۳۲۹۵۱۵
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

سرگرمی ۶۵درصد تهرانی‌ ها

یک استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتاری به پژوهش انجام شده در یک سال گذشته در مناطق مختلف تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس این تحقیق مشخص شد که ۶۵ درصد افراد خوردن را تفریح و سرگرمی می دانند.

خبرگزاری مهر: مجید ابهری یک استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتاری به این تحقیق که توسط گروه اجتماعی بنیاد علوم رفتاری انجام شده، اشاره کرد و افزود: این پژوهش از اول اردیبهشت ۹۴ تا اردیبهشت ۹۵ در مناطقی از تهران مانند فرحزاد، درکه، دربند و پارک های مناطق یک، ۵، ۷، ۱۱، ۱۷ و مراکز تفریحی مانند بوستان ها و جاذبه های گردشگری همچون دریاچه خلیج فارس و حاشیه رودها انجام شد و از خانواده های حاضر تحقیقاتی انجام گرفت که در نهایت مشخص شد ۶۵ درصد از افراد خوردن به صورت حضور در رستوران ها، سفره خانه ها و مراکز عرضه غذای فست فود یا سرو غذاهای خانگی در اماکن تفریحی را سرگرمی اصلی خود به خصوص در شب ها می دانند.

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری به علت این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: مردم علت این گرایش به صرف وقت برای تهیه غذا و صرف آن در مکانی غیر از خانه را، سالم ترین سرگرمی و تفریح اعلام می کردند که خانواده ها، خارج از رستوران در کنار هم بودند و حضور در فضای صمیمی و عاطفی را هدف اصلی برای حضور و صرف غذا اعلام کردند.

ابهری تاکید کرد: هزینه سفرهای برون شهری و مشکلاتی مانند نداشتن مرخصی یا وسیله حمل و نقل و امکانات اقامتی در بیرون از تهران از جمله دلایل خودداری از سفر از سوی این خانواده ها عنوان شد.

به گفته وی ایجاد فرهنگ پر کردن اوقات فراغت با اردوهای محلی و خانوادگی و یا مسابقات مرسوم، می تواند ابزار قابل توجهی برای گذران مناسب اوقات فراغت باشد.

این استاد دانشگاه افزود: همچنین کودکان و نوجوانان در این تحقیق کم علاقه ترین افراد به غذاهای غیررستورانی بودند و فقط ترجیح می دادند که غذا را در رستوران کنار خانواده میل کنند که این نشانه تغییر سبک زندگی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیدار

      همین هم شده عامل بزرگ سو، استفاده رستوران دارها که هر آشغالی رو با قیمت گزاف به شکم مردم میریزند. بهتر نیست روش تفریحمون رو عوض کنیم ؟؟؟ جدا توی این مدت اخیر غذای رستورانی عالی خوردین که از سلامتش واقعا اطمینان داشته باشید؟؟؟
      اونهم در جاییکه رستوران های صاحب نام بجای زعفران رنگ مصنوعی روی برنجشون و داخل کبابشون میریزندو از گوشت و مرغ فاسد و ارزان استفاده میکنند ....!!!!

    • بدون نام

      دیگه ملت چیکار کنن شما لامصبا یه تفریح نام ببر.

      پاسخ ها

      • بیدار

        خوب بنظر شما چون تفریح دیگه ای نیست، خوردن تنها راهه ؟؟؟؟؟ !!!!

    • بدون نام

      من موندم تفريح اون ٣٥ درصد چي ميتونه باشه؟! فكر كنم تلويزيونه

    • بدون نام

      در جواب نظر بیدار:
      خوب به نظر شما که خوردن تنها راه نیست.... یه راه حل پیشنهاد بده که هم به درد خانم ها بخوره هم آقایون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج