جاباما
۳۲۶۸۴۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

بازداشت جاعل تحصیلکرده

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جاعلی که با مدرک دکترا اقدام به جعل ایران‌چک و مدارک تحصیلی کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جاعلی که با مدرک دکترا اقدام به جعل ایران‌چک و مدارک تحصیلی کرده بود، خبر داد.

چندی پیش در پی کسب اخبار و اطلاعات در خصوص تلاش برای فروش تراول چک های مجعول توسط فردی به نام "مجید . ف" ۲۴ ساله در محدوده میدان ونک ، مأموران تیم تجسس کلانتری ۱۰۳ گاندی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه امسال در میدان ونک حاضر شده و بلافاصله با شناسایی مجید اقدام به دستگیری او کردند. در بازرسی اولیه از موتورسیکلت آپاچی همراه مجید نیز ده‌ها چک پول ۵۰ هزار تومانی مجعول کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۶ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مجید پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به تلاش برای فروش تراول چک های مجعول اعتراف کرد و گفت: قصد داشتم تا تعداد ۸۰ برگ تراول چک ۵۰ هزار تومانی مجعول را مجموعا به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بفروشم که دستگیر شدم. تراول چک ها را در داخل ایستگاه مترو از فردی به نام میثم گرفته بودم و هیچگونه آدرس و نشانی مشخصی از میثم ندارم.

در حالیکه مجید در اظهارات اولیه ، فردی به نام میثم را به کارآگاهان معرفی و مدعی شده بود که هیچگونه آدرس و نشانی مشخصی از این شخص در اختیار ندارد اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف به کذب بودن اظهارات اولیه در خصوص فردی با هویت میثم ، گفت: تراول چک های جعلی را از شخصی به نام غلامرضا . خ۳۳ ساله تحویل گرفتم .

با شناسایی مخفلیگاه غلامرضا در بزرگراه رسالت - خیابان مجیدیه شمالی ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اخد دستور قضایی به این محل مراجعه و ضمن دستگیری "غلامرضا . خ" ، در بازرسی از این محل موفق به کشف ده‌ها برگ تراول چک مجعول، مهرهای مجعول متعلق به مراکز تحصیلات تکمیلی ، ده‌ها برگ گواهینامه مجعول پایان تحصیلات دوره متوسطه، ده‌ها برگ گواهینامه مجعول پایان دوره پیش دانشگاهی، یک دستگاه کپی تمامی رنگی مورد استفاده در چاپ مدارک جعل شده و .... شدند .

با دستگیری و انتقال غلامرضا . خ به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ و بررسی سوابق وی مشخص شد که وی از مجرمان سابقه داریست که پیش از این نیز به اتهام صدور ده‌ها مدرک تحصیلی مجعول دستگیر و به هشت سال زندان محکوم شده که با تأمین قرار وثیقه از زندان خارج شده است .

متهم در خصوص سابقه‌اش در جعل مدارک تحصیلی، با اشاره به داشتن مدرک معادل دکتری در رشته IT گفت که که در آن پرونده ده‌ها برگ مدرک جعلی مربوط به پایان دوران متوسطه ( اخذ دیپلم ) را به ده‌ها نفر فروخته که دستگیر و روانه زندان شده است .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : خوشبختانه با اقدامات پلیسی به عمل آمده در این پرونده تمامی تراول چک های جعلی آماده شده برای توزیع ، قبل از هرگونه اقدام متهمان کشف و توقیف شد و هر دو متهم نیز با صدور قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جاهل درتمام ادواروجودداشته الان هم هست این کارجهل ونادانیه که مدارک وتراول قلابی تحویل مردم بدی،ضمناجاهل تحصیلکرده وبیسوادنداره

    • بدون نام

      آقای باسواد۱۷٬۳۲جاعل ،!یعنی جعل کننده جاهل کدومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج