جاباما
۳۳۰۰۷۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

افشاگری جدید اسنودن علیه NSA

اسناد جدید فاش شده از سوی ادوارد اسنودن فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) در بازجویی از مظنونان در زندان گوآنتانامو نقش داشته و ارتش آمریکا هم در برنامه انتقال غیرقانونی مظنونان به تروریسم به بوسنی برای بازجویی دست داشته است.

خبرگزاری ایسنا: اسناد جدید فاش شده از سوی ادوارد اسنودن فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) در بازجویی از مظنونان در زندان گوآنتانامو نقش داشته و ارتش آمریکا هم در برنامه انتقال غیرقانونی مظنونان به تروریسم به بوسنی برای بازجویی دست داشته است.

پایگاه خبری اینترسپت ۱۶۶ سند مربوط به سال ۲۰۰۳ به بعد را از مجموعه اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به انتشار رسانده و روند انتشار این اسناد تا زمان انتشار یک مجموعه اسناد جدید ادامه می‌یابد.

در این مجموعه از اسناد فاش می‌شود که ان‌اس‌ای در کنار سایر آژانس‌های دولتی آمریکا بر روی بازجویی از زندانیان در گوآنتانامو کار می‌کرده و از جمله آنکه سوالات و استراتژی‌های بازجویی طراحی می‌کرده است. طبق اسناد، وظیفه ماموران ان‌اس‌ای هماهنگی روزانه با بازجویان وزارت دفاع آمریکا، سیا و اف‌بی‌ای بوده است تا به موجب آن اطلاعات دریافتی از زندانیان بررسی شود. علاوه بر این، داده‌های اطلاعاتی جمع‌آوری شده توسط آژانس امنیت ملی آمریکا برای کمک به انجام بازجویی‌ها استفاده می‌شده است.

طبق این اسناد، یکی از رابط‌های ان‌اس‌ای در گزارش خود گفته بود که می‌تواند در راستای حمایت از بازجویی‌های آتی، سوالات و استراتژی‌هایی طراحی کند که برای بازجویی مورد استفاده قرار بگیرد و خودش هم در بازجویی حضور داشته باشد.

براساس گزارش پایگاه اینترسپت، آژانس امنیت ملی آمریکا در رابطه با این گزارش اظهارنظری نکرده است.

در سند دیگری، یک عضو ان‌اس‌ای درباره انتقال هوایی مظنونان تروریستی به کشورهای ثالث در سال ۲۰۰۲ گزارش داده است. اکثر عملیات‌های انتقال هوایی مظنونان به دست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انجام شده و این تنها مورد تاکنون بوده که گفته شده آژانس امنیت ملی آمریکا انجام داده است.

در میان اسناد منتشر شده همچنین اطلاعاتی درباره نقش آژانس امنیت ملی آمریکا در حمله سال ۲۰۰۳ به عراق، یک عملیات جاسوسی موفق علیه کره‌شمالی‌ و اطلاعاتی درباره خرابکاری در ماهواره‌های خارجی وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج