جاباما
۳۲۸۸۷۴
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

قرارداد سفید کار جرم شد

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار با اعلام اینکه حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان ۸ درصد کاهش یافت، گفت: کارفرمایانی که کارگر را مجبور به امضای قرارداد سفید کنند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل بازرسی کار وزارت کار با اعلام اینکه حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان ۸ درصد کاهش یافت، گفت: کارفرمایانی که کارگر را مجبور به امضای قرارداد سفید کنند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

محمد اصابتی با اعلام اینکه در سال ۹۴ حدود ۱۱ هزار حادثه ناشی از كار در كشور به وقوع پیوست، گفت: براساس گزارش سازمان پزشكی قانونی، طی سال ۹۴ حوادث كار منجر به فوت در كشور ۲۰ درصد نسبت به سال ماقبل آن كاهش داشت.

وی با بیان اینكه میزان حوادث كار براساس ضریب شیوع حادثه به ازای هر ۱۰۰ هزار كارگر محاسبه می شود، اظهارداشت: میزان حوادث ناشی از كار در بخش ساختمانی نزدیک به ۴۸ درصد در سال ۹۲ بود كه با انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان نظام مهندسی كشور و نظارت بیشتر بر كارگاه های ساختمانی، به ۴۰ درصد در سال ۹۴ رسید.

اصابتی با بیان اینكه اكنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار كارگاه مشمول قانون كار در كشور فعال هستند، ادامه داد: سال گذشته بیش از ۴۳۰ هزار بازرسی ادواری توسط بازرسان كار در كارگاه های كشور انجام شد.

این مقام مسئول در وزارت کار به وجود قراردادهای سفید در برخی كارگاه های كوچک اشاره كرد و افزود: براساس ماده ۱۰ قانون كار جمهوری اسلامی ایران، انعقاد چنین قراردادهایی كه به نوعی در نتیجه توافق كارگر و كارفرما شكل می گیرد، تخلف است و اگر در مراجع قانونی وجود چنین قراردادهایی به اثبات برسد، با متخلفان برخورد قضایی می شود.

اصابتی با بیان اینكه سال گذشته بیش از ۲ هزار كارفرما به دلیل ارتكاب تخلف در كارگاه ها، به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهارداشت: درصدد هستیم با مدیریت مطلوب بازرسی ها از محیط های كار و جلب مشاركت كارگران و كارفرمایان، میزان بروز تخلف در محیط های كاری را به حداقل برسانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمزه

      خوب که چی؟یعنی اعتراف میکنید که تا الان بی عدالتی و بی قانونی بود؟اگر بود چرا دم از عدالت میزدید؟اگر نبود شماها تا الان کجا بودید؟الانم فکر کردید قانون رو کسی رعایت میکنه که مثلا قانون گذاشتید.؟فرض کنید یک کارگر که گرفتار زندگیه و شرمنده ی روی زن و بچش میخواد قرارداد ببنده.کارفرما میگه قرارداد سفید.اونم میگه نه فقط سفید.کارگر میاد شکایت.کارفرما محکوم میشه.به نظر شما دیگه اون کارگر اونجا میتونه کار کنه؟یا اصلا کارفرما سندی باقی میگذاره که کارگر شکایت کنه؟این مدت زمانی که کارگر پیگیر حق و حقوقش میشه شما میرید تو جیبش پول میگذارید؟این قانون های خر کنی رو از کجا میارید؟واقعا فکر میکنید یا شکمی حرف میزنید؟تا

    • بدون نام

      فک میکنید امضا گرفتن کاری داره
      مهم قرارداد نیست مهم
      پایبندی به اصول آنه
      پسرعموم تو یک کارخانه ست
      با دو نفر اداره ش میکنند
      ولی وقتی بازرس بیمه میاد
      اسم ده نفر رد میشه
      کسی هم نمیگه پس بقیه کجان
      درد ما اینه جناب

    • بدون نام

      پس چرارقرارداد کارجدیدمن باز سفیدامضا بوده من شرکت ....یک ماه هست رفتم سرکار ولی باقرارداد سفید امضا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج