضای خانواده در هر کجای دنیا که باشند با لمس یک دکمه می توانند سیستم استخر را کنترل کنند. صفحه کنترل لمسی این اجازه را می دهد تا از راه دور هم بتوان دمای آب استخر را کنترل کرد. رنگ آن را با چراغ هایی که در آن کار گذاشته شده تغییر داد و حتی جکوزی را هم گرم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hadis

      خیلی قشنگ بودن.

    • jojo

      بچه ها الان میگه : استخر اولیه مال مامانمه دومیه مال بابامه سومیه مال زن پسر عموی خاله ی عروس عممه اما اقیانوس خومو تو سیاره ی زحل ترجیح میدم.........!!!

      پاسخ ها

      • هادی

        دقیقا کی ؟!!
        الآن میخواستی بگی " من این حرفا رو نمی گم ؟" !!

      • jojo

        من اسم اون شخصی که این مدلی صحبت میکنه رو نوشتم اما به لطف مجله سانسور شد....دوستان در جریانن!!!!

    • مینا72

      مریم سراوانی عزیز شما کدوم از اینا رو از نزدیک دیدین؟؟؟؟؟؟

    • MOHSEN

      پسر زنونه اس يا مردونه؟

      پاسخ ها

      • نگين

        اونجا خارجه

      • reyhoon

        قاطی

    • laya

      عجب استخراییه...دلم خواست...مخصوصا اون33 متریه....

    • reyhoon

      وای خدا هوایی شدم

    • آناهیتا

      بچه ها الانه که مریم سراوانی بیاد بگه من اینارو دیدم فلان سال اونجا بودم مال دوست بابای منه و.... حالا ببینین من کی گفتماااا

    • علی

      عکس استخر موجهای آبی..... پ کو پ

    • ladytak91

      آخه چرا این استخرا رو نشون من میدین شب خوابم نبره؟!! منم میخوااااااااااااااااااام...

    • arezu

      bah khoshbehale unai ke miran tu hamchin estakhrai

    • نگين

      اين ابش خيلي كيف ميده توش شنا كرد

    • sarina

      خوووووووووششششششششششششگگگگگگگگگلللللللللللللللللللللللللللل بببببببببببببببببببببببببوووووووووووووووووووووووووووووددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

    • soniya

      خیلی نامردین.افسردگی گرفتم.منم میییییخواااااااااااااااااااااااااااام!!!!!!!!!!!!!!!

    • سیروس

      ما در ورزش شنا کاری به این نداریم که عمق استخر یا دریا و یا دریاچه چقدره برای ما که تو سد کرج شنا کردن رو یاد گرفتیم عمق معنایی نداره چون روی اب شنا میکنیم اما واقعا شنا کردن در این استخرها خیلی رویاییه .

      پاسخ ها

      • انيتا

        بابا سد كرج ............

    • بدون نام

      hehe

    • مريم سراواني

      من يه بار تو اين رفتم شنا خيلي خوش گذشت

      پاسخ ها

      • maede

        manam oonja boodam mano nadidi azizam?

    • بدون نام

      خیلی توپ بود

    • sajjad

      عالی بودند با تشکر

    • امید

      عجبااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

    • محسن

      آخه ما چی ازاونا کم داریم که نمیتونیم توی هر استانی یک استخر با استانداردهای جهانی داشته باشیم به خاطر نداشتن فضاهای مطلوب ورزش همین شدیم که چشم امیدمون دربازیهای بین المللی به تعداداندکی رشته بیشتر نیست بابا هرچی بکاری همونو درومیکنی .

    • Negin

      معركه بودن ، مخصوصاً اون اوليه و اوني كه تو تايلند بوووود !!!

    • حامد

      خ عکسای قشگیه ای کاش ما هم تو ایرانمون هی جور استخر ها داشتیم.

    • خسته

      استخر خونه ي ما رو ببينيند چي مي گيد

    • یارو

      یه وقت خدای ناکرده یارانه صاحباشونوقطع نکنن!

    • محمد عموئي

      متشكر از اين همه لطف در ارسال تصاوير جالب

    • يه آدم

      در آن زمان كه به خدايم پيوند مي خورم
      همان خدايي كه به نامش سوگند مي خورم
      تمام لذت جهان خلاصه مي شود
      دگر دل از شنا در اين استخر مي برم
      ميدونم چه احساسي داريد اما عميق تر فكر كنيد
      شايد عمق استخر مهم نباشه اما عمق فكر مهمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج