جاباما
۳۲۵۱۵۸
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

۶ مشکل رایج خشکی پوست

شما هم از خشکی پوست رنج می برید؟ خشکی پوست مشکل رایجی است که اگر درمان نشود می تواند منجر به عفونت های جدی گردد.

وب‌سایت ۵۰۴۰: شما هم از خشکی پوست رنج می برید؟ خشکی پوست مشکل رایجی است که اگر درمان نشود می تواند منجر به عفونت های جدی گردد.

تگ‌های پوستی

تگ‌های پوستی بخش‌های نرم و کوچک رشد یافته روی پوست هستند که اغلب در پوست گردن، زیر بغل، پلک‌ها و زیر سینه‌ها دیده می‌شود. یک فرد ممکن است بین یک تا صد تگ پوستی داشته باشد. بزرگ‌سالان میان‌سال بیشتر مستعد ابتلا به تگ‌های پوستی هستند. اغلب این تگ‌ها بدون نیاز به جراحی برداشته می‌شوند، اگرچه تگ‌های عفونی شاید نیاز به جراحی داشته باشند.

6 مشکل رایج خشکی پوست
پسورپازیس

التهاب می‌تواند منجر به مشکل پوستی پسورپازیس شود. افراد چاق مستعد به دیابت یا بیماری‌های قلبی احتمال بیشتری دارد که دچار پسورپازیس شوند. این مشکل غیرقابل درمان است و هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند به کاهش علائم آن کمک کند.

راش

افرادی که پوست خشک دارند اغلب از راش رنج می‌برند. راش نوع خاصی از عفونت نیست. بروز نقاط قرمز یا ملتهب روی پوست چیزی است که راش نامیده می‌شود. انواع مختلفی از راش وجود دارد ازجمله اگزما، راش‌های ناشی از گرما و راش پیچک سمی.

راش‌ها می‌توانند قارچی، باکتریایی ، انگلی و حتی ویروسی باشد. داروهای زیادی در داروخانه‌ها برای درمان بیشتر نوع راش‌ها وجود دارد. اگر راش‌ها برای بیش از سه روز در بدن شما باقی ماند بهتر است نزد پزشک بروید.

خارش

اصطلاح پزشکی برای خارش پوست پروریتوس است. دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند سبب تحریک خارش شود ازجمله نیش حشرات، گزیدگی حیوانات، عفونت، آفات و انگل‌ها، رفتن مقابل نور خورشید و خشکی پوست. اغلب کرم‌هایی وجود دارد که مشکلات شما را تسکین می‌دهد. بااین‌وجود اگر برای شما غیرقابل‌تحمل باشد پزشک ممکن است داروهای کورتیکواستروئید را تجویز کند. خاراندن جاهایی که می‌خارند تنها اوضاع را بدتر کرده و باعث مشکلات دیگری مانند عفونت باکتریایی یا قارچی خواهد شد. اگر روی پوست ضایعاتی شروع به پدیدار شدن کرد حتماً در اولین فرصت با پزشک مشورت کنید.
6 مشکل رایج خشکی پوست

پای ورزشکاران

پای ورزشکاران مشکل پوستی رایجی است که انگشتان و پاشنه‌ی پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر یک قارچ محرک مشکل پای ورزشکار باشد ممکن است به بخش‌های دیگر بدن نیز گسترش یابد. پای ورزشکاران شرایطی عفونی است و باید از تماس با وسایل آلوده و زمین خودداری کنید. این بیماری تقریباً دردناک است. پای ورزشکاران می‌تواند باعث سوزش، خارش و پوسته‌پوسته شدن شود. اگر عفونت قارچی باشد داروهایی برای درمان آن وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از مشکلات خشکی پا این است که مرتباً پاهای خود را خشک کرده و نگذارید مرطوب بمانند. جوراب‌های نخی و کفش‌های باز بپوشید.

درماتیت آتوپیک

این بیماری نوعی اگزمای ژنتیکی است. افرادی که پوستشان خیلی حساس است ممکن است گرفتار درماتیت آتوپیک شوند. تکه‌های خشک و پوسته‌پوسته‌شده روی پوست نشانه‌های رایج درماتیت آتوپیک هستند. در این شرایط پوست شما خارش زیادی دارد و نخاراندن آن خیلی سخت خواهد بود.اغلب پوست ترشحاتی داشته و خارش می‌تواند به نقاط دیگر بدن نیز منتقل شود.
6 مشکل رایج خشکی پوست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج