۳۲۹۲۷۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

خودروسازان مانع کاهش قیمت ها شده اند

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خودروسازان با کاهش عرضه خودرو و از طریق عوامل خود مانع کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو شده‌اند.

ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خودروسازان با کاهش عرضه خودرو و از طریق عوامل خود مانع کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو شده‌اند.

علی خاکساری در گفت‌وگو یی اظهار کرد: با توجه به رکود بازار از نظر واقعیت‌های علم اقتصاد قیمت خودروهای داخلی در بازار در سال جاری قطعا باید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه به طور کلی قیمت برخی کالاها در ایران گران‌تر از کشورهای دیگر است، خاطرنشان کرد: در کنار گرانی برخی کالاها قیمت خودرو در ایران نیز به قدری بالا است که مردم تمایلی به خرید این محصولات بی‌کیفیت با این قیمت‌ها ندارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به طور کلی قیمت خودروهای داخلی باید متناسب با قدرت خرید مصرف‌کنندگان تعیین شود و قیمت‌های فعلی در مقایسه با قدرت خرید مصرف‌کنندگان، بالا است.

وی افزود: بنابراین به دلیل عدم استقبال مصرف‌کنندگان بازار خودرو راکد است و براساس واقعیت‌های علم اقتصاد در چنین شرایطی قیمت‌ها باید کاهش یابد تا مصرف‌کنندگان خرید را آغاز کنند.

خاکساری با بیان اینکه با این حال خودروسازان قیمت‌ها را به طور مصنوعی در بازار خودرو بالا نگاه داشته‌اند، تصریح کرد: کاهش عرضه خودرو و استفاده از برخی عوامل نفوذی در بازار از شگردهای خودروسازان برای بالا نگاه داشتن قیمت‌ها است که دستگاه‌های مسوول باید با این شرکتها برخورد کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بايد در ايران يك خودرو مثل پرايد بايد نهايتاً 8 ميليون تومان باشد نه بيشتر و خودروي هاي ديگر نهايتاً تا15 ميليون تومان بايد باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج