جاباما
۳۲۶۵۹۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

وقتی زال ها، بی گناه کشته می شوند...

یک کارشناس سازمان ملل می گوید:«اگر روند کشته شدن افراد زال برای استفاده از اعضای بدن آنها در معجون های جادوگری ادامه یابد، این افراد در معرض انقراض سیستماتیک در کشور مالاوی خواهند بود.»

برترین ها: یک کارشناس سازمان ملل می گوید:"اگر روند کشته شدن افراد زال برای استفاده از اعضای بدن آنها در معجون های جادوگری ادامه یابد، این افراد در معرض انقراض سیستماتیک در کشور مالاوی خواهند بود."از اواخر 2014 تا کنون پلیس 65 مورد حمله به افراد زال که منجر به قتل و یا قطع عضو شده را ثبت کرده است. حدود ده هزار نفر از جمعیت 16.5 میلیونی مالاوی زال هستند. در تانزانیا، یک مجموعه از اعضای یک زال بیش از 50 هزار یورو قمیت دارد. خانم ارو (Ms. Ero) کارشناس مستقل سازمان ملل در حوزه ی حقوق بشر و امور زال ها گفت که این آزارها "در حد خود یک بحران بوده که نیازمند اقدام فوری است."

وقتی زال ها، بی گناه کشته می شوند...
Femia Tchulani زن زال ۴۲ ساله اهل مالاوی در بیرون خانه اش در سال ۲۰۱۵

درخواست وی برای اقدام فوری زمانی اتفاق افتاد که دادگاهی در مالاوی دو مرد را که ادعا می کردند به دستور شیطان یک زن 21 ساله ی زال را کشته اند، به 17 سال زندان محکوم کرد. بعد از یک بررسی 12 روزه از وضعیت زال ها در این کشور، این کارشناس گفت که این بحران نیاز به اقدام فوری از طرف دولت مالاوی دارد. او گفت که به طور خاص گزارشاتی او را نگران کرده که حاکی از آن بوده که در خیابان به زال ها "پول" می گویند.

مالاوی یکی از فقیرترین کشور های دنیاست و باور بر این است که فروش اعضای بدن زال ها بسیار درآمد زاست. تصور این است که زال ها باعث پولدار شدن، رونق کسب و کار و یا تسهیل در پیدا کردن کار می شوند. حتی بعد از مرگشان نیز آنها آرامش ندارند و اعضای بدنشان دزدیده می شود.

وقتی زال ها، بی گناه کشته می شوند...
Dorothy Mausen زن ۲۲ ساله اهل مالاوی در خانه اش

زال ها به طور مرتب در چندین کشور آفریقایی دیگر مثل موزامبیک، نیجریه و تانزانیا نیز کشته می شوند. در کل دنیا 20 هزار زال وجود دارد که بیشتر آنها در جنوب صحرای بزرگ آفریقا زندگی می کنند. حملاتی که به زال ها می شود بسیار وحشیانه بوده و گاهی قربانیان زنده قطع عضو می شوند. در یک پرونده یک عده با قمه به پسری 17 ساله به نام آلفرد حمله کرده اند.

خانم ارو که خودش اهل نیجریه و زال است کمبود کمک برای افراد زال را با تلاشی که برای حفاظت از حیوانات وحشی انجام می گیرد مقایسه کرده و می گوید:" ما درباره ی حفاظت از حیات وحش صحبت می کنیم در حالی که حفاظت از مردم زال اصلا در اولیت بندی هایمان نیست. آنها گروهی از مردم در خطرهستند که اگر هیچ کاری صورت نگیرد طی گذشت زمان به طور سیستماتیک منقرض خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      فک کردم درباره رستم و سهراب و فردوسیه که صفحه رو باز کردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج