جاباما
۳۲۸۵۷۵
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

غول های کلاسیک موسیقی فیلم

گُلد اسمیت به عنوان یکی از برجسته ترین آهنگ سازان فیلم قرن بیستم شناخته شده است. او در دوران زندگانی هنری اش یک جایزه اسکار و پنج جایزه امی دریافت کرد.

روزنامه سینما:

جان ویلیامز

این نابغه موسیقی برای ۳۰۷ فیلم، موسیقی متن ساخته است که رکوردی برای او محسوب می شود. جان ویلیامز در فهرست نوابغ سال ۲۰۰۷ به عنوان نفر هفتاد و دوم انتخاب شده است. او در ساخت موسیقی متن ۴۸ فیلم از رهبری ارکستر تا تنظیم موسیقی همکاری داشته است که بسیاری از این فیلم ها از برترین های سینمای جهان هستند. او ۴۵ بار نامزد دریافت جایزه اسکار موسیقی شده که پنج بار موفق به دریافت آن شده است. بدون شک موسیقی جان ویلیامز نقش مهمی در تاثیر فیلم بر مخاطبان داشته است.

غول های کلاسیک موسیقی فیلم

او در کنار استیون اسپیلبرگ آثاری به یادماندنی را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. اغلب او را به عنوان یکی از برجسته ترین آهنگ سازان موسیقی متن فیلم می شناسند که با شناخت موسیقی سنتی و انجام کارهای هنری منحصر به فرد توانسته نوعی از موسیقی را در آثارش به نمایش بگذارد که به همه ثابت می کند هیچ سازی با توانایی و گستردگی اش نمی تواند جایگزین تجارب ارزشمند او در عرصه موسیقی باشد. جان تاونر ویلیامز از مهارت بسیار زیادی در نواختن پیانو برخوردار است.

در مدت زمان شش دهه متوالی فعالیت در عرصه موسیقی، رهبری و ساخت بیش از صدها موسیقی متن فیلم را بر عهده داشته است. جنگ ستارگان، آرواره های کوسه، فهرست شیندلر، ای تی، ایندیانا جونز، هری پاتر، پارک ژوراسیک و سوپرمن از مشهورترین فیلم های سینمایی هستند که در فهرست آثار این هنرمند قرار می گیرند.

جان ویلیامز همچنین ساخت موسیقی برای چهار دوره از بازی های المپیک و تعداد بسیار زیادی از مجموعه های تلویزیونی را نیز به نام خود ثبت کرده است. او از سال ۱۹۸۰ تا سال ۱۹۹۳ رهبر اصلی ارکستر هوستون پاپ بوده است و هم اکنون نیز به عنوان یکی از برجسته ترین رهبران ارکستر دنیا شناخته شده است.

با ۴۵ بار نامزدی برای دریافت جایزه اسکار، او در کنار آلفرد نیومن از دیگر آهنگ سازان مشهور دنیا پس از والت دیسنی به مقام دوم بیشترین نامزدی دریافت جایزه اسکار دست یافته است. در سال ۲۰۰۲ نام او به فهرست مشاهیر جام هالیوود اضافه شد و در سال ۲۰۰۴ نام او به فهرست مشاهیر جام هالیوود اضافه شد و در سال ۲۰۰۴ نشان افتخار مجمع کندی به او اهدا شده است.


آندره پره وین

او در یک خانواده یهودی در برلین متولد شد. او با خانواده اش در سال 1939 از ترس آلمان نازی به ایالات متحده مهاجرت کرد. او در سال 1943 شهروند رسمی ایالات متحده شد و در لس آنجلس بزرگ شد. در تابستان سال 1946 از «دبیرستان بورلی هیلز» فارغ التحصیل شد و به همراه شرلی (نوازنده فلوت) دوئت نواخت.

غول های کلاسیک موسیقی فیلم

پره وین پیانو نواخت و شرلفی را آکومپایمان کرد. به صورت اتفاقی هر دو در ۲۱ سالگی برنده جایزه اسکار برای موسیقی فیلم های مختلف در یک سبک موسیقی شدند. پره وین در سال ۱۹۶۷ رییس ارکستر سمفونیک هوستون شد و در سال ۱۹۶۸ رهبری ارکستر سمفونیک لندن را به عهده گرفت و تا سال ۱۹۷۹ این منصب را حفظ کرد. در طول ریاست در ارکستر سمفونیک لندن چندین بار در برنامه موسیقی (موسیقی شب آندره پره وین) همراه با این ارکستر ظاهر شد. از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۴ ریاست ارکستر سمفونیک پیتزبورگ را به عهده گرفت و با این ارکستر در برنامه تلویزیونی (پره وین و پیتزبورگ) شرکت کرد.

وی همچنین رهبری عمده ارکستر فیلارمونیک لندن را به عهده داشت. در ۱۹۸۴ وی رییس فیلارمونیک لس آنجلس شد و در ۱۹۸۵ موقعیت رسمی تری پیدا کرد. زمانی که پره وین موسیقی رضایت بخشی با ارکسترش داشت، دیگر رهبرها شامل کورت ساندرینگ، سیمون راتل و اسا پکا سالونن موقعیت بهتری در گیشه داشتند.

اغلب آثار ضبط شده پره وین شامل «سه باله» اثر چایکوفسکی (دریاچه قو، زیبای خفته و فندق شکن) و همچنین کل سمفونی های رالف وان ویلیامز با ارکستر سمفونیک لندن بود و با ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس آثار «سرگئی پروکفیف» (شامل سمفونی یک و پنج و همچنین الکساندر نوسکی و سمفونی کنسرتو ارکستر و ویولن سل به همراهی سولیست ویولن سل به نام هانریش شیف) سمفونی های دوژاک و هم عصرانش به نام ویلیام کرافت، جان هاربیسون و هارولد شاپرو بود.

پره وین آهنگ سازی موسیقی فیلم انجام می داد و البته در انواع دیگر موسیقی شامل کنسرتو ویولن سل و همچنین کنسرتو برای گیتار نوشت. او همچنین در جایگاه آهنگ ساز فیلم بسیار خوش درخشید که آثار مشهور وی شامل «بانوی زیبای من»، Kismet, Porgy and Bess، Paint Your Wagon که اغلب کارهایش برنده جوایز اسکار شد. وی چندین موسیقی فیلمش را با همکاری همسر دومش به نام «دوری پره وین» انجام داد.


جری گُلد اسمیت

گُلد اسمیت به عنوان یکی از برجسته ترین آهنگ سازان فیلم قرن بیستم شناخته شده است. او در دوران زندگانی هنری اش یک جایزه اسکار و پنج جایزه امی دریافت کرد. 17 نامزدی جایزه اسکار، پنج نامزدی جایزه گرمی، چهار نامزدی جایزه بفتا و 9 بار نامزدی گلدن گلوب از دیگر افتخارات اوست، گرچه این سه جایزه آخر را هیچ گاه دریافت نکرد. ساخته های گُلد اسمیت در ژانرهای مختلف سینمایی و تلویزیونی بودند اما بیشتر آثار قابل توجه او در ژانرهای علمی تخیلی، فانتزی و وحشت بودند.

غول های کلاسیک موسیقی فیلم

اگر فیلم هایی چون «پاپیون»، «طالع نحس» یا «مومیایی» را دیده باشید، بدون شک متوجه موسیقی بسیار زیبای این فیلم های بزرگ شده اید. آهنگ ساز این کارهای بزرگ کسی نیست جز «جری گلد اسمیت». او در سال ۱۹۲۹ در کالیفرنیا به دنیا آمد، از شش سالگی شروع به نواختن پیانو کرد و در ۱۴ سالگی به فراگیری دانش هارمونی، کنترپوان و آهنگ سازی پرداخت. این امکان نیز برای او مهیا شد تا در کلاس های درس آهنگ سازی «میکلوش وژا» موسیقیدان افسانه ای سینما در دانشگاه کالیفرنیا حاضر شود و البته نشان داد که یگانه شاگرد موفق وی بوده است.

گلد اسمیت علاقه بسیار زیادی به موسیقی ارکسترال داشت و تا مدت ها آهنگساز کنسرت های بزرگ بود اما به دلیل نبودن امکان برگزاری کنسرت های متعدد و عدم ارضای روح تشنه اش که تمایل به آهنگسازی شبانه روزی داشت، تصمیم گرفت هر چه سریع تر حرفه کاری خود را تغییر دهد. در سال ۱۹۶۲ نامزد دریافت جایزه اسکار برای موسیقی فیلم «فرود» شد و در سال ۱۹۶۳ موسیقی فیلم «تنهایی شجاعت است» را ساخت. پس از آن قرارداد همکاری با کمپانی فوکس قرن بیستم را امضا کرد و شروع به ایجاد تحول در موسیقی فیلم های این کمپانی کرد. او تشنه کار کردن بود و به همین دلیل نتوانست به سمت مجموعه های تلویزیونی کشیده نشود.

موسیقی مجموعه های تلویزیونی آشنایی چون «والتونز» و «کوچ ستاره» از جمله کارهای موفق او در تلویزیون بود. موسیقی فیلم هایی مانند «پاپیون» و «محله چینی ها» که در ایران مورد استقبال فراوان قرار گرفتند نیز از آثار این آهنگ ساز بزرگ است. او همچنان به کار خود ادامه می داد. در دهه ۸۰، موسیقی فیلفم هایی چون «اولین خون»، «کاپری کورن ۱»، «ستیز نهایی» و «قانون جنایی» را ساخت و در دهه ۹۰، موسیقی فیلم های بزرگی چون «فراخوان نهایی» و «غریزه اصلی» از ساخته های او بود.

گلد اسمیت توانست بیش از ۸۰ جایزه برای ساخته های خود به دست آورد و در سال ۱۹۷۶ جایزه اسکار بهترین موسیقی را برای فیلم «طالع نحس» نصیب خود کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج