۳۳۰۰۵۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

روند رو به رشد مرگ جوانان در تصادفات

رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت درخصوص آخرین اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهبود سلامت جسمی و روانی جوانان گفت: تدوین سند سلامت جوانان با محوریت وزارت بهداشت در راستای ازدواج سالم و همچنین با تاکید بر عوامل اجتماعی موثر در آنها جزو سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بود.

خبرگزاری ایسنا: رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت درخصوص آخرین اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهبود سلامت جسمی و روانی جوانان گفت: تدوین سند سلامت جوانان با محوریت وزارت بهداشت در راستای ازدواج سالم و همچنین با تاکید بر عوامل اجتماعی موثر در آنها جزو سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بود.

گلایول اردلان در نشست خبری همایش روز ملی جمعیت افزود: این سند در طرح تحول نظام سلامت ادغام شد. سال گذشته تربیت سفیران سلامت دانشجو با رویکرد سبک زندگی سالم و همچنین ترویج ازدواج سالم یکی دیگر از اقدامات ما بود.

رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت همچنین افزایش سن ازدواج در دختران و پسران را باعث کاهش نرخ فرزندآوری و افزایش رفتارهای مخاطره‌آمیز عنوان کرد و ادامه داد: برهمین اساس برنامه‌ای با رویکرد سلامت معنوی، جسمی و اجتماعی تدوین و در قالب بسته‌های خدمتی در ۲۰۰ هزار نسخه تکثیر شد. این بسته‌ها عمدتا درخصوص ازدواج شاد، سالم، پایدار بودند که در تمام کارگاه‌های آموزشی ازدواج سالم در اختیار گروه سنی جوان قرار گرفتند.

روند رو به رشد مرگ و میر جوانان در حوادث ترافیکی

اردلان همچنین به ارائه بسته خدمتی جوانان به طور ادغام یافته در برنامه‌های شبکه بهداشتی و درمانی حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: روند مرگ و میر در جوانان به خصوص در حوادث ترافیکی از سال ۷۵ تا سال ۹۴ رو به رشد بوده است. ۳۰ درصد از کل علل مرگ و میر مربوط به حوادث ترافیکی است که عمده آن در گروه جوانان به خصوص مردان اتفاق می‌افتد. سوءمصرف مواد و ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر نیز در رتبه‌های دوم و سوم مرگ و میر قرار دارند که در همین راستا ما در حال تدوین بسته‌های آموزشی هستیم.

رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت تدوین نظام مراقبت از رفتارهای مخاطره‌آمیز مانند دخانیات، سوءمصرف مواد، فعالیت فیزیکی نامناسب، روابط جنسی پرخطر و... را یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار این اداره عنوان کرد.

محمد اسلامی، معاون فنی دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه نمی‌توان تغییرات جمعیتی در ایران را که طی ۲۰ سال اتفاق افتاده به سرعت بازگرداند اظهار کرد: به طور کلی نرخ زاد و ولد در کشور با وجود نوسان‌هایی که داشته طی دو سال اخیر رو به افزایش بوده است. با هدف‌گذاری که برای برنامه ششم توسعه صورت گرفته است، باید میزان مرگ نوزاد به کمتر از ۷ مورد در هر ۱۰۰۰ تولد زنده برسانیم و برای سال ۲۰۳۰ نیز هیچ مرگ نوزاد قابل اجتنابی نداشتیم. در عین حال این کاهش مرگ و میر باید در تمامی گروه‌های سنی اتفاق بیفتد.

وی درخصوص رضایت وزارت بهداشت از عملکرد سایر دستگاه‌های مرتبط با بهبود نرخ جمعیت در کشور گفت: ما در بحث سالمندان با وزارت ارشاد همکاری خوبی داریم، مرکز آمار ایران نیز در زمینه رصد سیاست‌ها پیگیر است. بعضی از دستگاه‌ها به خوبی فعالیت می‌کنند، اما ما نمی‌توانیم در این مورد که کدام دستگاه‌ها بهتر عمل می‌کنند نظر دهیم چراکه ردکننده اصلی نیستیم.

معاون فنی دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که نقش وزارت بهداشت برای ادامه تحصیل دخترانی که زیر ۱۸ سال باردار می‌شوند نیز اظهار کرد: ما برای این گروه بسته‌های خدمتی ویژ‌ه‌ای در نظر گرفتیم اما سیاستگذار اصلی نیستیم.

اسلامی در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات زوجهای نابارور را هزینه بالای درمان ناباروری عنوان کرد و گفت: طی دو سالی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، داروهای ناباروری یا در داخل تولید شده‌اند یا تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته‌اند همچنین طرح حمایت زوجین نابارور که در وزارت بهداشت تدوین شده است، تعداد مراکز ناباروری افزایش و استانداردهای آنها بهبود می‌یابد. منابع مالی نیز در اختیار مراکز ارائه کننده خدمت قرار داده می‌شود تا زوجین خدمات بهتری ارائه کنند.

به گفته معاون فنی دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از غربالگری ناباروری و ادغام آن برای پرونده الکترونیک زوجینی که طی دو سال اول ازدواج خود صاحب فرزند نشده‌اند، خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج