۳۲۹۲۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

روانخواه: استقلال به فكر و ايده جديد نياز دارد

پیشکسوت آبی پوشان می گوید سومی لیگ و سهمیه این‌چنینی برای استقلال موفقیت نیست.

خبرورزشی: اميدرضا روانخواه با دلسوزي زيادي نسبت به تيم محبوبش حرف مي‌زد و انتظار داشت استقلال در جام‌حذفي نتيجه‌اي كسب كند كه بتواند سهميه نصفه و نيمه‌‌اش در آسيا را با سهميه مستقيم عوض كند.

* از عملكرد استقلال در فصلي كه به پايان رسيد رضايت داشتي؟

استقلال در قياس با دور قبلي ليگ برتر بهتر كار كرد و با دو پله صعود سوم شد. اين تيم البته در فينال جام‌حذفي هم حضور دارد و سهميه آسيايي را نيز گرفته است اما اين نبايد براي استقلال راضي‌كننده باشد. استقلال نام بزرگي در فوتبال ايران و آسياست كه نبايد در هر فصل فوتبالي به چيزي جز قهرماني فكر كند. رفتن به فينال و كسب سهميه نصفه براي آسيا كه موفقيت محسوب نمي‌شود.

* چطور اين اتفاقات براي استقلال رقم خورد؟

مهم‌ترين چيز براي هر تيمي اين است كه در بازي‌‌اش كيفيت داشته باشد. وقتي كيفيت باشد موفقيت هم دنبالش مي‌‌آيد. در هر كشوري كه فوتبال باكيفيتي دارد مي‌بينيد كه تيم‌هايش در ليگ‌هاي بين‌المللي مي‌درخشند. تيم‌هايي كه فوتبال بي‌كيفيت از خود نشان مي‌دهند هم موفق نيستند.

* استقلال چه كار كند كه با كيفيت بازي كند؟

فكر مي‌كنم استقلال به يك تفكر و ايده جديد نيازمند است. تفكري با فوتبال تهاجمي كه مدافعانش هم در حملات شركت داشته باشند. اتفاقي كه ما در فصل قبل كمتر ديديم. تيمي كه تا روز آخر مدعي كسب عنوان قهرماني بود يك مرتبه در روز آخر سقوط كرد و سوم شد.

* اين تيم مگر صدرنشين ليگ نبود؟

استقلال در نيم‌فصل اول هم كيفيت خوبي را به نمايش نمي‌گذاشت ولي نتيجه مي‌گرفت اما در نيم‌فصل دوم همان نتايج را هم نمي‌توانست كسب كند و در ۱۱ بازي آخر فقط سه برد به دست آورد. اتفاقي كه عكس آن را در پرسپوليس ديديم. اين تيم در نيم‌فصل اول تفكرات برانكو را امتحان مي‌كرد و در نيم‌فصل دوم با تكيه بر تاكتيكي كه براي تيم جا افتاده بود نتايجش را گرفت. اميدوارم باشگاه براي فصل بعد برنامه و فلسفه‌اي داشته باشد. نمي‌توان از استقلال انتظار داشت كه بازي زيبا انجام ندهد و نتيجه هم نگيرد.

* با اين شرايط فكر مي‌كني استقلال جام‌حذفي را بگيرد؟

استقلال در اين مدت در هيچ مسابقه‌اي شركت ندارد ولي ذوب‌آهن در كوران بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسياست. استقلال يك‌مرتبه بعد از ۱۶ روز بدون مسابقه بايد در فينال حاضر شود و اين كار را براي آنها سخت مي‌كند. از طرفي استقلالي‌ها هنوز نمي‌دانند با مظلومي در فينال بازي مي‌كنند يا نه. بازيكنان ايراني اين فرهنگ را ندارند كه تحت هر شرايطي تا روز آخر كارشان را براي تيم انجام دهند و گاهي ديده شده كه آنها با توجه به تغيير مربي، براي مربيِ در حال جدا شدن با انگيزه بازي نمي‌كنند.

* انتظار خودت چيست؟

صد درصد دوست دارم استقلال برنده شود ولي با نگاهي سطحي به نوع بازي‌هاي استقلال در اين اواخر و البته تيم ذوب‌آهن من شانس تيم يحيي را بيشتر از استقلال مي‌دانم. هرچند كه اگر استقلال قهرمان شود علاوه بر مستقيم كردن سهميه خودش يك تيم ديگر استقلالي‌ها كه امير قلعه‌نويي آنجاست را هم به آسيا مي‌برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج