۳۲۹۵۰
۱۲ نظر
۵۴۸۶
۱۲ نظر
۵۴۸۶
پ

معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

بهترین روش برای تشویق كودكان به كتابخوانی، مطالعه در حضور خود آن‌هاست. قرار نیست به آن‌ها از نتایج و فواید كتاب خواندن بگویید، فقط كافی است مقابل چشمان آن‌ها دقایقی را به كتاب خواندن اختصاص بدهید.

مجله شهرزاد: بهترین روش برای تشویق كودكان به كتابخوانی، مطالعه در حضور خود آن‌هاست. قرار نیست به آن‌ها از نتایج و فواید كتاب خواندن بگویید، فقط كافی است مقابل چشمان آن‌ها دقایقی را به كتاب خواندن اختصاص بدهید. این روش ساده اما تاثیرگذار كودكان شما را تشویق می‌كند درست مثل خود شما كتاب‌خوان شوند. پس از همین امروز شروع كنید، كتاب دست بگیرید و در برابر چشمان كودكان‌تان مطالعه كنید. كتاب‌های پیشنهادی شهرزاد می‌توانند فرصتی برای شروع این تمرین ساده و دلنشین باشند.

كودك وسواسی

نویسنده: جنیفر بی فریمن
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

كتاب كودك وسواسی از سری مجموعه‌های درمان خانواده محور انتشارات ارجمند است. در این كتاب می‌خوانید: کودکان وسواسی اغلب والدینی وسواسی دارند. بنابراین در روان درمانی کودکان، در درجه اول باید با والدین کار کرد، زیرا منشا مشکل والدین هستند و کودک صرفا به عنوان بیمار معلوم خانواده نشانه‌های مشکل را آشكار می‌کند... به همین دلیل تمرکز عمده درمان در این كتاب بر كودك و به طور ضمنی بر والدین است. این كتاب به والدین می‌آموزد چطور با تمرین‌های عملی وسواس را از ذهن كودك‌شان دور كنند.


با كودك بدقلق و ناآرام چه‌ كنیم؟

نویسنده: جورجا دوگانجی
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

كتاب با كودك بدقلق و ناآرام چه‌كنیم در برگیرنده مهارت‌های عملی برای والدین و مشاوران است. این مجموعه به زبانی ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی به صورت مهارت محور، تكنیك‌های برخورد با كودكان بدقلق را به والدین می‌آموزد. این كتاب به پدر و مادرها می‌آموزد كه چطور بدون این‌كه به اعتماد به نفس چنین كودكانی آسیب برسانند از آن‌ها افرادی كارآمد، شاد و كاملا خودكفا بسازند.


والد متفكر كودك متفكر

نویسنده: دكتر میرنا شر
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

والدین جوان با خواندن این كتاب می‌توانند به فرزندشان كمك كنند تا رفتار همراه با پرخاشگری، لجبازی و نافرمانی او تبدیل به مشاركت، همدلی و همیاری شود. با استفاده از روش‌های دكتر میرنا، استاد روانشناسی در فیلادلفیا در این كتاب می‌توانید همراه با فرزندتان راه‌حل‌های مناسبی را جایگزین كشمكش و تعارض‌های احتمالی و مشكلات رفتاری از قبیل تنبلی، پرخاشگری، بی‌نظمی و ... كنید. ویژگی اصلی این كتاب آموزش ترفندهایی برای همراهی و هم‌اندیشی كودك و والدین برای حل مشكلات است.


اختلالات خوردن در بچه‌ها

نویسنده: دكتر ریشل برایان‌وا
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

اختلالات خوردن در بچه‌ها در هفت فصل به تفصیل به موضوعات مرتبط با بحث اختلالات خوردن در كودكان و علت آن‌ها می‌پردازد. موضوعاتی مثل این كه پدر و مادرها چطور می‌توانند متوجه شوند كودك‌شان دچار اختلال در خوردن شده است و این‌كه از چه راهی می‌توان با این اختلال مبارزه کرد، این‌كه در این مسیر چه مشكلاتی وجود دارد و راه برطرف كردن یك به یك آن‌‌ها چیست.


حاملگی راهنمای جامع هفته به هفته

نویسنده: دكتر لورا ریلی
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

همه چیز درباره سلامت مادر و نوزاد در دوران بارداری به صورت هفته به هفته(۴۰ هفته) در این كتاب یك جا جمع شده است تا هر آنچه مادران باید در مورد بارداری بدانند در این ۹ ماه در دسترس‌شان باشد. موضوعاتی مثل این‌كه در هفته اول مادر به چه مواد غذایی نیاز دارد و جنین در چه مرحله‌ای از رشد است. در هفته دوم چه مقدار پیاده‌روی و چه حركات ورزشی تضمین‌كننده سلامت مادر و كودك است و...


یوگا در بارداری و زایمان

نویسنده: سیما سوندهی
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

كتاب یوگا در بارداری و زایمان به شما می‌گوید كه چطور با تمرین‌های منظم یوگا طی دوره‌ بارداری، هر مادری می‌تواند جلوی مشكلات جسمی مانند افزایش وزن، علائم كشیدگی پوست (ترك‌خوردگی‌ها)، درد كمر و ... را بگیرد. این كتاب به مادران باردار می‌آموزد كه چطور با استفاده از آرامشی كه با حركات یوگا به آن دست می‌یابند از مادر شدن‌شان لذت كامل ببرند، آن هم بدون نگرانی از اضافه وزن و مشكلاتی از این دست در دوران بعد از زایمان.


۱۰۱ بازی برای افزایش عزت نفس

نویسنده: جنی موسلی، هلن سونت
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

فعالیت‌های بدنی كه در این كتاب در قالب بازی‌های متنوع ارائه شده موجب تقویت حس تعادل، یكپارچگی حسی مغز، تقویت هوش و یادگیری می‌شود. همه این‌ها را اضافه كنید به این‌كه از طریق این بازی‌ها بچه‌ها خود را مركز توجه می‌بینند، ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را پیدا می‌كنند و باز خوردهای مثبتی از دیگران می‌گیرند كه هر كدام به نوبه خود احساس ارزشمندی را در آن‌ها بالا می‌‌برد.


درمان اختلالات خواندن

نویسنده: دكتر مصطفی تبریزی
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

اختلال در خواندن یكی از مشكلات شایع در دانش‌آموزانی است كه خواندن را تازه شروع كرده‌اند. اما مطالعات نشان می‌دهد كه اختلال در خواندن قابل درمان است. این كتاب هم با تكیه بر مطالعاتی در همین زمینه تلاش می‌كند با ارائه تكنیك‌های ساده و موثر به آموزگاران، پدرومادرها و دانش‌آموزان كمك كند تا با همكاری یكدیگر و داشتن حوصله كافی این مشكل را بر طرف كنند.


تحلیل رفتار متقابل برای پدرها و مادرها

نویسنده: موریل جیمز
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

تحلیل رفتار متقابل برای پدرها و مادرها، كتابی است با محور روانشناسی خانواده و اجتماع. این كتاب با استفاده از رویكرد تحلیل رفتار متقابل، روش‌هایی ساده و قابل فهم را به پدر و مادرها و خانواده‌هایی كه می‌خواهند روابط سالم‌تری مبتنی بر درك متقابل طرفین ایجاد كنند، ارائه می‌دهد. همچنین به خواننده‌هایش می‌آموزد كه چطور می‌توانند از ذات و فطرت پاك خداوندی كه در وجود هر پسر و دختر كوچكی قرار دارد، حفاظت كنند.


چگونه به فرزند خود نه بگوییم

نویسنده: ویل ویلكاف
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

اساسی‌ترین كلید موفقیت در پرورش كودكان آموختن «نه» به آن‌هاست. روی این آموزش به ظاهر ساده، می‌توانید به عنوان قدمی حیاتی برای نظم بخشیدن به رفتار كودكان یا به قولی كاربرد عملی «نه» در كنترل رفتار آن‌ها حساب كنید. این كتاب بر مبنای همین دیدگاه، به شما می‌آموزد كه چطور برای رسیدن به یك راهكار موثر و مناسب، برای كنترل رفتار فرزندان‌تان برنامه‌ریزی كنید. از عادت دادن بچه‌ها به زودتر خوابیدن گرفته تا در نظر گرفتن محدودیت‌های مناسب با سن آن‌ها.


اولین غذاها

نویسنده: میریام استوپارد
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

كتاب اولین غذاها از دو بخش تشكیل شده، در بخش اول این كتاب، مطالب متنوعی درباره شیردهی كودك و غذا دادن به شیرخوار و كودك نوپا، همراه با بایدها و نبایدهای مفیدی در مورد آماده‌سازی غذاها و ....می‌خوانید. قسمت دوم شامل ایده‌هایی برای غذا دادن به كودكان از ۹ ماهگی به بعد است. غذاهایی كه همه آن‌ها را می‌توان با انگشت به بچه‌ها خوراند! این غذاها با شكل‌ها و الگوهای شادی كه برای تهیه آن‌ها آموزش داده می‌شود بچه‌ها را به خوردن تشویق می‌كنند.


كلید‌های مقابله با اضطراب در كودك و نوجوان

نویسنده: دكتر كاتارینا ماناسیس
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

این كتاب راهنمایی است برای پدر و مادرانی كه كودكان مضطرب دارند. اضطراب‌های دوران كودكی و چگونگی شكل‌گیری آن‌ها، ارائه روش‌هایی كه پدر و مادرها با به كار بستن آن‌ها می‌توانند به فرزند‌شان كمك كنند تا با اضطرابش روبه‌رو شوند، شرح رفتارهای ناشی از اضطراب در كودكان همراه با روش‌های مقابله با آن‌ها و بالاخره آموزش به پدر و مادرها برای كمك به كودك مضطرب‌شان در موقعیت‌های اجتماعی مختلف از بخش‌های مختلف این كتاب هستند.


چگونه فرزندی خلاق داشته باشیم

نویسنده: وین دایر
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

با خواندن این كتاب می‌توانید با استفاده از هفت روش ساده پیشنهادی دكتر «وین دایر» اعتماد به نفس كودكان خود را هر روز تقویت كنید. می‌توانید به بچه‌های كوچكتر محبت كنید آن هم بدون آنكه آن‌ها را لوس بار بیاورید و ریسك‌پذیری را در آن‌ها افزایش بدهید بدون اینكه از شكست هراسی داشته باشند. می‌آموزید كه چطور خشم خود و فرزندان‌تان را مهار كنید و چطور به فرزندان‌تان بیاموزید كه دچار اضطراب و هراس از زندگی نباشند.


رویكردی نوین در فرزند پروری (از درون به برون)

نویسنده: دانیل سیگل- مری هارتسل
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

این كتاب راهنمایی است درباره تربیت كودكان و رفتارشناسی والدین در رابطه با پرورش فرزندان. مباحث این كتاب برگرفته از دستاوردهای نوین دانش روانشناسی در زمینه تربیت و پروش كودكان است. مولفان كتاب تلاش كرده‌اند با تركیب مجموعه وسیعی از رشته‌ها، چارچوب رشدی یكپارچه‌ای برای درك ذهن، مغز و روابط انسانی پدید ‌آورند و با بهره‌گیری از یافته‌های نوین زیست‌شناسی اعصاب و پژوهش‌های دلبستگی، چگونگی تاثیر مستقیم روابط بین فردی بر رشد مغز را توضیح دهند.


جرو بحث با بچه‌ها قدغن

نویسنده: مایكل نیكولز
معرفی کتاب هایی مفید برای والدین

هیچ چیز بیشتر از جر و بحث با كودكان والدین را به ستوه نمی‌آورد. این بگو مگو‌ها از اقتدار والدین می‌كاهد و اعتبار آن‌ها را پیش فرزندان‌شان تضعیف می‌كند تا جایی كه بچه‌ها پدر و مادر خود را مانند دشمنانی می‌بینند كه باید در مقابل‌شان از خود دفاع كنند تا پیروز شوند! این كتاب برای حل این مشكل، مهارت «گوش دادن پویا» را پیشنهاد می‌دهد. مهارتی كه در آن والدین با گوش دادن دقیق به فرزند خود با او خود همراه می‌شوند و....
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • های

      کتابی هست به اسم " وضعیت آخر " اثر جی - آ - هریسون .
      برای پدر و مادرها یکی از بهترین هاست .

      پاسخ ها

      • مارال

        درموردبارداریه یاتربیت کودک؟

    • مارال

      کتاب بارداری هفته به هفته به دردماایرانیها نمیخوره

      پاسخ ها

      • jalluo

        من استفاده کردم و واقعا هم عالیه

    • مه اس

      روابط والدین ونوجوانان
      لطفا دراین باره هم کتاب بگذارید

    • zahra

      لطفا درمورد اثرپذیری رفتار کودک از والدین کتاب بذارید

    • ربابه

      سلام ممنون از معرفی کتاب های کودک
      از کجا و چطور می تونم این کتاب ها را تهیه کنم
      من نیاز به یک مشاوره خوب در زمینه کودکم دارم لطفا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      کتاب هارو ازکجاتهیه کنیم؟

    • بدون نام

      کتاب هارو ازکجاتهیه کنیم؟

    • پرورش‌آموز

      یکی از بهترین کتاب‌ها برای تربیت فرزند متناسب با فرهنگ و شرایط امروز جامعه ما
      کتاب " تربیت به روش سلطان‌بانو"
      می‌باشد.
      اگر خواستید اطلاعات بیشتر در موردش داشته باشید اسمش را در گوگل جستجو کنید.

    • نیلوفر

      من کتابی میخوام که روش تربیت کودکان رو به سبک و فرهنگ اروپایی ها تدضیح بده .یعتی بتونم استفاده کنم از کتاب برای تربیت فرزندی مستقل که خودش مثل یک ادم بزرگ رفتار کنه
      میتونید بگید چه کتابی خوبه؟

    • رادمرد تاریخ

      واقعا حیفم اومد شما رو با یک سایت با مطالب عالی روانشناسی آشنا نکنم ازاین سایت دیدن کنید و جواب سوالات خود رابگیرید www.danakmoshaver.com
      Danakmoshaver@

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج