جاباما
۳۲۸۷۲۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

محققان: المپیک را در برزیل برگزار نکنید

«امیر عطاران»، زیست‌شناس و استاد دانشگاه کانادا اخیرا از خطر برگزاری المپیک در شهر «ریو دو ژانیرو» گفته است. عطاران مقاله‌ای در شماره‌ی این هفته‌ی نشریه‌ی Harvard Public Health Review نوشته و در آن گفته است که با برگزاری المپیک در ریو دو ژانیرو، ویروس زیکا گسترش خواهد یافت.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: «امیر عطاران»، زیست‌شناس و استاد دانشگاه کانادا اخیرا از خطر برگزاری المپیک در شهر «ریو دو ژانیرو» گفته است. عطاران مقاله‌ای در شماره‌ی این هفته‌ی نشریه‌ی Harvard Public Health Review نوشته و در آن گفته است که با برگزاری المپیک در ریو دو ژانیرو، ویروس زیکا گسترش خواهد یافت.

محققان: المپیک را در برزیل برگزار نکنید

عطاران می‌گوید که یا باید زمان عرضه‌ی المپیک و یا مکان برگزاری آن را تغییر دهند. تخمین زده می‌شود تا ۵۰۰ هزار توریست خارجی به برزیل سفر خواهند کرد و ویروس زیکا را گسترش خواهند داد. به همین دلیل هم ساخت واکسن یا راهکارهای دیگری برای مقابله با آن، سخت خواهد شد.

ویروس زیکا سال گذشته وارد برزیل شد و از آن زمان، به ۵۰ کشور دیگر هم راه یافته است. این ویروس روی کودکانی که هنوز متولد نشده‌اند تاثیر می‌گذارد و منجر به تولد نوزادانی می‌شود که سرهای بسیار کوچک دارند. ماه گذشته، ایالات متحده شاهد اولین مرگ به دلیل ویروس زیکا بود. در ریو هم این ویروس ۲۶ هزار کشته داشته است.

امیر عطاران با اشاره به این موضوع که ویروس زیکا در ریو بیشتر از هر ایالت دیگری دیده شده است، معتقد است که باید مکان المپیک را تغییر داد. او می‌گوید که با گسترش ویروس، دانشمندان و متخصصان پزشکی، نمی‌تواند با سرعت کافی در مقابل زیکا بایستند.

سازمان سلامت جهانی در بهمن ماه سال گذشته، ویروس زیکا را تهدیدی بین‌المللی خواند و گفت که با دولت برزیل برای مقابله با آن وارد صحبت شده است. سازمان سلامت جهانی قصد دارد تا با همکاری برزیل، ریسک ابتلا به زیکا را در توریست‌ها و ورزشکارانی که به برزیل می‌آیند کاهش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج