۳۲۵۶۴۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ولایتی: ایران مقتدرترین کشور منطقه است

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفتگو با یک روزنامه عربی با بیان اینکه ایران امروز مقتدرترین کشور منطقه است، گفت: سعودیها اظهاراتی را علیه ما مطرح می کنند که بیشتر به توهم نزدیک است.

خبرگزاری مهر: مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفتگو با یک روزنامه عربی با بیان اینکه ایران امروز مقتدرترین کشور منطقه است، گفت: سعودیها اظهاراتی را علیه ما مطرح می کنند که بیشتر به توهم نزدیک است.

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل در جریان گفتگو با روزنامه «الأخبار» لبنان با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر لزوم سپری شدن دوره ریاست جمهوری بشار اسد تأکید دارد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون احتمال وجود اختلاف نظر میان ایران و روسیه در خصوص ریاست جمهوری اسد، تصریح کرد: ایران و روسیه در خصوص مسائل مختلف در سوریه اتفاق نظر دارند، با این وجود ممکن است در برخی مسائل اختلاف نظرهایی به وجود آید که البته هر دو طرف از اراده کافی برای حل و فصل این اختلافات برخوردار هستند.

ولایتی در ادامه با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به این حمایت ها ادامه خواهد داد.

وی همچنین اظهار داشت: ایران از بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری قانونی سوریه حمایت می کند؛ ما معتقدیم که در صورت عدم وجود بشار اسد سوریه با شرایطی وخیم تر از آنچه که در لیبی شاهد آن بودیم مواجه خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین با اشاره به تحولات اخیر عراق، اظهار داشت: در شرایط کنونی آمریکایی ها قادر به تغییر وضعیت در عراق به نفع خود نیستند و اعتقاد داریم که دولت و ملت عراق با حفظ هوشیاری و بصریت پیروز میدان خواهند بود.

ولایتی همچنین به بحران یمن و ادامه حملات ددمنشانه سعودیها به مردم بی دفاع این کشور نیز اشاره کرده و اظهار داشت: عربستان سعودی از درهم شکستن مقاومت مردم یمن عاجز است و نمی تواند آنها را به زانو درآورد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص اختلافات جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورها در منطقه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر تنش زدایی در روابط با کشورهای منطقه استوار بوده است.

وی در ادامه افزود: البته در این میان مقامات سعودی هرازچندگاهی اظهاراتی را علیه ایران مطرح می کنند که بیش از اینکه واقعیت داشته باشد به توهم نزدیک تر است.

ولایتی همچنین اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین کشور منطقه است و از این اقتدار برای حفظ صلح و امنیت جهانی بهره می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج