جاباما
۳۲۵۴۶۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روایتی از سرمایه‌گذاری اوباما بر روی روحانی

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به تشریح سرمایه‌گذاری رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بر روی دولت فعلی ایران برای تغییر فضای سیاست داخلی ایران پرداخته است.

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در گزارش مفصلی به بررسی زندگی «بن رودز»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا پرداخته است.

بخشی از این گزارش به بررسی نقض «بن رودز» در شکل دادن به سیاست خارجی اوباما در قبال ایران و اقناع افکار عمومی برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران مربوط می‌شود.

در گزارش مفصل «نیویورک‌تایمز» با اشاره به پیروزی «حسن روحانی»، در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آمده است: «این ایده که واقعیت جدیدی در ایران وجود دارد، برای دولت اوباما از لحاظ سیاسی مفید بود.»

در ادامه این گزارش به قلم «دیوید ساموئلز» آمده است: «با کسب سرمایه عمومی وسیع برای این تفکر که شکاف عمده‌ای در حکومت (ایران) وجود دارد و اینکه دولت (اوباما) در حال تعامل با ایرانی‌های میانه‌رو و خواهان روابط دوستانه با همسایگان و آمریکا است، اوباما توانست از مباحثات اختلاف‌انداز، اما روشنگرانه‌ای که ممکن بود بر سر سیاست‌های دولتش در بگیرد، بگریزد.»

نیویورک‌تایمز اضافه می‌کند: «با حذف کردن هیاهوها بر سر برنامه هسته‌ای ایران، دولت آمریکا امیدوار به حذف یکی از منابع تنش‌های ساختاری بین دو کشور بود که می‌توانست فضا را برای این دولت جهت جدا کردن آمریکا از نظام‌های نهادینه‌شده ائتلاف با کشورهایی مانند عربستان سعوی، مصر، اسرائیل و ترکیه رها کند. دولت، با یک اقدام شجاعانه، فرایند جدا شدن از خاورمیانه را شروع می‌کرد.»

اخبار تکمیلی از این گزارش نیویورک‌تایمز که با استناد به شمار زیادی از مقام‌ها و کارشناسان آمریکایی نوشته شده، متعاقباً منتشر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج