۳۳۰۱۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کوچ بانوان فوتبالیست به عراق

فوتبال بانوان در ایران در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته، اما همچنان کمبود منابع مالی بزرگترین مشکل این بخش از فوتبال کشور محسوب می‌شود.

روزنامه شهروند: فوتبال بانوان در ایران در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته، اما همچنان کمبود منابع مالی بزرگترین مشکل این بخش از فوتبال کشور محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شده تا چند تن از بانوان فوتبالیست‌ ایران ترجیح دهند به لیگ کشور همسایه بروند و چندماهی را با دستمزد نه چندان بالا در آنجا سپری کنند.

نخستین لژیونرهای فوتبال بانوان

سارا قمی،‌ زهرا قنبری، زمرد سلیمانی، فروغ موری و کویستان خسروی ٥ بازیکن ایرانی هستند که در ماه‌های اخیر پیشنهادهایی را از سوی تیم‌های عراقی دریافت کردند و راهی لیگ این کشور شدند. این بازیکنان که در لیگ بانوان ایران نیز حضور دارند از فرصت به وجود آمده میان برگزاری ٢ فصل لیگ در ایران استفاده کردند و برای تأمین خود از نظر مالی راهی کشور همسایه شدند. عراق که به تازگی فوتبال بانوان را راه‌اندازی کرده،‌ قصد دارد با سرمایه‌گذاری مناسب پله‌های ترقی را خیلی زود طی کند.

جاذبه‌های لیگ عراق

به نظر می‌رسد تنها جاذبه لیگ عراق برای بازیکنان ایرانی مسائل مالی بوده وگرنه از نظر سطح فنی بازیکنان شاخصی در نخستین دوره لیگ این کشور شرکت نمی‌کنند. از طرفی یکی از معدود کشورهایی که اجازه بازی کردن بانوان با حجاب کامل را می‌دهد، عراق است و همین باعث شده تا نگاه تیم‌های این کشور به سوی بانوان کشورمان متمرکز شود. قبل از این پیشنهادهایی از کشورهای اروپایی برای لژیونر شدن بانوان رسیده بود، اما به دلیل شرط نداشتن حجاب هیچ‌کدام از بازیکنان حاضر به امضای قرارداد با آنها نشدند. زهرا قنبری، نخستین لژیونر فوتبال ایران که با تیم کرکوک گاز شمال عراق قراردادی را به امضا رسانده، در این‌باره می‌گوید: «بعد از دریافت پیشنهاد از عراق، تحقیق کردم و دیدم لیگ عراق شرایط خیلی خوبی دارد و این پیشنهاد را قبول کردم. بعد از من نفرات دیگر هم به لیگ عراق آمدند و خوشبختانه همه ما از بازی کردن در این لیگ راضی هستیم. شرایط مالی ما در لیگ عراق ٣برابر تیم‌های ایرانی است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.»

شجاعی: عراق از نظر فنی کمکی به ما نمی‌کند

فریده شجاعی، نایب‌رئیس سابق فدراسیون در بخش بانوان درباره حضور بازیکنان ایرانی در لیگ عراق به «شهروند» می‌گوید: «زمانی که من مسئولیت فوتبال بانوان را برعهده داشتم، یکی،‌ دو درخواست برای بازیکنان ما از کشور عراق آمده بود و ما هم وقتی شرایط را سنجیدیم با وزارت ورزش مذاکره کردیم. وزارتخانه نیز حضور بانوان با توجه به حفظ حجاب را در لیگ این کشور پذیرفت، با این حال من شنیدم که قراردادهای بازیکنان ایرانی با تیم‌های عراقی خیلی پایین‌تر از ٧٠، ٨٠ میلیونی است که بازیکنان درجه یک در لیگ ایران دریافت می‌کنند. البته به نظر می‌رسد حضور این بازیکنان در عراق با حضورشان در لیگ ایران منافاتی نداشته باشد و آنها از فرصت بین ٢ فصل استفاده کردند.» وی با اشاره به سطح کیفی لیگ عراق می‌افزاید: «فکر نمی‌کنم سطح فنی فوتبال بانوان در عراق به اندازه ایران باشد، اما همین که بازیکنان از نظر مالی تأمین می‌شوند، مفید است. عراق می‌خواهد با استفاده از بازیکنان ایرانی پیشرفت کند اما قطعا بازیکنان ما با حضور در لیگ این کشور از نظر تکنیکی پیشرفتی نخواهند داشت. ما بازیکنان باکیفیتی داریم و تا به حال از چند کشور اروپایی نیز برایشان پیشنهاد آمده اما شرط بازی کردن در اروپا نداشتن حجاب است و به همین دلیل فعلا ترانسفر بازیکنان ایرانی به اروپا ممکن نیست.»

بانوان فوتبالیست در مسیر پیشرفت

بعد از قهرمانی ‌سال گذشته بانوان فوتبالیست در آسیا که افتخار بزرگی محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد فوتبال بانوان نیز در مسیر پیشرفت قرار گرفته و در صورت توجه بیشتر می‌تواند خودی نشان دهد. فارغ از سطح فنی لیگ عراق لژیونر شدن چند بازیکن ایرانی می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در میان بانوان فوتبالیست‌ شود. باید دید در ادامه مسئولان هم به اندازه کافی به بانوان فوتبالیست‌ کمک می‌کنند یا همچنان این بخش از فوتبال کشور مظلوم می‌ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج