جاباما
۳۲۹۳۸۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

استقبال ویژه از «من، دنیل بلیک» در کن

فیلم نامزد نخل طلا «من، دنیل بلیک» ساخته «کن لوچ» با استقبال فراوان خریداران بین المللی در بازار جشنواره کن رو به رو شد.

خبرگزاری ایسنا: فیلم نامزد نخل طلا «من، دنیل بلیک» ساخته «کن لوچ» با استقبال فراوان خریداران بین المللی در بازار جشنواره کن رو به رو شد.

استقبال ویژه از «من، دنیل بلیک» در کن

پس از نمایش موفق فیلم «من، دنیل بلیک» جدیدترین ساخته سینمایی «کن لوچ» کارگردان مطرح انگلیسی در بخش رقابتی جشنواره کن، حق نمایش این فیلم به کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، یونان، سوئیس، مجارستان، جمهوری چک، یوگسلاوی سایق، رومانی، ترکیه، منطقه بالکان، خاورمیانه و آمریکای لاتین فروخته شد.

داستان «من، دنیل بلیک» که سیزدهمین فیلم «کن لوچ» در جشنواره کن محسوب می‌شود حول محور زندگی یک نجار که پس از حمله قلبی بیکار می‌شود و همچنین یک مادر تنها و درگیر تشریفات اداری در سیستم تامین اجتماعی کشور انگلیس است.

«کن لوچ» ۷۹ ساله که همواره یکی از منتقدان سرسخت سیاست‌های دولت‌های غربی بویژه آمریکا و انگلیس بوده است با ۱۳ بار حضور در بخش رقابتی جشنواره کن، رکورددار و قهرمان معتبرترین رویداد سینمایی جهان است و یک بار هم در سال ۲۰۰۶ با فیلم تحسین شده‌ی «بادی که به مرغزار می‌وزد» جایزه‌ی نخل طلای کن را تصاحب کرد.

«جک سیاه»، «دستورکار پنهان»، «بارش سنگ‌ها»، «Riff Raff»، «سرزمین و آزادی»، «نام من جو است»، «نان و گل‌های رز»، «شانزده سالگی شیرین» و «جیمی هال» از جمله دیگر ساخته‌های «کن لوچ» است که همگی آنها برای اولین بار در جشنواره فیلم به نمایش گذاشته شده‌اند.

از جمله دیگر افتخارات این کارگردان که بیش از ۷۳ جایزه سینمایی در کارنامه دارد می‌توان به جایزه گوی بلورین جشنواره کارلوی واری با فیلم «قوش» در سال ۱۹۶۹، دریافت شیر طلای افتخاری کن در سال ۱۹۹۴، جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی سزاز با فیلم «سرزمین و آزادی» در سال ۱۹۹۶ و جایزه یک عمر دستاورد هنری از جوایز فیلم اروپا در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

به گزارش اسکرین دیلی، بازار جشنواره بین‌المللی فیلم کن همزمان با برگزاری این رویداد سینمایی از تاریخ ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) تا ۲۲ می (دوم خرداد) برپا خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج