۳۲۹۹۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در اولین کنسرت پس از انتشار آلبوم؛

مزد دوستی گروه «دال» به ثمر نشست

گروه موسیقی «دال» در اولین کنسرت خود پس از انتشار آلبوم گذر اردیبهشت در دو سانس در هفته موسیقی تلفیقی در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

خبرگزاری صبا: گروه موسیقی «دال» در اولین کنسرت خود پس از انتشار آلبوم گذر اردیبهشت در دو سانس در هفته موسیقی تلفیقی در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

تنها دو روز پس از رونمایی آلبوم «گذر اردیبهشت»، گروه موسیقی تلفیقی دال در سومین هفته موسیقی تلفیقی در دو سانس در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

این هفته موسیقی که برخلاف دو دوره قبلی خود این بار در بهار برگزارشد، تنها کنسرت دو اجرایی خود را این بار با گروه دال تجربه کرد.

مزد دوستی گروه «دال» به ثمر نشست

شایان شکرابی نوازنده و سرپرست گروه دال در توضیح نام این گروه عنوان کرد: گروه دال نام خود را از حرف اول واژه دوستی گرفته و بر پایه رفاقت چند ساله اعضایش به وجود آمده است. دال با نگرش سبک موسیقی تلفیقی در اسفند ماه سال ۹۲ شکل گرفت و اولین قطعات خود را در فضای مجازی منتشر کرد. این گروه در سال ۹۳ اولین حضور رسمی خود را با ساخت قطعه ای برای تیتراژ فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» کمال تبریزی تجربه کرد.

اما اعضای گروه دال در شکل گیری آثار خود معتقدند که شایان شکرابی ابتدا یک ملودی خام را می سازد که گاه ایده ای کاملا شخصی و گاه نشات گرفته از گروه است و سپس گروه به تنظیم قطعه می پردازند و در خلال تنظیم و تمرین ها، شعر نیز سروده می شود.

دال با انتشار آلبوم گذر اردیبهشت و کنسرت شب گذشته خود ثابت کرد که سعی دارد در کنار بهره گیری از موسیقی ایرانی، از نظر سازبندی گرایشی جهانی تر داشته و موسیقی خود را به صورت بین المللی عرضه کند.

گروه دال در اولین کنسرت خود پس از انتشار نخستین آلبوم قطعاتی را از آلبوم «گذر اردیبهشت» اجرا کرد که شامل «شعری که زندگیست»،‌«گذر اردیبهشت»،‌«طعم شیرین خیال»،‌«قصه»،‌«آوازم را می رقصیدی»،‌«هفت شهر»،‌«شکوفه های زیتون»،‌«لحظه ها را انتظارم»،‌«آن» و «بوم» است.

از نکات قابل توجه کنسرت گروه دال حضور «کیان پورتراب» خواننده گروه کامنت به عنوان خواننده مهمان بود که در اجرای قطعه «آوازم را می رقصیدی» گروه موسیقی تلفیقی دال را همراهی کرد.
از اعضای گروه دال باید به امین هدایتی خواننده، شایان شکرابی پیانو، امیرحسین کیان پور سازهای بادی چوبی، یزدان بهمنی و میلاد سعدی سازهای کوبه ای، آرین کشیشی گیتار بیس و کنترباس، سالار غفاربجویی ویلن سل و غزل مهدوی ترانه سرا اشاره کرد.

از چهره هایی که به تماشای کنسرت دال آمدند می توان به «لوریس چکناواریان»،‌«صابر ابر» و «بهناز جعفری» اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج