۳۲۴۹۱۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

لستر کمر بنگاه‌های شرط‌بندی را شکست

تساوی دوشنبه‌شب تیم‌های چلسی و تاتنهام در لیگ ‌برتر انگلیس در فاصله دو هفته مانده به پایان این رقابت‌ها، رأی به قهرمانی تیم شگفتی‌ساز لسترسیتی داد تا شاگردان کلودیو رانیری (سرمربی لستر) برای اولین‌بار در تاریخ، طعم قهرمانی در جزیره را بچشند.

روزنامه شرق: تساوی دوشنبه‌شب تیم‌های چلسی و تاتنهام در لیگ ‌برتر انگلیس در فاصله دو هفته مانده به پایان این رقابت‌ها، رأی به قهرمانی تیم شگفتی‌ساز لسترسیتی داد تا شاگردان کلودیو رانیری (سرمربی لستر) برای اولین‌بار در تاریخ، طعم قهرمانی در جزیره را بچشند. این تیم شگفتی‌ساز که با هزینه‌ای نزدیک به ٤٠‌ میلیون یورو جمع‌آوری شده بود، تمام معادلات فنی در لیگ ‌برتر انگلیس را به‌هم زد و جام قهرمانی را بالاتر از تمام تیم‌های مطرح انگلیس از جمله، یونایتد، سیتی، آرسنال، چلسی، لیورپول و البته تاتنهام به دست آورد. قهرمانی لسترسیتی در لیگ‌ برتر انگلیس به غیر از معادلات فوتبالی، مسائل غیرفوتبالی از جمله بنگاه‌های شرط‌بندی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داد.

برای واشکافی این موضوع باید سری به ابتدای فصل زد، جایی که بنگاه مشهور شرط‌بندی «بوک مارک» در انگلیس اعلام کرد شرط‌بندی روی باشگاه لسترسیتی یک به پنج ‌هزار است! درواقع دست‌وپازدن لسترسیتی برای بقا در لیگ در فصل گذشته، مسئولان این بنگاه را تا جایی غافل کرده بود که یک به پنج ‌هزار هم شانسی برای قهرمانی لسترسیتی در لیگ ‌برتر انگلیس قائل نبودند. به این ترتیب هرکسی که می‌خواست روی قهرمانی لستر شرط ببندد، به ازی هر پولی که پرداخت می‌کرد، پنج ‌هزار برابر بیشتر عایدی به دست می‌آورد.

کارنامه نه‌چندان درخشان لسترسیتی در لیگ ‌برتر انگلیس و از طرفی وضعیت باشگاه در فصل جدید با خریدهای گمنام، افراد کمی را راغب کرد روی قهرمانی این تیم شرط ببندند؛ از این میان آنهایی هم که وارد شرط‌بندی روی قهرمانی لستر شدند، حاضر به پرداخت هزینه‌های سنگین نبودند و بیشتر بین پنج تا ١٠ پوند شرط بستند.

کاش ١٠ پوند شرط می‌بستم

کمتر پیش می‌آید که این‌گونه مواقع یکی از هواداران تیم روی قهرمانی شرط ببندد با‌این‌حال لایت هربرت یکی از افرادی است که ابتدای فصل روی قهرمانی لسترسیتی شش یورو شرط بست. او درنهایت و حالا که لسترسیتی جام قهرمانی را به دست آورده، ٣٠‌ هزار یورو به جیب زده است. لایت که با دیلی‌میل حرف می‌زد، دراین‌باره گفت: «کاری به این چیزها ندارم. این روزها فقط یک سؤال از خودم می‌پرسم که چرا آن روز کذایی ١٠ پوند (١٢ یورو) روی قهرمانی لسترسیتی شرط نبستم». طبق گزارشی که ESPN نوشته، تعداد افرادی که روی قهرمانی لسترسیتی ابتدای فصل شرط بسته‌اند، ٤٧ نفر بوده‌اند. ابتدا این تعداد تهدیدی برای بنگاه‌های شرط‌بندی نبوده ولی هرچه بازی‌ها جلوتر رفته و لسترسیتی به صدر جدول نزدیک شده، هراس و دلهره، بنگاه‌های شرط‌بندی را دربر گرفته است. البته آنها در همان میانه‌های فصل دست به کار شدند و سعی کردند با تطمیع افرادی که روی قهرمانی لسترسیتی شرط بستند، بلیت بخت‌آزمایی‌شان را بخرند.

همسرم گفت بفروش، پسرم گفت نه

«بیزینس اینسایدر» در گزارشی که درباره بنگاه‌های شرط‌بندی نوشته، به این‌مورد اشاره کرده که بسیاری از بنگاه‌های کوچک تا آستانه ورشکستگی هم پیش رفته‌اند. البته در این میان به این موضوع اشاره شده که بنگاه‌های شرط‌بندی از میانه‌های فصل از ٤٧ بلیت موفق شده‌اند بلیت‌های زیادی را بخرند؛ هرچند در نهایت ٢٤ نفر حاضر به فروش بلیت شرط‌بندی‌شان نشدند. یکی از افرادی که در این بین فریب خورده و شرطش را به بنگاه‌های شرط‌بندی فروخته، جان پریکی ٥٩ساله است که ماجرا را این‌طور توضیح می‌دهد: «من ٢٥ یورو روی قهرمانی لسترسیتی شرط بستم که باید طبیعتا نزدیک به ١٣٠‌ هزار یورو پول می‌گرفتم ولی چند هفته مانده به مسجل‌شدن قهرمانی لسترسیتی، از بنگاه به من زنگ زدند و گفتند بلیت من را ٣٧‌ هزار یورو می‌خرند؛ حس کردم ممکن است این شانسی که به من رو کرده از دستم برود. خیلی از تیم‌ها شیوه بازی لستر را یاد گرفته بودند و حس کردم از آنجا که لستر باشگاه کوچکی است، رفته‌رفته امتیاز از دست بدهد. از طرفی همسرم به من گفت با همین پول هم می‌توانیم سروسامانی به آشپزخانه بدهیم و از طرفی فکری هم برای طبقه بالای سرمان کنیم. البته پسرم به من گفت این کار را نکنم ولی در نهایت خودم تصمیم گرفتم شرطم را به مبلغ ٣٧‌ هزار یورو بفروشم». جان با این حال از آنجا که پیش‌بینی کرده بود لستر فصل را در میان سه تیم بالای جدول تمام می‌کند، پنج ‌هزار یورو بیشتر هم به جیب زد.

ورشکستگی بنگاه‌های شرط‌‌‌بندی

با وجود همه تلاش‌ها مبنی‌بر خریدن بلیت بسیاری از کسانی که روی قهرمانی لستر شرط بسته بودند، بااین‌حال بنگاه‌های شرط‌بندی باز هم ضرر زیادی کردند و ورشکست شدند؛ به گزارش ESPN در مجموع بنگاه‌های شرط‌بندی از قهرمانی لسترسیتی رقمی نزدیک به ١٤‌ میلیون یورو متضرر شده‌اند. این رقم شامل تمام پیش‌بینی‌هایی بوده که یک پایش لستر بوده است؛ چه قهرمانی، چه حضور در لیگ‌ قهرمانان فصل آینده و چه حضور در جمع سه تیم بالای جدول. ظاهرا مشهورترین کسی هم که بین ٢٤ نفر باقی‌‌مانده بوده که حاضر به فروش بلیتشان نشده‌اند، تام هنکس، هنرپیشه معروف هالیوودی است که صد پوند روی قهرمانی لسترسیتی شرط بسته است؛ او حالا می‌تواند به پنج ‌هزار برابرشدن سرمایه‌اش افتخار کند.

و برهنه‌شدن‌ گری لینکر!

این موضوع شاید دست‌کمی از ورشکستگی نداشته باشد؛ اینکه ‌گری لینکر، اسطوره فوتبال انگلیس، در میانه‌های فصل و زمانی که لسترسیتی شروع به درخشیدن کرده بود، وعده عجیبی داد؛ او که مفسر شبکه تلویزیونی مشهوری در انگلیس است، گفته بود لسترسیتی قهرمان نمی‌شود و اگر قهرمان شود، حاضر است با لباس زیر در برنامه تلویزیونی حاضر شود! حالا شاید او باید یکی از سخت‌ترین چالش‌های تلویزیونی‌اش را پشت‌سر بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج