۳۲۹۴۳۸
۵۰۸۰
۵۰۸۰
پ

چرا داشتن شکم قوی مهم‌تر از داشتن شکم صاف است؟

تقریباً هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم از داشتن شکم صاف و خوش فرم و شش تکه که مورد تحسین همه باشد صرف‌ نظر کنیم. حقیقت ناگوار در این مورد این است که برای بیشترما رسیدن به چنین فرمی یک فانتزی محسوب می‌شود که دست نیافتنی است و یا حداقل بدون تمرین و تلاش سخت که بازهم بیشتر ما امکان و فرصت و اراده‌اش را نداریم ممکن نیست.

وب‌سایت مجله علم ورزش: اگر قرار باشد یک بخش از بدن‌تان را برای تغییر، تقویت و فرم‌دهی انتخاب کنید، کدام قسمت را انتخاب می‌کنید؟ برای بیشترما با بخش‌ها و اندام‌ها متنوعی که داریم و از شکل و فرم‌شان هم معمولاً چندان راضی نیستیم، این سوال سختی است.

چرا داشتن شکم قوی مهم‌تر از داشتن شکم صاف است؟

اما تقریباً هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم از داشتن شکم صاف و خوش فرم و شش تکه که مورد تحسین همه باشد صرف‌ نظر کنیم. حقیقت ناگوار در این مورد این است که برای بیشترما رسیدن به چنین فرمی یک فانتزی محسوب می‌شود که دست نیافتنی است و یا حداقل بدون تمرین و تلاش سخت که بازهم بیشتر ما امکان و فرصت و اراده‌اش را نداریم ممکن نیست. ضمناً عوامل ژنتیکی هم وجود دارند که می‌توانند موانعی سرراه‌مان ایجاد کنند و باعث شوند داشتن شکمی صاف و خوش‌فرم، فقط یک رویا باشد.

شاید همیشه نتوانیم ظاهر شکم‌مان را کنترل کنیم، اما میزان قوی بودنش دست ماست. شکم شش تکه، ظاهر جذابی دارد، اما شکم قوی می‌تواند احساس خوبی به ما بدهد. داشتن ستون فقرات محکم و با ثبات، انجام فعالیت‌های روزانه را راحت‌تر کرده و از کمردرد و آسیب پیشگیری می‌نماید. فعالیت و تمرین‌هایی فراتر از دراز و نشست و داشتن هدفی بزرگ‌تر از داشتن شکم شش تکه به شما نشان می‌دهد که شکم قوی داشتن چه حسی دارد.

حقیقتی درباره شکم

باورهایی که دهه‌ها و شاید هم قرن‌هاست درمورد شکم وجود دارد، همگی حول محور یک هدف می‌چرخد و آن داشتن شکم صاف و خوش‌فرم است. اگر این یکی از اهداف شماست و با وجود تمام کرانچ‌هایی که انجام داده‌اید، هنوز به آن نرسیده‌اید، دانستن چند حقیقت می‌تواند به شما کمک کند تا نگرش واضح‌تری نسبت به بایدها و نبایدها درباره داشتن شکم خوش‌فرم دست پیدا کنید:

۱- تمرین‌های مربوط به شکم، شکم‌تان را شش‌تکه نمی‌کنند. تحقیقی که نتایج آن در Journal of Strength and Conditioning Research منتشرشده نشان می‌دهد، انجام تمرین‌های شکم به‌مدت شش هفته ( بدون هیچ نوع تمرین دیگری)، چربی اطراف شکم را ابدا کاهش نمی‌دهد.

۲- ژنتیک نقشی اساسی در توانایی شما برای رسیدن به شکم صاف دارد، زنان هم با سختی‌های بیشتری در این راه روبرو هستند چون این‌طور تعیین شده که چربی اضافی اندوخته کنند و مکان مناسب برای انباشت چربی در بدن زنان، ناحیه شکم و اطراف آن است، مخصوصاً بعد از یائسگی.

۳- شکم شش‌تکه برای نمایش دادن بسیار زیباست، اما شکم قوی منافع زیادی برای‌تان دارد: ستون فقراتی که حامی قوی داشته باشد از کمردرد و آسیب پیشگیری می‌کند.

۴- تمرکز روی داشتن شکم قوی با انجام تمرین‌های گوناگون نه تنها بدن‌تان را برای انجام فعالیت‌های روزمره قوی‌تر می‌کند بلکه می‌تواند شما را از رویای داشتن شکم صاف و شش تکه رها می‌نماید. چه چیزی بهتر و آرامش‌بخش‌تر از این‌که از شر چیزی که جز نگرانی و احساس ضعف و ناتوانی چیزی برای‌تان ندارد خلاص شوید!

چرا داشتن شکم قوی مهم‌تر از داشتن شکم صاف است؟

فراتر از سیکس‌پک!

برای این‌‌که هدف‌تان داشتن شکم قوی باشد، باید درک پایه‌ای از عملکرد شکم‌تان داشته باشید:

۱- عضلات شکم، نیم‌تنه را تثبیت و تحکیم می‌کنند تا وضعیت بدنی درستی داشته باشید.

۲- شکم قوی و عضلات مستحکم کمر و پشت، برای پیشگیری از درد پایین کمر و آسیب ضروری و مهم هستند.

۳- هرکاری که انجام می‌دهید؛ پیاده‌روی، خم و راست شدن، ایستادن، کشیدن و بالا آوردن بدن، شکم و کمرتان را درگیر می‌کند. اگر نیم‌تنه‌تان قوی نیست یا تعادل ندارید، به‌زودی جزو میلیون‌ها نفری خواهید شد که مبتلا به کمردرد مزمن هستند.

۴- عضلات مورب شکمی معمولاً به‌دلیل این‌که عضلات راست شکم بیشتر در معرض دید هستند( سیکس پک)، اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما برای عملکردهای روزانه بی‌نهایت مهم هستند. عضلات مورب شکمی در واقع، ستون فقرات را فرامی‌گیرند و به آن ثبات و استحکام فوق‌العاده‌ای می‌دهند.

برای بهترین‌نتیجه‌گیری از تمرینات شکم

ما اکنون می‌دانیم که انجام کرانچ‌های زیاد روزانه، مؤثرترین شیوه تقویت شکم نیست. یک تمرین مفید شکمی، شامل مراحل زیر است:

۱- ۵ تا ۱۰ تمرین انتخاب کنید که تمام عضلات میان‌تنه‌تان را درگیر کند؛ عضلات مورب شکمی، عضلات مورب بیرونی و داخلی، عضلات راست شکمی و پایین کمر. همچنین تمرین‌هایی را انجام دهید که فلکسیون (مثلاً بال کرانچ)، چرخش (مثلاً دوچرخه) و تمرینات ایزومتریک یا تقویت‌کننده (مثلاً پلانک) را دربربگیرد.

۲- برای مورد هدف قرار دادن استقامت و کارآیی به‌طورهمزمان، هم تمرینات روی زمین را انجام دهید و هم تمرینات ایستاده شکمی.

۳- حدود ۳ تا ۵ روز در هفته، یک تا سه ست با ۸ تا ۱۶ تکرار برای هر تمرین در نظر بگیرید.

۴- هر تمرین را آهسته و با حرکات کنترل‌شده انجام دهید. سرعت باعث افزایش شتاب شده و باعث می‌شود تاثیر تمرین کاهش پیدا کند. همچنین می‌توانید در صورت نیاز به افزایش شدت به تمرین‌های‌تان مقاومت اضافه کنید ( مثلاً کرانچ با وزنه ).

۵- یک برنامه کامل هوازی، قدرتی، همراه با تمرین‌های روتین شکمی داشته باشید تا بهترین نتایج را کسب کنید.

۶- تغذیه‌تان سالم و بر اساس انتخاب مواد غذایی سالم و صحیح باشد، چون کاهش چربی بدن ضرورت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج