۳۲۵۳۸۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری

سخنگوی دولت از افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام معلم همزمان با عید سعید مبعث در دهکده ساحلی این شهرستان با تبریک این عید اظهار کرد: نقش معلم در امر آموزش بسیار تاثیرگذار است.

وی هویت اصلی خود را معلمی دانست و گفت: به نمایندگی از معلمان در امور اجرایی دولت حضور دارم و امروز می‌خواهم به صورت غیر رسمی با معلمان صحبت کنم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صحبت‌های امروز بنده بیشتر از زبان یک معلم است، تصریح کرد: در سال ۱۳۵۲ در دبیرستان نوربخش ابلاغیه تدریس را دریافت کرده و معلمی حق‌التدریسی را از ۲۰ سالگی آغاز کردم.

وی با تصریح بر اینکه در تدریس روش متفاوتی داشتم، افزود: با آغاز انقلاب اسلامی معلمی را در مدرسه مذکور ادامه دادم و تدریس‌های خود را برای جذب جوانان متمرکز کردم.

نوبخت ادامه داد: ریاضیات جدید را در کلاس‌های اول و دوم دبیرستان تدریس کردم و از سال ۵۹ مدیریت دبیرستان نوربخش به بنده واگذار شد و در سال ۶۵ به شهر باختران اعزام شدم و در این شهر دومین کتاب ریاضی خود را نوشتم و پس از آن نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی شدم و اکنون نیز به نمایندگی از فرهنگیان و مردم در بدنه دولت هستم.

وی از فرهنگیان خواست به او ایده فکری دهند و اظهار کرد: با کمک فکری از معلمان می‌توان در تصمیم‌گیری‌های دولت اثرگذاری بهتری داشت.

سخنگوی دولت خطاب به فرهنگیان گفت: در سال ۹۲ دولت به سرکار آمد و اگر شما فرهنگیان فکر می‌کنید در این سال‌ها مسیر خود را اشتباه رفته‌ایم نظرتان را به بنده اعلام کنید.

وی درآمدهای کشور را از نفت و مالیات دانست و افزود: درآمدهای مالیاتی وابسته به نفت است و فروش نفت ایران به یک‌میلیون بشکه رسید و در ابتدای کار تلاش کردیم فروش یک میلیون بشکه نفت کاهش پیدا نکند،.

نوبخت با اشاره به اینکه سالانه درآمدهای نفتی از ۱۱۸ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار رسید، تصریح کرد: یادآور شد: شاهد تورم ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی ۶ دهم درصدی بودیم و اگر چه اکنون تورم مهار شده، اما هنوز آثار تورم در جامعه وجود دارد.

وی به ورود سرمایه‌گذاران به کشور اشاره کرد و گفت: سه ماه پس از برجام، ۱۶ هیأت اقتصادی خارجی و پنج رئیس جمهور وارد کشور شدند و از دی ماه سال ۹۴ تاکنون ۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شده است.

سخنگوی دولت بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۲ را مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امسال این بودجه به ۲۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آموزش و پرورش بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات خود را دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود این مسئله، رقمی که در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد کافی نیست.

نوبخت با تصریح بر اینکه سال گذشته کشور را با ۱۹ میلیارد دلار اداره کردیم، یادآور شد: سال گذشته صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه شد و اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بهانه‌ای برای ارتقای حقوق این قشر بود.

وی با بیان اینکه یک‌‌هزار و ۳۵۰ هزار تومان طرح رتبه‌بندی معلمان برای دولت بار مالی داشت، اظهار کرد: از پرداخت این مبلغ دفاع کردیم و امسال رقم مذکور به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به اینکه سال ۹۲ حقوق معلمان یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بود، متذکر شد: حقوق معلمان به ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده و باید باز هم افزایش پیدا کند.

وی با تصریح بر اینکه دولت با پذیرش رتبه‌بندی معلمان آمادگی جبران کسری حقوق این قشر از جامعه را دارد، گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان در نظر گرفتیم و برای این منظور با وزیر آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ امضا کردیم.

نوبخت در ادامه با اشاره به وضعیت ساخت ساختمان فرهنگی‌ ـ‌آموزشی گیلان یادآور شد: ساختمان فرهنگی‌ـ آموزشی گیلان باید تا سال آینده آماده شود.

در مراسم مذکور حدود ۸۰ معلم نمونه گیلان با حضور نوبخت و مسئولان استانی تجلیل شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چرا دروغ میگین آخه!؟
      حقوق داداش من تو حکم جدیدش مال امسال 1میلویون 300 هزار با 9 سال سابقه کار،
      من نمیدونم این آمار دروغ رو چجوری به خورد مردم میدن..
      دو میلیون از کجا اومد آخه.

    • بدون نام

      من یک معلم هستم با 22 سال خدمت 2 تومان هم نمیگیرم چه رسد به 2 و300

    • ناصر

      ببخشید .گلاب به روتون .حقوق بقیه کارمندان اضافه نمی شود؟ببو گلابی خودتونید نه مردم!فرهنگیان وچی فرض کردید نوکیسه ها؟حقوق قضات.بانکها و...چندین برابردرمقاطع مختلف سال اضافه میشه اوندقت چندرغازحقوق ما اززبان همه تکرارمیشه .فقط مونده بابک زنجانی وعده افزایش نده.خجالت بکشید وبترسیدازاینکه روزی مثل شماهابشیم وبجای دانش آموزباسوادمشتی ولگردتحویل جامعه بدیم تاگریبانگیرتون بشه این بی عدالتی

    • بدون نام

      مگه قراره فقط حقوق معلما توی سال جدید اضاف بشه که تیترش کردید؟

    • ارسلان

      نمیدونم ما فرهنگیان چه گناهی کردیم که باید اخبار حقوقمون در بوق وکرنای صدا وسیماو....دمیده بشه چرا یکبار ما اخبار افزایش حقوق دیگر کارمندان دولت مثل وزارت نفت،وزارت کشور،مخابرات،اداره برق وشهرداریهاو...رو از هیچ وقت از مسئولین محترم نمی شنویم

    • بازنشسته فرهنگی

      چرا باید حقوق شاغلین دو برابر بازنشستگان فرهنگی باشد این چه انصاف و عدالتی است ؟ چه کسی این برنامه ها را تنظیم و چه کسانی آنها را تصویب می کند دولت تدبیر و امید چرا بازنشستگان را در دوران خودش به طور کلی فراموش کرده است ؟مگر بازنشستگان فرهنگی چه هیزم تری به دولت تدبیر و امید فروخته اند که می بایست اینگونه مورد بی مهری قرار گیرند مگر بازنشستگان فرهنگی سی سال خدمت نکرده اند چرا باید حقوق آنها نصف شاغلین همتراز خودشان باشد بی مهری در حد توهین واقعاٌ ناراحت کننده است ما پیشکسوتان فرهنگی بودیم که شاغلین امروز آمده اند آلان ما بعد از سی سال خدمت باید نصف شاغلین همترازان خود حقوق دریافت کنیم ؟ اینجانب با مدرک کارشناسی ارشد با پست مدیریت مقاطع با سی و اندی خدمت صادقانه حقوق دریافتی من یک میلیون و هفتصد هزار تومان می باشد . چرا بین شاغلین و بازنشستگان فرهنگی شکاف عمیق و فاصله ایجاد می کنید از صبح تا شب مسئولین در مورد شان و منزلت و ارتقاء و افزایش حقوق شاغلین فرهنگی صحبت می کنند بدون اینکه یک امیدی به قشر بازنشسته فرهنگی بدهند که در این سال های پیری و بیماری و ناتوانی در سال های که هزینه های زندگی روزانه بالا می رود حداقل شما سالانه یک دستی به سر و گوش بازنشستگان فرهنگی بکشید و دلشان را شاد کنید این کم توجهی خدا را خوش نمی اید به نظرم حتی بازنشستگان می بایست یک بیست درصدی از شاغلین بیشتر دریافتی حقوق داشته باشند حالا ما آن افزایش را نخواسته ایم لااقل حقوق ما را با شاغلین برابر کنید این یک توهین به بازنشستگان فرهنگی می باشد به عناوین مختلف حقوق فرهگیان شاغل را اضافه می کنید در عوض ریالی به حقوق بازنشستگان فرهنگی دولت تدبیر و امید و سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزایش نمی دهد و مجلس نیز از دولت نمی خواهد که بازنشستگان را تحت توجه مساوی با شاغلین فرهنگی قرار دهید اضافه را نخواسته ایم گناه کرده اند که بازنشستگان فرهنگی سی سال خدمت کرده اند و زودتر بازنشسته شده اند باید خجالت و شرمساری بین خانواده خودشان بکشند ؟ سی سال در مقاطع مختلف دبستان و راهنمایی و دبیرستان به سمت های آموزگاری - دبیری - معاون و مدیر فعالیت خالصانه نموده ایم امروز از حداقل حقوق برخوردار شده ایم ؟ واقعاٌ جال سال و تعجب و تاسف است پس کی می خواهید حقوق بازنشستگان فرهنگی را ترمیم و سرو سامان دهید ؟

    • بدون نام

      آقای نوبخت نفس شماازجای گرم بیرون میاد

    • بازنشسته فرهنگی

      آقای نوبخت .قطعا راه را اشتباه می روید و در این دو سال اخیر هر چه توانستید به بازنشستگان فرهنگی طلم کردید .دولت شما دولت "تبعیض های مضاعف" است دولت بی عدالتی و بی تدبیری است .میزان حقوق بازنشستگان فرهنگی در مقایسه با بازنشستگان سایر ادارات و ارگانها و شاغلین را مورد مقایسه قرار دهید و بعدا می فهمید که این ره به ترکستان است و امید که سال بعد سال آخر کار شما و بی تدبیران باشد.امیدی به شما نیست

    • بدون نام

      دروغ که شاخو دم نداره احتمالا یک میلیون ما بقیش میره تو جیب نوبخت

    • بازنشسته شهر دشتی

      نظر فایده نداره باز نشسته فرهنگی باید محتاج یه دندون که بتونه اقلا نون خالی بخوره که این هم از دولت که نه تدبیری داره و نه امیدی بهش میره گمون نکنم کاری ساخته بشه
      فقط حرف حرف شاغله که فقط مشتی دروغ سرهم میکنید که
      بدبخت ها هم خیری از شما ندیدن
      حیف ازاین انتظار

    • سید

      حقوق معلمان فقط پس نیروهای کادری چیمیشه پدر من با 25 سال سابقه یک میلیونو نیم میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج