۳۲۸۶۶۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

این روبات می‌تواند خورده شود! +عکس

محققان از یک روبات اوریگامی کوچک قابل بلعیده شدن رونمایی کردند که می تواند باتری های بلعیده شده را از بدن خارج کرده و به ترمیم زخم های کوچک بپردازد.

خبرگزاری ایرنا: محققان از یک روبات اوریگامی کوچک قابل بلعیده شدن رونمایی کردند که می تواند باتری های بلعیده شده را از بدن خارج کرده و به ترمیم زخم های کوچک بپردازد. این امید وجود دارد که این روبات ساخته شده از گوشت بتواند داروهای خاص را به داخل بدن برساند.

محققان تا کنون از چند روبات اوریگامی رونمایی کرده اند اما این هفته از نسخه قابل بلعیده شدن این گونه روبات ها پرده برداشتند.

این روبات اوریگامی کوچک با همکاری یک گروه بین المللی از محققان موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه شفیلد و موسسه فناوری توکیو ساخته شده است.

دانیل روس مدیر آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی موسسه فناوری MIT می گوید: مشاهده اینکه روبات های اوریگامی کوچک می توانند اقداماتی با پتانسیل مهم برای مراقبت از سلامتی انسان انجام دهند، بسیار هیجان انگیز است.

وی افزود: برای انجام اقداماتی در داخل بدن ما به یک سیستم کوچک، قابل کنترل و بدون افسار نیاز داریم چرا که کنترل و قرار دادن روبات متصل به یک افسار در داخل بدن واقعا دشوار است.

محققان در جریان آزمایش هایی بر روی مری و معده شبیه سازی شده انسان نشان دادند که این روبات که به شکل یک کپسول بلعیده می شود، در معده انسان باز شده و به یک روبات کوچک تبدیل می شود.

سپس این روبات با هدایت میدان های مغناطیسی بر دیواره معده می خزد و باتری های بلعیده شده را از معده خارج کرده و یا به ترمیم زخم های کوچک می پردازد.

این روبات می‌تواند خورده شود! +عکس

خارج کردن باتری بلعیده شده از مری و معده کار کوچکی نیست. در آمریکا سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ مورد باتری بلعیده شده گزارش می شود که بیشتر این موارد از سوی کودکان نوپا صورت می گیرد.

باوجود اینکه بیشتر این باتری های به گونه ای طراحی شده اند که هضم آنها بی خطر باشد اما برخی اوقات می توانند نشت کرده و به سوختگی بافت، خونریزی و حتی مرگ منجر شوند.

محققان این روبات جدید را هفته جاری در کنفرانس بین المللی در زمینه روباتیک و اتوماسیون ارائه می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج