۳۲۷۰۱۳
۳ نظر
۵۰۲۰
۳ نظر
۵۰۲۰
پ

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

در اینجا بهترین و بدترین پیش غذا ها را از نظر میزان کالری و چربی برای شما آماده کردیم.

وب‌سایت سوران: در اینجا بهترین و بدترین پیش غذا ها را از نظر میزان کالری و چربی برای شما آماده کردیم.

بدترین: شکوفه ی پیاز (شکوفه ی پیاز سرخ کرده و ترد)

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

اگر طرفدار این غذا هستید خبر بدی برای شما دارم. یک وعده شکوفه ی پیاز سرخ شده در یک رستوران حدود ۱۹۴۹ کالری دارد. ۱۶۱ گرم چربی و ۴۱۰۰ میلی گرم سدیم ( بیش از دوبرابر نیاز روزانه ی یک فرد بالغ )


بهترین: کباب سبزیجات

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

سبزیجات کباب شده یک جایگزین عالی و کم کالری برای شکوفه ی پیاز سرخ شده است. میتوانید به سادگی این غذا را آماده کنید و یا در رستوران ها سفارش دهید. پیاز، فلفل سبز، کدو، بادمجان و گوجه فرنگی را میتوانید کباب کنید. با برس روی سبزیجات روغن آب نمک و سرکه بمالید. دو کباب بزرگ تنها ۷۵ کالری دارد.


بدترین: اسفناج غوطه ور در خامه

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

اجازه ندهید واژه ی اسفناج گولتان بزند. این غذا آنچنان که نشان میدهد سالم نیست. یک وعده از آن حدود ۱۶۰۰ کالری دارد. ۱۰۰ گرم چربی و ۲۵۰۰ میلی گرم سدیم. مشکل این غذا خامه اش است که سرشار از چربی اشباع است. اگر این غذا را در خانه درست میکنید از ماست ساده استفاده کنید با این کار هم کالری غذا بسیار پایین می آید و هم تبدیل به غذایی سالم میشود (همان برانی اسفناج خودمان)


بهترین: سالاد اسفناج

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

یکی از بهترین پیش غذاهای کم کالری است، اما به اندازه ی کافی میتواند جلوی اشتهای را در طول خوردن باقی وعده ی غذایی بگیرد. سالادهای دیگری که با اسفناج یا سبزیجات برگ سبز تیره درست میشوند نیز این کار را به خوبی انجام میدهند. تحقیقات نشان داده اگر وعده ی غذایی خود را با سالاد شروع کنید ۱۰% کمتر غذا میخورید. یک کاسه اسفناج همراه با سرکه و روغن زیتون حدود ۸۰ کالری دارد.


بدترین: سیب زمینی سرخ کرده پنیری

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

این غذا همان سیب زمینی سرخ کرده معمولی همراه با پنیر است که روی آن آب شده است. یک بسته از این غذا شامل ۲۰۰۰ کالری است. ۱۳۴ گرم چربی و ۲۸۰۰ میلی گرم سدیم که این میزان بیش از سدیم مورد نیاز بدن در یک روز است.


بهترین: کیک ماهی

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

این غذا یکی از سالمترین پیش غذاها است که به عنوان وعده اصلی نیز استفاده میشود. میتوانید آن را با سس تند میل بفرمایید. با استفاده از این غذا به راحتی میتوانید غذای دریایی به برنامه خود وارد کنید. یک وعده ی آن ۳۰۰ کالری دارد ۲۰ گرم چربی و ۹۶۰ میلی گرم سدیم دارد.


بدترین: چیزبرگرهای کوچک

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

این چیزبرگرها کوچک هستند اما کالری بالایی دارند. سه مینی برگر با پنیر و سس در کل ۱۲۷۰ کالری دارد. ۸۲ گرم چربی و ۲۳۱۰ میلی گرم سدیم در این غذا وجود دارد.


بهترین: کباب گوشت

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

اگر هوس غذای گوشتی کردید این غذا را در خانه و رستوران ها میتوانید به سادگی تهیه کنید. اگر در خانه غذا را تهیه میکنید در کنار گوشت میتوانید پیاز و گوجه نیز کباب کنید. ۴ اونس گوشت کباب شده ۱۳۰ کالری دارد. این غذا ۵ گرم چربی و ۸۰۳ میلی گرم سدیم دارد.


بدترین: سیب زمینی شکم پر

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

سیب زمینی که داخلش با پنیر ذوب شده، گوشت و خامه پر شده باشد همانطور که از موادش پیداست سرشار از کالری است. اگر یک وعده ی کامل از این غذا بخورید حدود ۱۳۴۰ کالری را وارد بدن خود میکنید. سیب زمینی شکم پر ۹۴ گرم چربی و ۱۸۵۰ میلی گرم سدیم دارد.


بهترین: قارچ شکم پر

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

استفاده از قارچ شکم پر به جای سیب زمینی شکم پر کمک میکند کالری وعده ای که استفاده میکنیم پایین بیاید. قارچ پر شده با نان و پنیر هر عددش ۵۰ کالری دارد. این یعنی با خوردن ۶ عدد قارچ شکم پر تنها ۳۰۰ کالری دریافت کرده اید. این غذا ۱۹ گرم چربی و ۷۲۰ میلی گرم سدیم دارد.


بدترین: بال مرغ

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

یک وعده بال مرغ حدود ۷۰۰ کالری دارد و وقتی سس مخصوص هم اضافه میشود ۲۰۰ کالری دیگر نیز به این غذا اضافه میشود که در کل کالری آن را به ۹۰۰ کالری میرساند. این غذا دارای ۶۰ گرم چربی و ۲۰۰۰ میلی گرم سدیم است. یادتان باشد که این میزان را قبل از وعده ی اصلی و به عنوان پیش غذا استفاده میکنید!.


بهترین: سوپ سبزیجات

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

خوردن یک کاسه سوپ قبل از وعده اصلی میتواند جلوی اشتها را در وعده ی اصلی بگیرد. کلید کار این است که سوپ کم کالری باشد مثلا سوپی بر پایه ی گوجه فرنگی و سبزیجات. یک کاسه از این سوپ حدود ۱۶۰ کالری دارد. این سوپ ۳.۵ گرم چربی و ۱۲۴۰ میلی گرم سدیم دارد. در سوپ خود خامه نریزید چون هم باعث بالا رفتن کالری میشود و هم چربی اشباع زیادی دارد. همچنین اگر از سوپ های کنسرو شده استفاده میکنید دقت کنید روی بسته بندی آن نوشته باشد کم سدیم.


بدترین: سوخاری موزارلا

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

بعضی غذاها هستند که مقاومت در برابرشان غیر ممکن است اما وقتی به حقیقت آنها پی میبریم دیگر مقاومت کردن آنچنان سخت نیست. یک وعده از این غذا ۹۳۰ کالری دارد. همچنین ۴۸ گرم چربی و ۲۶۴۰ میلی گرم سدیم نیز دارد که میزان بالایی است.


بهترین: دانه های سویا

بهترین و بدترین غذاها از نظر کالری

این دانه های سبز به دانه های سویا معروف هستند. بیرون آوردن آنها از پوست سویا و خوردنشان لذت بخش است. در ضمن بسیار هم کم کالری هستند، یک وعده از این دانه ها ۱۲۲ کالری داردکه شامل ۵ گرم چربی و ۵ گرم فیبر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اينا همش چرته همه چيز بخور روزي يه ساعتم ورزش كن ورزشا تا اوني كه خوردي بسوزه

    • سبا

      چرت چیه؟ یکی مثل من که آب هم بخوره وزنش میره بالا! تازه روزی بین یک تا دو ساعت پیاده روی سریع هم انجام میدم. گذشته از این، این غذاها فقط روی وزن تاثیری ندارن که ! اگه دقت کنید در مورد مقدار سدیم و چربیشون هم اطلاعات داده شده و این یعنی ابتلا به فشار خون بالا و چربی خون بالا که نهایتا منجر به بیماری قلبی میشه!

    • شمیم مجیدی

      ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون گذاشتید ، البته یک غذای ناشناخته در این بین بود و اون سوخاری موزارلا بود که بنده تا بحال در هیچ منویی ندیدم ، این وسط جای بیف استراگانف که با خامه درست میشه جزو غذاهای پرکالری خالی بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج