۳۲۹۷۵۳
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

بالاترین رقم حقوق از آن کیست؟

میزان حقوق مسئولین عالی رتبه کشور همواره با حرف و حدیث‌هایی همراه بوده که پاسخ به آن از برخی شبهات در این مورد می‌کاهد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حقوق افراد درجامعه ارقام مختلفی دارد. یکی با رقم‌های نجومی سر می‌کنند و یکی به اصطلاح با "آب باریکه"! اما در این بین حقوق مسئولین رده اول کشور هم کم نیست و می‌توان چرتکه‌ای بر آن انداخت.

گاهی همه فکر می‌کنند بیشترین دستمزد را یک رئیس جمهور دریافت می‌کند اما اینگونه نیست. شاید حقوق چند ده میلیونی معاونین برخی سازما‌ن ها بیشتر از حقوق رئیس جمهور فعلی کشورمان باشد.

این درحالی است که به اذعان برخی از کارشناسان، حقوق مسئولین کشور، از رئیس جمهور گرفته تا نمایندگان مجلس و سایر مسئولین قوا براساس معیاری تعیین شده و مورد مطالبه قرار می‌گیرد.

با وجود اینکه پیش‌تر درباره افشای اطلاعات در زمینه میزان حقوق مسئولین حساسیت‌هایی در کشور ایجاد کرده بود اما در حال حاضر بسیاری از مسئولین خود پیش قدم شده و در اقدامی فیش حقوقی خود را برای شفافیت در امور در اختیار رسانه ها قرار می دهند. در این گزارش می‌کوشیم چرتکه‌ای به ارقام درست حقوق و دستمزد برخی از مسئولین باندازیم.

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

حقوق نمايندگان مجلس همواره به عنوان يکي از موضوعاتي است که حرف و حديث‌‌هاي زيادي در خصوص ميزان آن مطرح مي‌شود.

اين موضوع در مجلس نهم توسط برخي نمايندگان، علني شده تا جايي كه آنها ميزان حقوق دريافتي خود از مجلس را اعلام کردند.

نادر قاضي‌پور يکي از اين نمايندگان است که در سال ۹۲ و در پی مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان رقم دقيق حقوق دريافتي خود را اعلام کرد.

از اين جهت وي آخرين فيش حقوقي خود(حقوق فروردين‌ماه سال ۹۲) را در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار داد.

ميزان دريافتي نماينده اروميه به شرح زير است:

حقوق پايه: ۲۴.۷۵۳.۷۵۰

عائله‌مندي: ۹۶۶.۰۰۰

روند ماه قبل: ۳۷۵

حق اولاد:۴۸۳.۰۰۰

حق ايثارگري و جانبازي:۱.۰۶۶.۶۲۵ به عبارت ديگر مبلع دريافتي حقوق نادر قاضي پور بيست و هفت ميليون و دويست و هشت هزار ريال است.

بالاترین رقم حقوق از آن کیست؟

اما در حالی حقوق مسئولین رقم هایی با معیارهای خاص خود دارد که میزان حقوق در کشور در سال های متمادی افزایش پیدا می‌کند.

همین چند روز گذشته بود که نماینده عضو شورای حقوق و دستمزد در مجلس درباره حقوق نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه داد.

موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران گفت: حقوق فعلی نمایندگان مجلس ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که در نهایت دریافتی آنها حدود ۴ میلیون می‌شود و ضریب حقوق نمایندگان ۱۶۰۰ است.

حقوق رییس مجلس چقدر است؟

اما توضیحات این نماینده عضو شورای حقوق و دستمزد تنها معطوف به نمایندگان نبوده و درباره حقوق رئیس مجلس می گوید: ضریب حقوق رئیس مجلس ۱۸۰۰ است.

وی افزود: با احتساب ضریب حقوق رئیس قوه مقننه وی در حال حاضر و ماهیانه حدود ۶ میلیون حقوق می‌گیرد.

ثروتی همچنین در ادامه تاکید کرد: به دلیل اینکه رئیس قوه مقننه عضو هئیت علمی دانشگاه است حقوق خود را از دانشگاه دریافت کرده و از مجلس حقوقی نمی‌گیرد.

حقوق رئیس جمهور چقدر است؟

بودجه نهاد ریاست جمهوری همواره در بودجه سالیانه مورد مطالبه قرار می‌گیرد ، بودجه‌ای که دولت‌ها سعی می‌کنند آن را در برخی موارد افزایش دهند. بسیاری معتقدند این افزایش بودجه دولت می تواند دلایلی از جمله اقدام به استخدام و اینکه چند برابر کردن حقوق کارمندان این نهاد ریاست جمهوری در بردارد.

اما در این بین میزان دریافتی حقوق رئیس جمهور همواره يکي از موضوعاتي بوده که حرف و حديث‌‌هاي آن از حقوق نمایندگان مجلس هم بیشتر بوده است.

در همین رابطه عضو شورای حقوق و دستمزد در مجلس می‌گوید: ضریب حقوق رئیس جمهور هم همچون رئیس قوه مقننه ۱۸۰۰ است.

وی افزود: با احتساب ضریب حقوق رئیس جمهور وی در حال حاضر و ماهیانه حدود ۶ میلیون حقوق می‌گیرد. البته باید گفت که حقوق رئیس قوه قضائیه هم به مانند قوای دیگر ضریب ۱۸۰۰ داشته و رئیس این قوه هم ماهیانه حدودا ۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

البته ثروتی در ادامه درباره حقوق و دستمزد معاونین رئیس مجلس و رئیس جمهور هم توضیحاتی داد.

وی تصریرح کرد: معاونین مجلس و معاون رئیس جمهور ضریب حقوقی ۱۷۰۰ دارند؛ اما قطعاً حقوق وزرا و معاونین آنها در این حد نیست و در سطح پاداش ها حقوق های بیشتری دریافت می کنند.

بالاترین حقوق را چه قشری دریافت می‌کنند

اما این پایان ماجرا نبوده و نمی توان بالاترین میزان حقوق را معطوف به حقوق سه قوه و یا دیگر مسئولین دانست چراکه در این بین پست ها و مسئولیت هایی وجود دارد که میزان حقوق ارزیابی شده شان چند ده میلیون می باشد.

موسوی الرضا ثروتی در رابطه با موضوع مذکور تصریح می کند: بالاترین حقوق در کشور را پزشکان متخصص دریافت می کنند و این رقم بالغ بر ۱۰۰ میلیون و یا ۱۵۰ میلیون تومان در ماه است که یکی از دلایل آن افزایش تعرفه های خدمات پزشکی است.

حال با همه این تفاسیر هنوز برخی نارضایتی‌ها در نظام پرداخت وجود دارد که به اذعان برخی از مسئولین گره آن در اصلاح قانون نظام هماهنگ پرداخت است چراکه این امر می‌تواند نارضایتی‌های حقوقی در سایر بخش ها را تا حد زیادی کاهش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      بابا یکی از این از این پزشکا بپرسه. کارمند بیمارستانم در یه شهر کوچیک پزشکای ما تا صدو بیست میلیون میگیرن باور کردنی هست یعنی اندازه حدودا دویستا کارگر عدالت کجا رفته آخه. وزیر محترمم که هر وقت بهش گفتند فقط توجیه کرد البته خودشم پزشکه دیگه اون دفاع نکنه کی دفاع کنه. تو این بیمارستان که کار میکنم فیش اینارو ک میبینم فقط دلم میخاد بشینم گریه کنم به حال این ملت ک گاهی وقتا حتی ده هزار تومن پول ویزیتم ندارن. خواهش میکنم از همه عزیزان تا اطلاع رسانی کنن و همه رو اگاه کنن شاید یه روزی اینم درست شد!

    • بدون نام

      اخه چرا دروغ مینویسید کدام متخصصی صد وپنجاه میلیون میگیرد پسر خواهر من فوق تخصص ان ای سیو اطفال است بزور ماهی چهار .پنج میلیون انهم چند ماه یکبار میگیره شاید,منظورتان دکترهایی مثل تمایندگان که دکترن

    • بدون نام

      میزان پرداخت حقوق در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از همه جالبتر و قابل تامل تر است. در دانشگاه همزمان شاهد پایین ترین اشل حقوقی و بالاترین اشل حقوقی در کشور هستید. جایی که نیروی خدماتی با حداقل حقوق و مبلغ حدود یک میلیون و هیئت علمی با ده میلیون (فقط حقوق بدون کارانه) مشغول به کار هستند و نظام پرداخت هماهنگ کارکنان دولت بیشتر شبیه جک می باشد چون در دانشگاه به اسم هیئت امنا هر بلایی که بخواهند سر کارمندانشون می آورند چون در متن قانون مدیریت خدمات کشوری قید شده که دانشگاهها که به صورت هیئت امنایی اداره میشوند از تمام قوانین مصوب معافند و طبق دستورالعمل خود عمل میکنند.

    • بدون نام

      زیادبه مغزتوفشارنیارید،فقط خودمسئولین وخداازمبلغ دریافتی مدیران خبردارن ،ما همه عمرکارکردیم به جایی نرسیدیم ولی برخی دو ساله به همه چیزوهمه جامیرسن ،ای کاش منم آقازاده بودم

    • کارمند

      بشنو. ولی باور نکن

    • اتنا

      واقعا دروغ به اين بزرگي شرم اوره ،از قديم هم گفتن وقتي دروغ ميگي انقدر بزرك باشه كه خودت هم باور كني كدوم پزشك اينقدر درامد داره واقعا نماينده مجلس اينقدر ميكيره ؟يه نگاهي به سايتها بندازين عكس بچه هاشون رو ببينين كه با چه پولهاي باداورده اي دارن زندكي مي كنن الكي پزشكا رو علم مي كنين كه كسي نگه خودتون دارين جه كار مي كنين

    • tvahn

      چرا با شعور مردم بازی می کنین برای سایت خوبی مثل سایت شما جای تاسف داره
      حق جلسه و حق کمیسیون و ماموریت و مزایا و از همه مهمتر رانتی که استفاده می کنن چی چرا اونارو نمی گین آخه
      مردم که

    • daruosh

      اگه واقعا حقوق نماینده مجلس 4/5میلیون تومان است.در چهار سال میشه حدوددویست میلیون تومان. ولی اخه چطور یه نماینده مجلس برای تبلیغات خرجهای میلیارد ی میکنه. بابا خودتونو .....کنید.

    • شاکی

      با این وجود خیلی از نماینده ها حتی هزینه ای رو که بابت تبلیغات مصرف میکنند نمی تونن در دوران نمایندگیشون جبران کنند.
      سادهلوحانست باور کردن این دروغها

    • حسن

      حقوق مدیر ان وزارت نفت را مورد بررسی قرار دهید.

    • ایرانی

      اینجور باشه اکثر مسئولین زیر خط فقرن بیچا ره ها
      خدا آخر و عاقبت ما رو با این آقایون بخیر کنه

    • عمر

      باسلام خدمت كليه ي هم ميهنان عزيزوبزرگوار . اين فيشهاي حقوقي واقعي است .اما اضافه كار وحق ماموريت وحق پذيرايي و...كه ميليونها تومان مي شود در فيشهاي حقوقي ثبت نمي شود !!! به غيراز اينها معاملات پشت پرده و....هم كه هيچ ؟

    • بدون نام

      حقوق مديران سازمانهاي وزارت صنعت بررسي شود تا ببينيد كي بيشتر مي گيرد

    • بدون نام

      243 میلیون تومان را اخبار اعلام کرد

    • بدون نام

      من هر سر اضافه کار به رئیس اداره ما میگم گرانی است برای من می خندد، پس بگو حقوقش بالا است که اینجور بی خیاله ، !!!

    • قاسم

      شمارا بخدا کم فیش های میلیونی نشان مردم بدین تا کسانی که فقیرند کمتر غصه بخورن ...

    • اسد

      آقاخودتون را ناراحت نکنید هیچکس راستشو نمی گه چقدر حقوق می گیرد وای به حال ندارها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج