۳۲۵۵۳۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رابطه خشونت خانگی با تحصیلات

یک آسیب‌شناس با بیان اینکه زنان و کودکان قربانیان اصلی خشونت خانگی هستند، گفت: خشونت خانگی با تحصیلات و موقعیت اجتماعی رابطه معکوس دارد. در پژوهش میدانی بنیاد مطالعات علوم رفتاری مشخص شد که موقعیت اجتماعی و فرهنگی و شغلی افراد در زمینه میزان ارتکاب خشونت و شدت آن موثر است.

خبرگزاری ایسنا: یک آسیب‌شناس با بیان اینکه زنان و کودکان قربانیان اصلی خشونت خانگی هستند، گفت: خشونت خانگی با تحصیلات و موقعیت اجتماعی رابطه معکوس دارد. در پژوهش میدانی بنیاد مطالعات علوم رفتاری مشخص شد که موقعیت اجتماعی و فرهنگی و شغلی افراد در زمینه میزان ارتکاب خشونت و شدت آن موثر است.

دکتر مجید ابهری گفت: خشونت نتیجه خشم و پرخاشگری است که خشونت خانگی آزاردهنده‌ترین و تأسف‌بارترین نوع آن محسوب می‌شود و از نگاه آسیب‌شناختی،خشونت‌ها به آزارهای کلامی، فیزیکی، عاطفی و اقتصادی تقسیم‌ می‌شوند.

او در ادامه گفت: خشونت در مورد زن و فرزند به اشکالی مانند تنبیه بدنی، تحقیر و سرزنش و محروم کردن این افراد از مهر و عاطفه در جامعه بروز پیدا می‌کند و براساس پژوهش مرکز مطالعات علوم رفتاری ۶۰ درصد از قربانیان خشونت خانگی به دلایل فرهنگی،اجتماعی و خانوادگی از بیان خشونت وارد شده به خود خودداری می‌کنند.

این رفتارشناس گفت: تغییر سبک زندگی، فاصله گرفتن از ارزش‌های معنوی و معیارهای دینی، فشارهای اقتصادی ناشی از بیکاری، ضعف فرهنگی و مهمتر از همه اعتیاد به مواد روانگردان اصلی‌ترین محرک‌ها در ایجاد خشونت خانگی هستند.

او با اشاره به رابطه اعتیاد و خشونت خانگی گفت: اخیرا معتادین به روانگردان‌ها، مرتکب خشونت‌هایی می‌شوند که نظیر آن پیش از این دیده نشده است، ادامه داد: از جمله آن‌ها می‌توان به سیخ یا سیگار داغ کردن و ریختن آب جوش روی بدن قربانی اشاره کرد.

این آسیب‌شناس درباره راه‌های پیشگیری از خشونت خانگی گفت: بازگشت به سبک زندگی اسلامی- ایرانی، آموزش مهارت‌های زندگی پیش و یا هنگام ازدواج، آموزش و مشاوره خانواده برای کنترل خشم و مدیریت هیجان و ایجاد پوشش‌های حمایتی برای قربانیان خشونت خانگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

ابهری گفت: بسیاری از قربانیان خشونت به علت فقدان قانون و خلاء های قانونی اقدام به شکایت نمی‌کنند، بنابراین لازم است نهادهای حمایتی از قربانیان خشونت حمایت‌های مادی، معنوی، درمانی و روان‌درمانی کنند. دولت نیز با تدوین قوانین و مجلس با تصویب‌ آن‌ها در تشدید مجازات عاملان خشونت، سلب صلاحیت و جداکردن خانواده از آن‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی از میزان این ناهنجاری‌ها بکاهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج