۳۲۹۶۹۲
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

اتهام زنی عربستان به ایران در خصوص حج

هیات وزیران عربستان سعودی در نشست دیروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه خود با رد آنچه که "سیاسی کاری" حج توسط ایران توصیف شده تهران را مسؤول جلوگیری از مشارکت شهروندان ایران در مراسم حج امسال دانست.

خبرگزاری ابنا: هیات وزیران عربستان سعودی در نشست دیروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه خود با رد آنچه که "سیاسی کاری" حج توسط ایران توصیف شده تهران را مسؤول جلوگیری از مشارکت شهروندان ایران در مراسم حج امسال دانست.

در بیانیه هیات وزیران عربستان سعودی آمده است: عربستان سعودی به خدمت به حجاج از همه ملیت ها افتخارو از آن استقبال می کند و هیچ مسلمانی را از ورود به سرزمین مقدس منع نمی کند.

ایران قبلا اعلام کرده بود به دلیل عدم پذیرش شروط این کشور از سوی سعودی ها، دو کشور توافقنامه ای برای اعزام حجاج به مکه و مدینه امضا نکردند در نتیجه پس از سال ها ایرانی ها برای نخستین بار به حج تمتع نمی روند.

به گفته مقامات ایرانی، سعودی ها نیز شرط هایی را برای آمدن حجاج ایرانی مطرح کرده اند که مورد موافقت تهران قرار نگرفته است.

از جمله این شروط می توان به عدم استفاده از شرکت های هواپیمایی ایرانی برای انتقال حجاج ایرانی به دلیل تحریم بودن شرکت های ایرانی، عدم برگزاری مراسم گروهی دعای کمیل و مراسم برائت از مشرکین و صدور ویزای حجاج ایرانی از طریق سفارت سعودی در کشورهای همسایه ایران به دلیل تعطیلی سفارت عربستان سعودی در تهران اشاره کرد.

علاوه بر این، ایران خواستار تضمین امنیت حجاج ایران در عربستان سعودی هستند. در مراسم حج سال گذشته صدها حاجی ایرانی به دلیل فشار جمعیت در منطقه منا، جان باختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین حبیبی

      ای کاش اینو میفهمیدیم و به این واقعیت پی میبردیم که** خداوند یکتا و یگانه خالق هستی توی قلب و ذره ذره و بند بند وجود تمام انسانهاست ..... نه توی یک سرزمین خاص و نه برای بندگانی که پیرو یکی از ادیان بزرگ الهی هستند

    • بدون نام

      در مراسم حج سال گذشته صدها حاجی ایرانی به دلیل فشار جمعیت در منطقه منا، جان باختند.............وعلتش هم معلوم نشد ولی بعدها خواهیم فهمید در تاریخ .

    • بدون نام

      ...شروط عربستان هم شروط سختی نبوده که بخاطرش جلوی حج رفتن امسال یک عده مشتاقین زیارت حرم امن الهی گرفته بشه.

    • بدون نام

      قبلا میگفتن عربستان برا ایران شروط گذاشته الان میگن عربستان شروط ایران را قبول نکرده !! والا مردیم با این اخبار ضد ونقیض تان

    • بدون نام

      عربستان سعودی به خدمت به حجاج از همه ملیت ها افتخارو از آن استقبال می کند و هیچ مسلمانی را از ورود به سرزمین مقدس منع نمی کند.

    • بدون نام

      پولی که شکم یه گرسنه هموطنم رو سیر کنه شرف داره به اون پولی که میره تو جیب امثال وهابی کثیف.

    • user

      بهتر که نریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه بهتره باشه نمیریم
        خخخخخخخخخ
        همه دیگه صاحب نظر شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج