۳۲۸۹۲۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

سرمایه‌گذاری ناسا برروی ایده‌های خلاقانه

این روزها اخبار بسیاری نام آژانس هوا-فضای آمریکا یعنی NASA را دوباره به سر زبان‌ها انداخته است. از اکتشافات تازه‌ای که می‌تواند دنیای ما را از اساس تغییر بدهد، تا سرمایه‌گذاری‌های جدید این سازمان در قالب پروژه‌ی NIAC یا «پروژه‌ی ایده‌های خلاقانه‌ی پیشرفته‌ی ناسا» که این روزها فاز نخست آن در حال اجراست.

برسام: این روزها اخبار بسیاری نام آژانس هوا-فضای آمریکا یعنی NASA را دوباره به سر زبان‌ها انداخته است. از اکتشافات تازه‌ای که می‌تواند دنیای ما را از اساس تغییر بدهد، تا سرمایه‌گذاری‌های جدید این سازمان در قالب پروژه‌ی NIAC یا «پروژه‌ی ایده‌های خلاقانه‌ی پیشرفته‌ی ناسا» که این روزها فاز نخست آن در حال اجراست. اما این ایده‌های خلاقانه‌ی پیشرفته چه چیزهایی هستند؟

سرمایه‌گذاری ناسا برروی ایده‌های خلاقانه

آن‌طور که در خبرها آمده، ناسا برای فاز نخست این پروژه، از میان ۱۳ ایده‌ی دریافتی ۸ ایده را انتخاب و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. اما شاید جالب توجه‌ترین این ایده‌ها، طرح ساخت یک اتاقک خواب عمیق برای فضانوردانی است که قرار است عازم مریخ یا مقاصد دورتری خارج از مدار زمین بشوند. ایده‌ای که بیشتر ما را به یاد داستان‌های علمی-تخیلی و خصوصا اودیسه‌ی فضایی ۲۰۰۱ می‌اندازد.

یکی دیگر از طرح‌های جذابی که در این فاز ارائه شده، طرحی برای استفاده از روبات‌ها در آماده‌سازی سکونت‌گاه‌های انسانی در فضاست. اگر این طرح عملی بشود، روبات‌هایی به فضا ارسال می‌شوند که هدف‌شان آماده‌سازی محیط برای ورود و سکونت انسان‌ها است. طرح‌هایی هم برای استفاده از جو سیاره‌ها برای کاستن از سرعت فضاپیماها در زمان فرود پیشنهاد شده که می‌تواند با کاستن از هزینه‌های سفر فضایی، اجرای ماموریت‌های بین‌سیاره‌ای را از لحاظ قیمتی امکان‌پذیر کند. طرحی هم برای بالابردن میزان جذب انرژی خورشید توسط فضاپیماها ارائه‌شده که انتقال مواد و مصالح لازم برای سکونت‌گاه‌های انسانی روی سیارات دیگر را کم‌هزینه‌تر و عملیاتی‌تر می‌کند.

شاید این ایده‌ها به نظر ما شبیه صحنه‌هایی از فیلم‌های علمی-تخیلی برسد، اما دانشمندان خلاقی که این طرح‌ها را پیشنهاد کرده‌اند، آن‌قدر به کار خودشان اطمینان داشته‌اند که توانسته‌اند کارشناسان NASA را برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌ها متقاعد کنند. از آن طرف NASA هم وعده داده که هر کدام از این طرح‌ها که به مرحله‌ی نهایی تولید محصول برسد، جایزه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری را نصیب طراحانش خواهد کرد. کسی چه می‌داند؛ شاید یک روز زندگی نوه‌ها و نتیجه‌های ما در گرو یکی از همین طرح‌هایی باشد که امروز NIAC از آن حمایت می‌کند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج