۳۲۵۴۹۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

حساب پزشکان از «پزشک سالار» جداست

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به واکنش رئیس سازمان نظام پزشکی که از اظهارات رئیس سازمان نظام پرستاری گلایه کرده بود، گفت: حساب جامعه پزشکی از جریان حاکم پزشک سالار جداست.

خبرگزاری مهر: دبیرکل خانه پرستار با اشاره به واکنش رئیس سازمان نظام پزشکی که از اظهارات رئیس سازمان نظام پرستاری گلایه کرده بود، گفت: حساب جامعه پزشکی از جریان حاکم پزشک سالار جداست.

محمد شریفی مقدم اظهارداشت: آنچه مسلم است اینکه جامعه پرستاری کشور خوب می داند که جامعه پزشکی هم درگیر مشکلات و چالش های جریان پزشک سالار است.

وی افزود: موقعی که صحبت از جریان پزشک سالار می شود، منظور جامعه شریف پزشکی نیست. زیرا، ما خوب می دانیم که بیشترین بار و کار درمانی بیمارستان ها بر دوش رزیدنت ها یا همان دستیاران پزشکی است.

شریفی مقدم در توضیح این مطلب که چرا بیشترین بار درمانی در بیمارستان ها بر دوش رزیدنت هاست، گفت: علت بروز این وضعیت، حضور کم رنگ اساتید جراحی هیئت علمی بیمارستان هاست که نمونه اخیر آن حادثه بیمارستان در اراک بود.

دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر انجام عمل جراحی توسط رزیدنت ها بدون حضور اساتید جراحی، یک اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی است، تصریح کرد: تا زمانی که رزیدنت مدرک تخصصی خود را نگرفته اجازه ندارد بدون حضور استاد عمل جراحی انجام دهد.

وی ادامه داد: این اقدام از این جهت غیر اخلاقی است که بیمار بابت جراحی توسط پزشک جراح هزینه پرداخت می کند، اما رزیدنت او را عمل می کند.

شریفی مقدم با اشاره به نقش موثر جراح در آموزش رزیدنت ها، گفت: حضور اساتید جراحی بالای سر بیمار، علاوه بر قوت قلب بیمار، باعث استفاده رزیدنت از تجربیات جراح می شود.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: تبعات نبود جراح بالای سر بیمار و جراحی توسط رزیدنت، هزینه های بیمار و بیمه ها را نیز افزایش می دهد. بطوریکه اشتباه و خطای پزشکی در هنگام جراحی توسط رزیدنت، باعث طولانی تر شدن روند درمان و در نتیجه افزایش هزینه های بیمار و بیمه ها می شود.

وی در عین حال از دریافتی ناچیز دستیاران پزشکی خبر داد و گفت: به رغم اینکه بار سنگین درمان بر دوش این افراد است اما دریافتی بسیار ناچیزی دارند و معتقدیم ظلمی که در حق دستیاران و پزشکان عمومی و همچنین متخصصین داخلی می شود، شاید بیش از پرستاران باشد.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه پزشک سالاری یک جریان خاص است و جامعه پزشکی را شامل نمی شود، افزود: بنده معتقدم رئیس سازمان نظام پزشکی با استفاده ابزاری از پزشکان عمومی، دستیاران و متخصصین داخلی، سعی در سرپوش گذاشتن بر جریان پزشک سالار دارد و از همین رو، فرافکنی می کند.

وی ادامه داد: جریان پزشک سالار به اسم جامعه پزشکی اما با نگاه کاملا تجاری و کالایی به بیمار، و به دور از شان بیماران و در اختیار داشتن لابی های قدرت، عمده منابع نظام سلامت را به سمت خودشان سوق می دهند.

دبیرکل خانه پرستار در پایان با تاکید بر اینکه پیشبرد اهداف نظام سلامت مستلزم کار تیمی است و اگر غیر از این باشد طرح تحول سلامت با شکست مواجه خواهد شد، گفت: رئیس سازمان نظام پزشکی اگر اجازه بدهند ما می توانیم فیش های حقوقی آن دسته از پزشکان مورد سئوال را رسانه ای کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین!

      رسانه ها لطفا روی این موضوع "پزشک سالاری" که در حامعه پزشکی و در آحاد ملت ایران احساس میشود اندکی مانور دهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج