۳۲۸۸۸۲
۳۰ نظر
۵۰۱۰
۳۰ نظر
۵۰۱۰
پ

نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۵

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۹۵ را اعلام کرد.

روزنامه ایران: معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۹۵ را اعلام کرد.

محمدحسن زدا گفت: افزایش حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان همزمان با پرداخت حقوق خردادماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: همان‌گونه که پیش از این دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده بود قطعاً میزان افزایش حقوق این افراد بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود.

زدا در ادامه از آمادگی این سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: منابع مالی مورد نیاز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین شده است و با ابلاغ میزان حقوق از سوی هیأت دولت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی خواهد شد.

زدا در ادامه درباره کمک هزینه‌های جنبی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۹۵ اظهار داشت: رویکرد سازمان تأمین اجتماعی در‌خصوص بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارتقا و بهبود وضعیت اقتصادی آنان است، لذا به منظور کمک به تأمین معیشت این قشر امسال مبلغ ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان سرانه ماهانه خانوار بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای تهیه خوار و بار (بن) درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین ماهانه مبلغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بابت کمک‌هزینه مسکن به کلیه پرونده‌های مستمری در سال جاری پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شاخص‌های دیگری در فیش حقوقی بازنشستگان افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: بر‌اساس بند «و» تبصره یک امور بیمه‌ای سازمان در سال ۹۵ حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه مستمری‌بگیران از ابتدای سال دوم برقراری مستمری به میزان ۵۰۰ تومان با رعایت مفاد مندرج در بخشنامه ۲۸ مستمری‌ها قابل پرداخت خواهد بود.

زدا در ادامه با اشاره به افزایش میزان کمک هزینه عائله‌مندی در سال ۹۵ گفت: بر‌اساس محاسبات صورت گرفته کمک‌هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران و بازنشستگان به طور میانگین ۳۴ هزار و ۹۹۸ تومان تعیین شده که در فیش حقوقی آنان اعمال خواهد شد. البته این کمک‌هزینه با توجه به سنوات بیمه‌پردازی برای هر یک از مسمتری‌بگیران و بازنشستگان بین ۳۸ تا ۶۰ هزار تومان متغیر خواهد بود.

وی افزود: همچنین ماهانه کمک‌هزینه همسر متکفل فرزند به ۱۷ هزار و ۴۹۹ تومان و کمک هزینه‌های اولاد به ۷ هزار و ۶۸ تومان افزایش یافته است که این مبالغ در فیش جدید حقوقی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اعمال می‌شود. او اظهار داشت: همچنین به ازای هر فرزند مبلغ ۲ هزار تومان نیز کمک‌هزینه اولاد افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی تمام پیگیری‌ها و تلاش‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه کارکنان این سازمان بر آن است که پس از تصویب میزان افزایش حقوق سالانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در هیأت دولت کلیه عملیات و آماده‌سازی نرم‌افزارهای حقوق در سریع‌ترین زمان انجام شود. وی افزود: حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر‌اساس جدول زمانی پرداخت حقوق، از ۲۰ تا ۲۷ خردادماه به حساب آنان واریز می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      چی میگن اینا دقیقاُ؟!!! این عدد و رقمها چیه؟ 2000 تومن کمک هزینه اولاد افزایش یافته!!! عجب ! یعنی پول ۲تا دونه پوشک...
      ۱۷۰۰۰ تومن هم برای همسر که میتونه باهاش ۱ کیلو گوجه سبز بخره شبا دور هم بخریم در یکماه... یعنی واقعا خجالت نمیکشین اینارو میگین یا در زمان تیرکمون شاه به سر میبرین هنوز؟

      پاسخ ها

      • احمد

        وای چه خبر خوبی دارم بال در میام الان هم دارم آنتالیا
        خجالت بکشید بابا اگه افزایش نمی دادید همه مستمری بگیران از گشنگی مرده بودند

    • شیخ علیشاه

      سلام
      واقعا مسخرست....
      پدر من سی سال کار کرده الان آقایون مدیر سازمان حقوق چند ده میلیونی میبرند و بنده خدا کارگرها برای اینکه چندر غاز به حقوقشون اضافه بشه سه ماه از سال گذشته هنوز....
      حقوق را از پانزدهم به بیست و هفتم بردند یعنی چند روز از حقوقشان را خوردند و رفت هیچ کس هیچ چیز نگفت...
      مسخره تر از این ها چند سال میگن همسان سازی حقوق و هر سال بازی در میارن.....

    • افسانه

      بااین ارقام نجومی چه کنیم .شادوسرحال شدیم .خیلی ولخرجی کردند.پس بدینسان همسان سازی به قصه هاوتاریخ پیوست .بجای چای وشیرینی خوردن درجلسات یه کمی هم به بازنشسته هافکرکنیدکه بیسکوییت راهم چندماه یکبارتجربه میکنند.این وااقعیت زندگی بازنشستگان است

    • بدون نام

      فقط باید بگم شرمآوراست بخدا البته اگر اعتقاد داشته باشید ؟

    • حسین وی یو

      اگررر اون دنیایی وجود داشته باشه این مسئولین تامین اجتماعی چطور جواب این همه آدمی که سی سال حق بیمه پرداخت کردن رو میدن که برای خودشون حقوقای چند ده میلیونی در نظر میگیرن و برای بازنشته ها حقوق چند صد هزار تومنی

    • ناشناس

      جالبه کمک به تأمین معیشت این قشر امسال مبلغ 38 هزار و 500 تومان!!!! دیگه نمیگن قبلا ۳۵هزار تومان بوده یعنی ۳۵۰۰ اضافه شده!!!!
      ماهانه مبلغ 16 هزار و 500 تومان بابت کمک‌هزینه مسکن!!!! دیگه نمیگن قبلا ۱۵ هزار تومان بوده یعنی ۱۵۰۰ تومان افزایش!!! همش بازی با کلمات !!!!جای تاسف داره بیچاره بازنشسته ها.

    • بدون نام

      دستتون درد نکنه زحمت کشیدید راضی به زحمتتون نبودیم والله این حقوق برامون خیلی زیاده اگر امکان داره ازش کسر کنید بدید به مدیرهای ارشد تامین اجتماعی آخه بنده خداها خرجشون بالاست حقوق 80 میلیونی کفاف زندگیشون رو نمیده

    • بدون نام

      خداسایه این عدل را ازسر بازنشستگان کم نکند که همه ازجمله خودم بااین افزایش حقوق به رفاه کامل رسیده آیم واصلا در آرزوی مرگ نیستیم

    • بدون نام

      نزدیک بود سکته کنم یه جایی گفته بود509تومن اضافه میشه
      همه چی آرومه من چقد خوشحالم
      بااین افزایشها به خودم میبالم

    • جعفری

      شرم آوره !!!! این دیگه اطلاع رسانی نمی خاست بیچاره بازنشسته ها ......

    • مهری

      دست شما درد نکنه بابام چک کشیده بود خوب شد دوتومن و اضافه کردین

    • سیداکبر

      به جای توهین به بازنشسته که با 500 تومان - 17000 و35000 بن به خودتان توهین کنید که با فریب تدبیر وامید مردم را بیچاره کرده اید .مرد مومن من با مدرک فوق لیسانس حقوق بازنشستگی ام 1/5 میلیون هست .بااین وضعی که درست کرده اید چه کار کنم؟چرا آمار خودکشی ها را نمی بینید ؟ این است عدالت شما؟ خدا به عدل قضاوت کند

    • بازنشسته

      من یک بازنشسته هستم دو عروس دارم وپسر سومی نیز دانشجو است .. از کار افتاده دانشگاه علوم پزشگی نیز هستم وهیچ منبع در آمدی ندارم در ماه چیزی حدود 900 تومان به بنده میدهند ..این مسئولین از خدا بیخبر را به خداوند حواله میکنم که اگر اعتقاد داشته باشید باید در محضر الهی پاسخگو باشید ..فقط اینکه ما داریم با معجزه الهی زندگی میگنیم ..

    • said

      خجالت نمیکشن واقعا این کمک هزینه فرزند کرایه یک روز هم نمبشه حالا رئس سازمان چقدر حقوق میگیره

    • شاهپور

      بعد بگوید احمدی نژاد بد بود

    • بدون نام

      این واقعیتهای جگرسوز نشان می دهد که چندان فرقی میان دولتهای این وری و ان وری نیست

    • مهتاب

      منو این همه خوشبختی محالهههههه......واقعا دولت شمشیر رو از رو بسته....یه خبر خوب دیگه هم من براتون بگم...قراره برای چندمین بار دوباره آب و برق و گاز گرون بشه.....خدایا مرا صبری عطا کن....

    • بدون نام

      خداوند وامام زمان از شما انتقام سختی خواهند گرفت دستان من روبه آسمان است خیلی زود نتیجه ظلم راخواهید دید

    • بازنشسته

      بایدبه به جه جه گفت و جشن حقوق گرفت که شاهکارکردند وافزایش جانبی دادند .یعنی بازنشسته حقش این همه تحقیراست که 2تومن یعنییییییییییییییییییی 20ریال اضافه شده آنهم چقدربااهمیت است که رسانه ای کرده اندآن سوی قضیه را نمی گویندکه به جهت تغییرزمان پرداخت حقوق بانک رفاه چقدر ربای اضافی ازاقساط معوق می گیرد .خدایا آخرالزمان نشده؟

    • بدون نام

      بظر من آمریکاه کار خوبی کرد که دو میلیارد دولار ایران را نداد در مملکتی که هیچ چیز جای خودش نیست من معلول جسمی حرکتی که بخاطر معلولیت از کار افتاده کلی شدم که با حقوق ۷۱۲هزار تومان باز نشسته شدم حدود یک سال است که یارانه من را قطع کرده اند و هیچکس پاسخ گو نیست مدارک معلولیت و از کار افتادگی وحقوق دریافتی من در سازمان تامین موجود است حد اقل آمریکاه با این پول به چند نفر بیچاره مملکتش کمک میکند از روی احساس نمی گویم این عین حقیقت است که خودم می بینم ولمس میکنم

    • بازنشسته

      نه سازمان حقوق بشر و نه سازمان حمایت از حیوانات از ما دفاع نمی کنن معلوم نیست باید به کجا شکایت کنیم

    • بازنشسته

      فقط به این آقایون بگیم باکرامت وشخصیت والای انسانی بازنشسته بازی نکنید لطفا .

    • بدون نام

      لعنت به هرچی دزد!!!

    • میرزا

      سلام. ؛لطفاً اونهایی که میتونن و دست رسی به کارگروه حقوق مستمری بگیران دارند بفرمایند (برای چه باید حقوق این گروه افزایش و یا کمکی به آنها شود هرچه سریعتر جلوش را بگیرن) چون اینا که 30الی 35سال خدمت صادقانه کردن و دیگه نای کار ندارن این دوروزمونه هم که بچه هاشون از اونا بیزارن حقوق هم بشون ندین تا بمیرند اونا که انرژی شان سی چهل سال پیش مصرف شده و کاری ازشون ساخته نیست!
      اما در پایان بدونین که خودتون بی نگفت به این درد مبتلا میشین انشاءالله که دیگه پشیمانی سودی نداره درسته اونا دوباره جوون نمیشن ولی شما ها که مثل اونا پیر و مستمری و بازنشسته که میشین اون وقته که نوه های اونا مو از دماغ روزگار شما درمیارن به خدا راست میگم این اصلا تجربه شده است. دیدی حالا هی چوب لای چرخ زندگی نداشته مستمری بگیران بگذارید. آری هیچ هم کوتاهی نکنید وقتی بازنشسته و مستمری گیر شدید کاملا حس میکنید باز هم به حرفای من بخند تا اون موقع!!!

    • میرزا

      میخوام دل بسوزونم و یک سوژه خوب، چه عرض کنم عالی بهتون بدم اینکه حقوق، حقوق گیران دولتی، شرکتی، گارگاهی، وغیره چگونه اضافه میشه را
      هممممممممممه میدونن شما لطف کن طریقه اونهایی که حقوق نمیگیرن و کاری ندارن را شرح و بیان کنید، گمون کنم به جایی برسید، جالبه نه بگو به خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

    • جلال

      چقدر دروغ اخه چقدر ...

    • بدون نام

      انشاءالله اگرسال 96 وقتی پولهاراازبابک زنجانی بگیرند،2000 تومان دیگراضافه میکنند.ههههههه حالشوببریدبابادنیادوروزه،سختی زندگانی فقط صدسال اول هستش%

    • بدون نام

      خدا پدر محمود بیامرزد حداقل بنا داشت هرساله طبق برنامه یارانه ها افزایش داده و به خودمان دهد آنوقت شاید با این حقوق ناچیز بازنشستگی می توانستیم نفس بکشیم راستی آیا آن حقوق بگیرای نجومی یارانه هم میگیرند در ضمن وقتی مدیران رده بالای ما حقوق های نجومی بگیرند دیگر می توانند یک برنامه درست برای ماحقوق بگران بریزند و درک کنند که چگونه ما با این حقوق کم سر می کنیم تازه وقتی آن نماینده خانم وقتی قراره حق اوقات فراغتش در فیش پدر جانش باشد و ... می تواند برای حقوق بگیران زیر خط فقر تصمیم بگیرد ؟ ...........

    • تهرون

      تابه حال نديدبودگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج