۳۲۹۰۴۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«خواب تلخ» تماشاگرپسند نیست!

فیلم «خواب تلخ» با گذشت شش ماه از آغاز اکران، هنوز با سالن‌های پر و نیمه‌پر در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود. محسن امیریوسفی کارگردان این فیلم که پس از ۱۲ سال شاهد اکران فیلم اولش در سینماهاست، در گفت و گو با آما این استقبال را باعث دلگرمی‌ خود می‌داند، به‌خصوص این‌که به قول خودش «خواب تلخ» ویژگی‌ فیلم‌های تماشاگرپسند را هم ندارد.

وب‌سایت آی سینما: فیلم «خواب تلخ» با گذشت شش ماه از آغاز اکران، هنوز با سالن‌های پر و نیمه‌پر در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود. محسن امیریوسفی کارگردان این فیلم که پس از ۱۲ سال شاهد اکران فیلم اولش در سینماهاست، در گفت و گو با آما این استقبال را باعث دلگرمی‌ خود می‌داند، به‌خصوص این‌که به قول خودش «خواب تلخ» ویژگی‌ فیلم‌های تماشاگرپسند را هم ندارد. او فروش خوب سینماها در نوروز را نیز نتیجه افزایش روحیه مردم و هیجانات ناشی از انتخابات مجلس می‌داند.

«خواب تلخ» تماشاگرپسند نیست!

محسن امیریوسفی، تا کنون ساخت سه فیلم «خواب تلخ»، «آتشکار» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» را در کارنامه داشته است اما هر سه فیلم او، در مرحله اکران با مشکل روبرو شده‌اند. «آشغال‌های دوست‌داشتنی» آخرین ساخته او همچنان سرنوشت نامعلومی دارد و «آتشکار» نیز با اکران نامناسبی روبرو شد، اما فیلم اول این کارگردان «خواب تلخ»، با این‌که ۱۲ سال بعد از زمان ساخت و در گروه «هنر و تجربه» با سینماهای محدود روی پرده رفته است، تجربه خوبی را در اکران عمومی پشت سرگذاشته و با گذشت شش ماه از آغاز نمایش عمومی، همچنان با سالن‌های پر و نیمه‌پر روی پرده می‌رود. اما نکته‌ای که در کنار این موفقیت باید به آن توجه کرد این است که اگر این فیلم همراه با فیلم‌های جریان اصلی اکران می‌شد، با تعداد سالن‌های بیشتر، اکران موفق‌تری را تجربه نمی‌کرد؟

این سوالی است که از محسن امیریوسفی، کارگردان «خواب تلخ» پرسیدیم که در پاسخ به ما این‌طور می‌گوید: «بیشتر از این‌که به این موضوع فکر کنم، از این خوشحال هستم که این فیلم فرصت اکران پیدا کرده است. من در طی این سال‌ها مدام در صدد اکران این فیلم در هر گروه نمایشی بودم، اما این اتفاق نمی‌افتاد و واقعا از همین اتفاقی که برای فیلم افتاده خوشحالم.»

نکته جالب صحبت‌های این کارگردان که تا کنون در اکران فیلم‌هایش با اتفاقات خوبی روبرو نشده است، دل‌گرمی‌اش برای ادامه فیلم‌سازی است: «اتفاقی که برای «خواب تلخ» افتاد بسیار دل‌گرم‌کننده است و انگیزه‌ای برای تولید خواهد شد. به خصوص که این‌ فیلم ویژگی‌های یک فیلم تماشاگرپسند را ندارد ولی همچنان پس از گذشت سال‌ها از ساختش، با سالن‌های پر در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود. باید از مطبوعاتی‌ها که نگذاشتند این فیلم فراموش شود و مردم بابت این استقبال تشکر کنم.»

او در پاسخ به خبرهای تازه‌ای که درباره همکاری او با جواد نوروزبیگی برای ساخت یک فیلم در آمریکا، منتشر شده است نیز می‌گوید: «طرح و داستان برای ساخت فیلم زیاد است، اما باید مجوزها دریافت شود. اگر به من اجازه می‌دادند هر سال یک فیلم می‌ساختم. اما تا الان که در ۱۲ سال تنها توانسته‌ام سه فیلم بسازم.»

اوهمچنین از ادامه پیگری‌هایش برای اکران «آشغال‌های دوست‌داشتنی» خبر می‌دهد و می‌گوید: «آنقدر بدبین نیست که فکر کنم این فیلم هم ۱۲ سال بعد اکران خواهد شد و همچنان به صدور مجوز نمایش عمومی آن امید دارم.»

از امیریوسفی درباره اکران قابل توجه نوروزی و دلایل آن نیز می‌پرسیم که در این‌باره می‌گوید: «به نظرم این اتفاق به روحیه مردم بر می‌گردد و آن جمله معروف که «ایرانی‌ها قابل پیش‌بینی نیستند». در واقع این اتفاق از اوایل فصل زمستان با نشست‌های سیاسی مردم در آستانه انتخابات آغاز شده بود، به همین دلیل هم فصل زمستان با این‌که همیشه فصل مرده اکران به حساب می‌‌آمد با موفقیت در فروش روبرو شد، این اتفاق نوید فروش موفق نوروز را هم می‌داد. اما یکی از اتفاقات قابل توجه در اکران نوروز که باید به آن توجه کرد، حضور فیلم خوبی مثل «ابد و یک روز» در میان فیلم‌ها بود که فروش این فیلم را می‌توان نشانه خوبی برای سینمای ایران در نظر گرفت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج