جاباما
۳۲۸۶۸۵
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

سحر قریشی: سه‌ چهار تا فیلم کوتاه می‌سازم!

بازیگر فیلم سینمایی «رسوایی ۲» گفت:«چند طرح دارم که دوست دارم بسازم‌. با بزرگانی در عرصه سینما مشورت کرده‌ام و اگر همه‌چیز درست پیش برود، سال بعد فیلم‌هایم را در مقام کارگردان خواهم ساخت.تمام تلاشم را می‌کنم تا در همین هفته سه‌چهار فیلم کوتاه بسازم!»

خبرگزاری صبا - گفتگو از سعید طاهری: بازیگر فیلم سینمایی «رسوایی ۲» گفت:«چند طرح دارم که دوست دارم بسازم‌. با بزرگانی در عرصه سینما مشورت کرده‌ام و اگر همه‌چیز درست پیش برود، سال بعد فیلم‌هایم را در مقام کارگردان خواهم ساخت.تمام تلاشم را می‌کنم تا در همین هفته سه‌چهار فیلم کوتاه بسازم!»

«دلنوازان» نقطه عطف کارنامه بازیگری اوست؛ جایی که تعداد زیادی از آدم‌ها شبانه پای تلویزیون می‌نشستند تا سرنوشتِِ دختر بی‌کس و کار با پسری که خاطرخواهش شده بود را دنبال کنند. زمان گذشت؛ قریشی سر از سینما درآورد و توانست در فیلم‌هایی بازی کند که ماندگاری نداشتند اما فروش‌شان بد نبود. او در حال حاضر فیلم «رسوایی ۲» را روی پرده سینما دارد هرچند خودش تا به حال فیلم را ندیده است! از این‌ها که بگذریم، قریشی می‌خواهد فیلم بسازد! رویایی که انگار چند سالی‌است در سرش بوده و حالا قرار است در هفته آینده و با ساخت سه‌چهار فیلم کوتاه عملی‌اش کند و بعدش هم برسد به ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش. اگر با خواندن این متن، علامت سوال‌هایی بالای سرتان سبز شده، این مطلب را تا آخر بخوانید.

سحر قریشی: سه‌ چهار تا فیلم کوتاه می‌سازم!

چه شد که بازیگر فیلم «رسوایی ۲» مسعود ده‌نمکی شدید و به این فیلم و این نقش بله گفتید؟

_انتخاب حضور در این فیلم هم، مثل بقیه کارهایی که انتخاب کردم کاملا حرفه‌ای بود؛پیشنهاد را دریافت کردم ، بعد از خواندن سناریو قبول کردم در فیلم بازی کنم.

بازخوردهای کسانی که فیلم را دیده‌اند، بازی شما را در این کاراکتر نظاره کردند،چگونه بود؟

_متاسفانه موفق نشدم در جشنواره فیلم را ببینم. آن‌روزها مشغول بازی در پروژه سینمایی بودم و وقت نکردم در برج میلاد یا سالن‌های دیگر «رسوایی ۲» را ببینم.بعد از اکران عمومی هم نشد که فیلم را ببینم.

در جشنواره فجر، منتقدان استقبال سردی از فیلم داشتند.

_متاسفانه بسیاری از صاحب‌نظرها، نگاهی شخصی به فیلم‌ها دارند و فیلم‌ها را با توجه به سازندگانش می‌سنجند. به نظرم این نوع نگاه درست نیست ، باید فیلم را بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای تماشا کرد. باید دید مردم در مورد فیلم چه نظری دارند و نظر آن‌هاست که مهم است .

تجربه نشان داده است بازیگرهایی که در فیلم‌های ده‌نمکی بازی کردند، در پس این حضور و انتخاب، نگاه خاصی در دنیای سینما بر آنها حاکم می‌شود .وقتی پیشنهاد بازی در «رسوایی ۲» را پذرفتید، به مسائل حاشیه‌ای از این دست هم فکر کردید؟

_راستش این موضوع برای من اهمیتی ندارد، فقط می‌خواهم کار کنم. به مسائل حاشیه‌ای توجه نمی‌کنم و برایم مهم است که در فیلم بازی کنم. رزومه کاری موفق این کارگردان یکی از دلایل اصلی انتخاب این نقش و بازی در این فیلم از سوی من بود. البته این کارگردان هر فیلمی ساخته، پرفروش بوده و مردم با میل و علاقه فیلم را دیده‌اند. آمار فروش فیلم‌های ده‌نمکی بسیار بالاست و این نکته نشان از علاقه مردم به فیلم‌های وی دارد . من هم به این نکته توجه داشتم و پیشنهاد بازی در «رسوایی ۲» را پذیرفتم.

چه چیزی در فضای کاراکتری که دراین فیلم بازی کردید برایتان خاص و تازه بود که قبول کردید آن را بازی کنید و به تصویر بکشید؟

_این فیلم پر از ویژوال‌افکت‌هایی است که سینمای ما اصلا ندارد و به شدت به اینچنین تجربه‌هایی نیازمند است. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فیلم است که بسیار دوستش داشتم.

اولین تجربه بازی در کنار اکبر عبدی چطور بود؟

_اولین تجربه بازی کنار بازیگر دوست داشتنی و بزرگی مثل اکبر عبدی افتخاری بود که در پرونده کاری من ثبت شد. این تجربه شیرین در کنار بازیگری که از بچگی به او علاقه‌مند بودم و از دیدن بازی‌اش در سینما لذت می‌برد، فوق‌العاده بود. از همین‌جا برای‌ ایشان آرزوی سلامتی می‌کنم. این را نیز بگویم که تجربه‌ چند ساله‌ام در سینما به من آموخته است، موقع ساخت یک فیلم خانواده‌ای تشکیل و رابطه‌ای احساسی بین‌شان برقرار می‌شود. تازه با آن خانواده خو گرفته‌ای که کار تمام می‌شود و مجبوری با آن‌ها خداحافظی کنید تا شاید در کار دیگری دوباره با آن‌ها روبه‌روشوید.

به روزهای ساخت فیلم برگردیم ،مسعود ده‌نمکی، کارگردان سختگیری است؟

_تصوری اشتباهی از ایشان داشتم و فکر می‌کردم مسعود ده‌نمکی آدم جدی و بداخلاقی ا‌ست که اگر تعداد برداشت‌ها بیشتر از سه‌چهار تا شود، با عصبانیت از خجالت بازیگرها درمی‌آید اما این‌طور نبود و ایشان با آرامش خاصی که بر گروه حاکم بود، کار را پیش می‌برد. مسعود ده‌نمکی آدم صبوری ا‌ست که کار کردن در فیلم‌هایش تجربه جذاب و دوست‌‌داشتنی است؛ حداقل برای من این‌طور بود.

در این فیلم، نقش یک روزنامه‌نگار را بازی می‌کنید؛ برای درک بهتر به این نقش چقدر به فضای مطبوعات نزدیک شدید؟

_به عنوان یک بازیگر با خبرنگارهای زیادی در ارتباط بوده‌ام، خبرنگارهای خوب و خبرنگارهای بد...! یک بار یکی از خبرنگارها بدجوری مرا اذیت کرد و صدای ضبط شده‌ام را در فضای مجازی منتشر کرد! خبرهای دروغی مثل حضور در مهمانی و دستگیر شدن و... از دیگر دروغ‌هایی بود که به من نسبت داده شد که الان درمورد همان اتفاق هم می‌گویم :« هر جایی آن خبرنگار را ببینم، برخوردی غیرحرفه‌ای با او می‌کنم!» بعد از آن اتفاق با وکیلی صحبت کردم و قرار شد که او در مورد اینچنین اتفاق‌هایی وارد عمل شود و از حقم دفاع کند!

واقعا ، دیگر نمی‌خواهم دراین راه آسیب ببینم.

پس برای این ایفای این نقش به همان برخورد‌هایی که با خبرنگارها داشته‌اید، بسنده کرده‌اید؟

_تمام تلاشم را کردم تا بتوانم از عهده نقشم برآیم و فکر می‌کنم موفق هم بوده‌ام.

سحر قریشی: سه‌ چهار تا فیلم کوتاه می‌سازم!

عده‌ای معتقدند سحر قریشی این شانس را داشت که در سینمای ایران ستاره شود اما انتخاب‌هایش برای بازی در فیلم‌های سینمایی مانع از این اتفاق شده است. نظرتان چیست؟

_واقعیتش این است که به این ماجرا شخصی نگاه نمی‌کنم و سعی می‌کنم به حرف دلم گوش بدهم تا انتخاب‌های حرفه‌ای! همیشه سعی کرده‌ام با کارگردان‌های فیلم‌اولی کار کنم چون خیلی خوب آنها را می‌فهمم و برخلاف بسیاری از بازیگرها که به فیلم‌اولی‌ها اعتماد ندارند، دوست دارم در فیلم‌هایشان بازی کنم.

به نظر می‌رسد، بازی در تله‌فیلم‌های سینمایی هم از سوی شما ، تصمیم حرفه‌ای نبوده است.

_موافقم. متاسفانه در دوره کوتاهی که از تلویزیون دور بودم، تله‌فیلم‌های زیادی بازی کردم و انرژی زیادی برای حضور در این فیلم‌ها صرف کردم البته دلیل خودم را داشتم.

چه دلیلی داشت؟

_ همیشه برای مردم بازی کرده‌ام و برایم خیلی مهم بوده که آن‌ها مرا دوست داشته باشند. از آن‌‎جایی که تلویزیون در ایران رایگان است و مردم می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای از این جعبه جادویی استفاده کنند، برخلاف روال معمول در دنیا که برای تماشای کانال‌ها، شما باید پول پرداخت کنید، در ایران تلویزیون رایگان است و من هم دوست داشتم، مردم بتوانند رایگان فیلم‌هایم را تماشا کنند. شاید بسیاری از مردم توانایی رفتن به سینما و خرید بلیت را نداشته باشند. هرچند به تازگی تصمیم گرفتم که گزیده کار باشم و در تله‌فیلم‌ها کمتر بازی کنم ولی هنوز هم معتقدم که انتخاب‌های من دلی بوده تا حرفه‌ای اما تصمیم دارم از این به بعد انتخاب‌های دقیق‌تری برای بازی در فیلم‌ها داشته باشم.

کارنامه کاری سحر قریشی نشان می‌دهد که فیلم‌هایی را بازی می‌کند که گیشه‌پسند هستند.

_فیلمنامه‌های زیادی برایم ارسال می‌شود که تقریبا تمام‌شان تجاری هستند. راستش سینمای ایران در سال‌های اخیر سمت فیلم‌های تجاری رفته و فروش بالای این نوع فیلم‌ها باعث شده تا کارگردان‌های زیادی این نوع فیلمسازی را انتخاب کنند. از طرفی، تبلیغات فیلم‌های سینمایی در شبکه ماهواره‌ای GEM به فروش بیشتر فیلم‌ها هم کمک بسیاری کرده است. در حالی که تلویزیون ایران تیزر تبلیغاتی بسیاری از فیلم‌ها را پخش نمی‌کند و این شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که از شبکه‌های داخلی سبقت گرفته‌اند و با تبلیغ برای فیلم‌های روی پرده، به فروش بیشتر آن فیلم‌ها کمک زیادی کرده‌اند. البته تمام این پول‌ها در جیب تهیه‌کننده می‌رود و به بازیگر چیزی نمی‌رسد! (می‌خندد)

منظورتان این است نوع فیلمنامه‌های پیشنهادی به شما این گونه بوده است که چنین انتخاب‌هایی داشته‌اید ؟

_متاسفانه تمام بازیگرها به صورت اکیپی و دورهمی در فیلم‌های خاص بازی می‌کنند! شما وقتی فیلم‌ها را می‌بینید، متوجه می‌شوید که بازیگرها همه ثابت هستند و به صورت گروهی در فیلم‌ها بازی می‌کنند. البته این یک طرف ماجراست و در طرف دیگر بازیگرهایی را می‌بینیم که با پول دادن به نویسنده‌ها و کارگردان‌ها از آن‌ها درخواست می‌کنند تا برایشان فیلمی بسازند و آن‌طور که دوست دارند در آن ظاهر شوند!

در این شرایط، شانس بازی در فیلم‌های خاص برای بازیگرهایی که حاضر به باج دادن نبوده‌اند، وجود ندارد!

_هیچ‌وقت جزو این باندها نبوده‌ام و ترجیح داده‌ام، منتظر بمانم تا نوبتم برای بازی در فیلم‌هایی از این دست، فرا برسد. متاسفانه نگاه به سینما مادی شده است ، فیلمسازان برای فروش فیلم‌های‍شان به بازیگرهای بفروش و گیشه‌دار زنگ می‌زنند و نیت‌شان فقط فروش بالای فیلم است. البته در فیلمی بازی کرده بودم که به شدت فیلم خاصی بود اما کار دیده نشد.

چه فیلمی؟

_«اکباتان» به کارگردانی مهرشاد کارخانی که سال ۹۰ خورشیدی ساخته شد ، آنجا توانستم در کنار داوود رشیدی و سروش صحت نقش‌آفرینی کنم. این فیلم، تجربه خاصی در سینمای ایران و برای خود من بود که متاسفانه دیده نشد.

چقدر بازیگری برایتان دغدغه است؟ آیا به عنوان یک شغل به آن نگاه می‌کنید؟

_همه چیز به دوران کودکی‌ام بازمی‌گردم؛ آن زمان بازیگری برای من یک رویا بود. علاقه شدیدی در من وجود داشت و هر طور بود، می‌خواستم بازیگر شوم. دوران مدرسه گذشت و با خوش‌شانسی توانستم وارد دنیای تصویر شوم. راستش فکر می‌کنم اگر پسر بودم، حتما فوتبالیست می‌شدم! صادقانه بگویم که آن همه شور و شوق در من تبدیل به یک عادت شده است و بازیگری دیگر برای من شور و شوقی ندارد!

سحر قریشی: سه‌ چهار تا فیلم کوتاه می‌سازم!

یعنی ممکن است از بازی در سینما و تلویزیون فاصله بگیرید؟

_بله! هشت فیلم از سال گذشته و آماده اکران دارم. به اندازه کافی فیلم سینمایی بازی کرده‌ام و تصمیم دارم کارگردانی کنم! می‌خواهم گزیده‌کار باشم و به دغدغه اصلی‌ام در این روزها که کارگردانی ا‌ست، روی بیاوردم.

پس می‌خواهید فیلم بسازید؟‍!

_راستش چند طرح دارم که دوست دارم بسازم‌. با بزرگانی در عرصه سینما مشورت کرده‌ام و اگر همه‌چیز درست پیش برود، سال بعد فیلم‌هایم را در مقام کارگردان خواهم ساخت.

تا به حال تجربه ساخت فیلم کوتاه را داشته‌اید؟

_نه! اما تمام تلاشم را می‌کنم تا در همین هفته سه‌چهار فیلم کوتاه بسازم!

دوره‌های آکادمیک فیلمسازی را گذرانده‌اید؟ یا قصد دارید کاملا تجربی وارد این حوزه سخت شوید؟

_همه‌چیز را تجربی یاد گرفته‌ام و می‌خواهم از سال‌ها کسب تجربه در سینما و حضور در فیلم‌های بی‌شمار، استفاده کنم و فیلم بسازم. البته ممکن است در آینده نه‌چندان دور، دوره‌هایی از فیلمسازی را نیز بگذرانم تا آمادگی بیشتری برای ساخت فیلم پیدا کنم.

قصه‌هایی که نوشته‌ای، چقدر با شخصیتی که از سحر قریشی سراغ داریم و فیلم‌هایی که بازی کرده است، شباهت دارد؟

_کارهای اجتماعی تاثیرگذاری نوشته‌ام را که فشار روحی و مشکلاتی که آدم‌های اجتماع با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، نشان می‌دهد و از طرفی نیاز به همدلی در اجتماع و بین مردم‌های آن اجتماع را بازگو می‌کند. سعی کردم در داستانم، آدم‌ها حرف‌هایشان را با خنده بزنند تا فضای دوست‌داشتنی پیش چشم مخاطب شکل گیرد.

در آخر قصد ندارید به تلویزیون برگردید؟

_من بچه‌ تلویزیون هستم. قبل از سینما در تلویزیون بودم و تجربه بازی در سریال «دلنوازان» حسین سهیلی‌زاده برای من فوق‌العاده بود. حضور در پروژه‌ای سالم که درس‌های زیادی برای من داشت. سهیلی‌زاده مثل معلم به من، چیزهای زیادی آموخت که هنوز از آن‌ها استفاده می‌کنم. او بدون هیچ چشمداشتی آموخته‌هایش را در اختیار من قرار داد. برخلاف بسیاری از سینمایی‌ها که چشم یکدیگر را ندارند و از موفقیت دیگری کفری می‌شوند! در حالی که موفقیت دیگران باید تو را خوشحال کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هفته ای سه چار تا؟ مگه نون بربریه؟؟؟

    • صدرا

      اینم برای ما آدم شده تو اصلا بازیگریت صفره حالا وای بحال فیلمهات که قراره چی از آب دربیاد بخدا .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج