۳۲۹۶۹۹
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

حمله خودسرها به مجسمه «سردار اسعد»

به‌ دنبال تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری از سوی عده‌ای خودسر روز گذشته روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حادثه اخیر شهر جونقان، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همزمان با پیگیری موضوع از دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، از طریق مقامات محلی موضوع آسیب‌رسانی به تندیس سردار اسعد بختیاری را پیگیری کرده است.

خبرگزاری ایرنا: به‌دنبال تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری از سوی عده‌ای خودسر روز گذشته روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حادثه اخیر شهر جونقان، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همزمان با پیگیری موضوع از دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، از طریق مقامات محلی موضوع آسیب‌رسانی به تندیس سردار اسعد بختیاری را پیگیری کرده است.

در این بیانیه آمده است: همچنین نماینده دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در منطقه مستقر شده و مسائل را در صحنه پیگیری می‌کند. خوشبختانه با کنترل مساله در محل از طریق استاندار چهارمحال و بختیاری و دستگیری دو نفری که عامل حادثه بودند، نیازی به پیگیری مساله از طریق شورای امنیت ملی پیدا نشد. همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مقامات مسوول خواسته‌است باید تنبیه لازم برای افراد خاطی و محرکان آنها صورت پذیرد.

دستگیری عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری

بهمن عسگری سوادجانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری خبر داد. وی با بیان اینکه دو عامل تخریب این مجسمه دستگیر شدند، افزود: علت این اقدام توسط عاملان تاکنون نامشخص است.

تکذیب پیگیری در شورای‌عالی امنیت ملی

شورای‌عالی امنیت ملی خبر پیگیری موضوع تخریب یک تندیس توسط دبیر این شورا را تکذیب کرد. دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی اعلام کرد: درخواست پیگیری در موضوع تخریب تندیس در یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری در چارچوب وظایف دستگاه‌های انتظامی محلی قابل پیگیری است.

پیش از این محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماس تلفنی از دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خواسته بود تا به فوریت موضوع هجمه به نمادهای قومی و تاریخی بررسی و پیگیری شود. چند روز پیش برخی افراد خود سر با حمله به قلعه سردار اسعد، یکی از پیشتازان جنبش مشروطه خواهی ایران، مجسمه این قهرمان ایرانی را با تیشه تخریب کردند.


سردار اسعد به خانه بازگشت

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از مرمت و نصب مجدد تندیس سردار اسعد بختیاری در موزه مشروطیت استان خبر داد.

بهمن عسگری سوادجانی اظهار کرد: پس از انجام عملیات تعمیر، مرمت و بازسازی تندیس سردار اسعد بختیاری، این تندیس ساعت 8 صبح امروز در محل موزه مشروطیت استان چهارمحال و بختیاری نصب شد.

حمله خودسرها به مجسمه «سردار اسعد»

وی افزود: اگرچه برخی افراد خودسر و قانون‌شکن با حمله به این مجسمه موجب ایجاد آسیب‌هایی در این مجسمه شده بود، اما خوشبختانه این مجسمه طی ۲۴ ساعت مرمت و مجددا نصب شد.

روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه دو نفر با هویت معلوم وارد قلعه سردار اسعد بختیاری شدند و مجسمه این سردار را تخریب کردند.

قلعه سردار اسعد بختیاری به عنوان موزه مشروطیت نامگذاری شده است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد و قرار بود در هفته میراث فرهنگی افتتاح شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیزحمت این لا.. لو ..ها ،،، موضوع حمله به مناسبات فرهنگی مثل کنسرت ها نیز.....
      .
      .
      .
      .
      چه تمنای محال!!!!! ......
      خنده ام میگیرد!

    • منجزى

      چرا بايد به سردار بختياريها توهين بشه
      زنده باد ايل بزرگ بختيارى

    • محمدباقر مرادی

      ‌"چو ایران نباشد تن من مباد"
      تنها خواهشیکه از مسئولین محترم دارم برخورد جدی با خودسرانی است که این عمل خیلی زشت و غیر انسانی را مرتکب شده‌اند.باتشکر

    • بدون نام

      سرداراسعدبختیاری یه چهره ملی بوده وتخریب مجسمه این سردارکاری هدفمندبوده باعوامل این حرکت غیرانسانی بایدبرخوردبشه ،

    • بدون نام

      درود بر محسن رضایی ما همجنانکه دیروز بعنوان ایثارگر در کنار تو بر علیه کفر و برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز نیز تورا تنها نخواهیم گذاشت و هوشمندانه بر آنانیکه بر فرهنگ و آداب و مفاخر قومی و قبیله ای سنگ می زنند را محکوم و از مراجع هوشیار مربوطه تقاضا داریم تا با اینگونه رفتارهای نا درست و تحریک برانگیز برخورد قاطع داشته باشد

    • سلی

      گروه تندرو ها هستن دیگه چی میتونه باش بس

    • مملی

      علت و انگیزشون مشخص نشده؟؟؟
      یعنی واقعا مشخص نبوده که تحت تأثیر ...

    • خدا

      خودسرها،عجب واژه ای آشناست

    • بدون نام

      چرا باید یه مجسمه بی جان اینقدر ترس برای آنها داشته باشد تا تخریبش کنند ، شاید می خواهند تاریخ این ملت فراموش شود

    • یوسف

      بعنوان یک آریایی و ایرانی الاصل از پیشگاه کشور عزیزم ایران متمدن خاضعانه عذرخواهی میکنم و ازاینکه نمیتوانم از مرزوبوم و اساطیر وطنم در مقابل متجاوزین بیگانه دفاع کنم احساس پوچی و سرافکندگی دارم باشد تا یزدان پاک دست اهریمنان را ازاین سرزمین پاک کوتاه نماید آمین یا رب العالمین

    • یک ایرانی

      به نظر من مسئله اینقدر سخت نبوده که تبدیل به یک بحران ملی شود اگر واقعا فکر وحدت هستیم نباید به این گونه خطاهای بعضا سهوی و شخصی دامن بزنیم . بزرگنمایی بعضی مسائل خود در دام دشمن افتادن است وراه سوء استفاده بدخواهان را هموار می کند. این مورد نیز از طریق مراجع ذی صلح همان شهرستان قابل پیگیری بود. بدانیم تهییج احساسات مردم به بهانه های مختلف خود به نوعی موجب آشوب و دشمن شاد کن است. باید هوشیار بود.خودمان داعش درست نکنیم.

    • حسين

      تازى ها و تازى زاده ها هميشه از ايران و ايرانيان وحشت داشتن. د. در گذشته اى نچندان دور حتى وزيرى بود كه فارسى حرف زندن را ننگ مي دانست كه بوسيله ايرانيان ميهن پرست به درك واصل شد.

    • بدون نام

      بیزحمت موضوع حمله به مناسبات فرهنگی مثل کنسرت ها نیز.....
      .
      .
      .
      .
      چه تمنای محال!!!!! ......
      خنده ام میگیرد!

    • بدون نام

      اینهم داعشی ایرانی / افراطی گری از هر مرام و مسلک و دین حححححححح رررررررررررررر اااااااااااااا مممممممممممممممم است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج