جاباما
۳۲۹۸۱۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

طنز؛ لغو جنبندگان صدادار در نیشابور

آیدین سیارسریع در روزنامه قانون نوشت:

بالاخره بعد از تلاش‌های فراوان و پیگیری‌های وزیر ارشاد که گفته بود در حد بضاعتم (!) برای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها تلاش می‌کنم و پس از اعتراض‌های فراوان نسبت به لغو کنسرت کیهان کلهر مسئولان به مطالبات مردم پاسخ دادند و کنسرت شهرام ناظری را هم در نیشابور لغو کردند! مثل اینکه فعلا مسئولان خراسان اعصاب ندارن. میگن حامد زمانی هم رفته مجوز بگیره یکی اونجا نشسته بوده داشته حرص می‌خورده تا زمانی رو دیده گفته برو تا لغوت نکردم.

شنیده‌ها حاکی از آن است که فعالیت گروه‌های سرود مدارس هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و یه عالمه یقه اسکی مونده رو دست معلم‌های پرورشی. شایعه شده در چند روز اخیر هر کی تو نیشابور زیر لب با خودش آوازی زمزمه می‌کرده هم رفته خونه دیده لغو شده. یعنی همسر طرف تا به یک متری‌اش رسیده یک پیامی از درون مرد اومده که «فرد مورد نظر به دستور [...] تا اطلاع ثانوی لغو شده است. لطفا دست نزنید. ممنون.» زنه هم گفته من شوهر ملغی نمیخوام و چمدون بسته و رفته. البته لغو موسیقی در نیشابور تنها منحصر به انسان‌ها نبوده و شامل بعضی از پرندگان به اصطلاح خوش الحان هم شده. یکی از اهالی نیشابور می‌گوید «من الان دو هفته است یه قناری خریدم که صبح به صبح برام بخونه ولی دریغ از یه جیک جیک! وقتی هم بهش میگم یه دهن بخون دلمون وا شه بالِش رو میذاره پشتم میگه بفرمایید! بفرمایید برای ما مسئولیت داره.» گویا تازگی مرغ سحر هم بازداشت شده و در حال اعتراف به ارتباطش با محمدرضا شجریان، ملک الشعرای بهار و کلنل لیاخوف و همین‌طور نقش خود در نهضت مشروطه، کودتای ۲۸ مرداده. در راستای پاک سازی و استریلیزاسیون استان خراسان طی ابلاغیه‌ای مربیان مهدهای کودک هم که دیده شده بدون هیچ خجالتی و به صورت ریتمیک برای بچه ها شعر می‌خوانند و بازی می‌کنند از این کار منع شدند. بچه ها هم در صورت دیدن تمایلات وقیحانه مربی مهد برای کشاندن آنها به منجلاب فساد موظفند یا مورد تخلف را گزارش کنند یا به نحوی از انحاء از ادامه کار جلوگیری نمایند. به طور مثال اگه مربی مهد به صورت ریتمیک گفت عمو زنجیرباف! کودکان باید سریعا این زنجیره را قطع کنند و بگویند: نخیر! عمو زنجیرباف و زهرمار. در صورت اصرار مربی جواب بدهند «من عموزنجیرباف نیستم، این خط واگذار شده». در همین راستا برنامه‌های رادیویی هم که متاسفانه بر پایه موسیقی بنا شده‌اند هم به زودی با سکوت تولید می‌شوند که از قدیم گفته‌اند سکوت سرشار از ناگفته‌هاست. اهالی بازار مسگرها هم که متاسفانه بر اثر برخی القائات در حین ساخت ظروف مسی ضرب می‌گیرند و در قرون ماضی با همین ریتم به رقص سماع می‌پرداختند باید بیشتر مراقب اعمال‌شان باشند، مولوی هم که مال ترکیه است و دیگر از این برنامه‌ها اینجا نداریم. تا ابلاغات بعدی و لغوهای دیگر خدا یار و نگهدارتان.

(موسیقی تیتراژ پخش نشود. با تشکر)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      واقعا شورشو در اوردن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج