۳۲۴۹۰۴
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

آرایش بی سوادی روی صورت ایرانی ها

شهردار تهران گفت: نمی‌توانیم در شهری باشیم که تعداد فروشگاه های لوازم آرایشی آن ۸ هزار مغازه و تعداد کتابفروشی های آنها تنها ۱۲۰۰ عدد باشد. در شهری که گردش مالی سالیانه فروش لوازم آرایشی ۱۵هزارمیلیارد تومان و گردش مالی فروش کتاب کمتر از هزار میلیارد تومان است.

خبرگزاری فارس: شهردار تهران به بیان نقش فرهنگ به ویژه کتاب، کتابک و کتابخوانی به عنوان مهترین ابزار تمدن سازی پرداخت و گفت: مهمترین خصیصه و وجه تمایز تمدن و اندیشه اسلامی با دیگر تمدن های دنیا در همین نقطه است که آنها بیشتر با استثمار و استعمار تمدن خود را توسعه می دهند اما انقلاب و تمدن اسلامی توسعه خود را بر اندیشه ، فرهنگ ، کتاب و کتابک مبتنی کرده است. به نحوی که در طول تاریخ اگر به خوبی نگاه کنیم این تاثیرگذاری را شاهد هستیم .

قالیباف در ادامه یکی از مهمترین راهبردهای نظام اسلامی را توجه به کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: البته بعد از انقلاب اسلامی آنطور که باید و شاید نتوانسته ایم به اهمیت این امر مهم بپردازیم.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران شاید از جهت قانون و مقررات مسوولیت مستقیمی درخصوص فرهنگ نداشته باشیم اما تک تک ما مسئولان در هر کجا که هستیم باید به اهمیت مقوله فرهنگ، کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشیم .

وی بیان کرد: نمی توانیم در شهری باشیم که تعداد فروشگاه های لوازم آرایشی آن ۸ هزار مغازه و تعداد کتابفروشی های آنها تنها ۱۲۰۰ عدد باشد. در شهری که گردش مالی سالیانه فروش لوازم آرایشی ۱۵هزارمیلیارد تومان و گردش مالی فروش کتاب کمتر از هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: شاید در تولید کتاب آمار خوبی داشته باشیم به نحوی که در سال۹۳ رشد خوبی را در این حوزه شاهد بوده ایم اما تیراژ کتاب ها به ۵۰۰ عدد رسیده است.

به گفته شهردار تهران، هم اکنون در دنیا با توجه به رشد فناوری اطلاعات و حوزه دیجیتالی، انتشار کتاب کاغذی هم با رشد و توسعه همراه است، این امر حاکی از آن است که مطالعه در دنیا سیر صعودی و پرشتابی را طی می کند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ کتابخانه در پارک ها ومحلات شهر تهران دایر است.

به گفته قالیباف، همچنین هر ساله نمایشگاه یادیار مهربان با همراهی انتشارات ویژه دانش آموزان و کتابخانه ها در شهر تهران برگزار می شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به آماده سازی باغ کتاب تهران در مجموعه اراضی عباس آباد اشاره کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: شورای شهر تهران به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت مستقیم برای حوزه کتاب تخصیص داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا بررسی بفرمایید بینید اشکال کار کجاست. واقعا نسل ما دهه پنجاهی ها اینطوری نبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمایشگاه یعنی جایی که همه کتابهای مورد نظر شان را پیدا کنند.والا وقتی کلی از کتابها ممنوع الورود باشند ونمایشگاه با سانسور...چه کتایخوانهایی میخواهیم بپرورانیم ؟!

    • user

      کجای کار می لنگه مدارس وکتاب هایش که به دست متولیان ... است

    • ترسو

      واقعا ، يعني ، هنوزم ، ايران ، رو ، با ، بقيه ، جهان ، اونم ، كشورهاي ، پيشرفته ، مقايسه ، ميكنين ؟!؟!؟!؟!؟!؟

    • چشمه

      بخاطر اینکه همش سانسور همش سخت گیری تو مجوز دادن همش قیمت بالا تازه الان که شبکه های اجتماعی فراگیر شدن دیگه کی وقت می کنه کتاب بخونه. اون موقع که ما همش سرمون تو کتاب بود نه تلویزیون درست حسابی و برنامه دیدنی بود نه کامپیوتری نه تلفن همراهی. الان این همه رقیب برای کتاب مفت و مجانی . برای یه کتاب صد، صد و پنجاه صفحه ای بیست هزار تومان باید پول داد خب معلومه دیگه

    • بدون نام

      واقعا تأسف داره که تو یه جامعه که از مظاهر آن ارایش زشت وغلیظ هست بیداد میکنه تو کشورهای غربی اصلا وضعیت اینطوری نیست ,شوربختانه ملاک واستانداردهای انسانی هم توسط مردها تعیین میشه
      وزنهای جامعه ما بازیچه خواسته های مردانشون هستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه ما اشکال کارمون اینه که خودمون را از کشورهای غربی بالاتر میدانیم .

    • سین میم

      حمایت از ناشر و یارانه کاغذ- کنترل شده- و نظارت جهت کاهش قیمت کتاب چیزیه که هم به نفع ناشره هم مردم...
      البته سواد و شعور با کتابخوانی به دست نمیاد. به نظر من مشکل ما فرهنگی و تربیتیه... که کسی زیر بارش نمیره. تربیت بچه مهم تر از کتابه!
      به علاوه ما دهه شصتی ها یادمه اکثرا کتاب هدیه میگرفتیم. الان کدوم بچه ای برای تولد یا شاگرد اول شدن کتاب میگیره؟!
      در مورد آرایش هم، نشانه ی سواد یا بی سوادی نیست. بلکه اولا قیمت لوازمش پایینه. بعد اینکه همه ظاهربین شدن و طبعا دخترا به فکر بهبود ظاهرشونن- نه تحصیل و فرهنگ و اصالت. و اینکه انقدر آمار رضایت از شرایط و شخصیت فردی پایینه که با این سرگرمی سعی در راضی کردن خودمون داریم.

    • بدون نام

      فقط مغازه ها را شمرده اند؟ بیایند ببینند تو مترو چه خبره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج