جاباما
۳۲۵۵۶۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پرونده ۴ ایرلاین بدحساب قضایی شد

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از توافق با ایرلاین‌ها برای تسویه بدهی‌های شان خبرداد و گفت: دو شرکت هما و آسمان و دو شرکت هواپیمایی غیرفعال تاکنون هیچ پرداختی نداشتند.

خبرگزاری مهر: عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از توافق با ایرلاین‌ها برای تسویه بدهی‌های شان خبرداد و گفت: دو شرکت هما و آسمان و دو شرکت هواپیمایی غیرفعال تاکنون هیچ پرداختی نداشتند.

غلامحسین باقریان درباره آخرین وضعیت بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابت استفاده از خدمات فرودگاهی گفت: تمام شرکت‌های هواپیمایی به جز دو شرکت فعال و چند شرکت غیرفعال بدهی‌های خود تا پایان دی‌ماه سال گذشته را با ارایه چک‌ قسط بندی تعیین تکلیف کردند.

وی با بیان اینکه دو شرکت هواپیمایی هما و آسمان و چند شرکت هواپیمایی غیرفعال تا کنون هیچ پرداختی بابت استفاده از خدمات فرودگاهی نداشتند، گفت: سایر شرکت‌ها طی توافق با بخش مالی شرکت فرودگاه‌ها نسبت به تعیین تکلیف برای پرداخت عوارض فرودگاهی اقدام کردند.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: شرکت‌های هواپیمایی بخشی از بدهی خود را به صورت نقدی پرداخت کردن و بخش دیگر را به صورت اقساطی پرداخت می‌کنند.

باقریان درباره ایرلاین‌هایی که به دلیل عدم حضور برای تعیین تکلیف بدهی خود به دستگاه‌های قضایی معرفی شده بودند نیز گفت: پرونده حقوقی این ایرلاین‌ها همچنان در جریان است. از ایرلاین‌های بدهکار که تاکنون بدهی خود را تعیین تکلیف نکردند دو شرکت در گذشته فعال بودند که در حال حاضر غیرعملیاتی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: به دلیل اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) شرکت ملی و حامل پرچم است در حال مذاکره و رایزنی برای پرداخت بدهی‌های خود است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش از طلب شرکت فرودگاه‌ها از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خبرداد و گفت: ۲ درصد از هزینه هر لیتر سوختی که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به ایرلاین‌ها ارائه می‌دهد باید در اختیار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار گیرد.

باقریان با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به طور میانگین سالانه باید ۲۰ میلیارد تومان بابت ۲ درصد بهای سوخت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران پرداخت کند گفت: این در حالی‌ است که از سال ۹۱ تاکنون فقط ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت شده که ۳ میلیارد تومان آن در سال گذشته پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در حال حاضر این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت در جریان است تا راهکاری برای نحوه پرداخت بدهی های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به شرکت فرودگاه‌ها ارائه شود.

وی درباره وضعیت درآمدی شرکت فرودگاه‌ها نیز گفت: تنها فرودگاه سوده کشور فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بود که این فرودگاه نیز سال گذشته از مدیریت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منتزع و با ثبت شرکت شهر فرودگاهی به صورت جداگانه مدیریت می‌شود که بخش عمده‌ای از در آمد شرکت فرودگاه‌ها منتقل شد.

باقریان افزود: با توجه به وضعیت بودجه‌ای نامناسب در صورت ادامه این وضعیت بخشی از ظرفیت های خود را از دست خواهیم داد بنابراین با توجه به توسعه ناوگان هوایی ایران طی سال‌ها آینده نیاز به سرمایه گذاری بسیار زیاد در فرودگاه‌ها داریم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه طی مدت ۵ تا ۶ سال آینده حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کشور نیاز داریم افزود: اگر این سرمایه گذاری انجام شود می‌توان به ظرفیت توسعه حمل و نقل هوایی پاسخ داد در غیر این صورت با مشکل و بحران در صنعت فرودگاهی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه کل درآمد شرکت فرودگاه‌ها برای سال جاری حداکثر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی‌ می‌شود گفت: با این شرایط یقینا نمی‌توان نیاز صنعت فرودگاهی را پاسخ داد. در حالی که از سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از تعهدات شرکت به امسال منتقل شده است.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در شرایطی که امروز سود سهام، مالیات و هزینه فرودگاه‌ها باید پرداخت شود مدیریت فرودگاه‌ها بسیار دشوار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج