جاباما
۳۳۰۱۸۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

حسینیان: فساد در دولت قبل را قبول ندارم

روح الله حسینیان عضو شاخص جبهه پایداری می‌گوید تعداد نمایندگان راه یافته از طیف متبوعش به مجلس دهم در شرایطی که برخی محافظه‌کارهای اصولگرا هم رای نیاوردند، «غنیمت» است.

خبرآنلاین: روح الله حسینیان عضو شاخص جبهه پایداری می‌گوید تعداد نمایندگان راه یافته از طیف متبوعش به مجلس دهم در شرایطی که برخی محافظه‌کارهای اصولگرا هم رای نیاوردند، «غنیمت» است.

اگر هزینه همراهی اصولگرایان با تندروهایی از جنس پایداری شکست ۳۰ بر صفر در تهران بود، خود پایداری‌ها هم از این امر بی نصیب نماندند چنانچه با ریزش زیاد اعضایشان در مجلس آینده روبرو شدند. روح‌الله حسینیان اما همین تعداد راه یافته به مجلس بعدی را «غنیمت» می‌داند.

او حتی نمی‌پذیرد که اتفاق رخ داده در جریان اصولگرا نتیجه این همراهی بوده باشد چنانچه مصداق می آورد که اگر آنها بخاطر تندروی رای نیاوردند چرا فردی چون حدادعادل که محافظه کار است نتوانست رای بیاورد؟

از او که درباره احمدی‌نژاد می پرسیم از شانس صددرصدی رییس دولت سابق برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ می‌گوید و معتقد است شورای نگهبان قطعا او را تایید صلاحیت می‌کند. او حتی نمی پذیرد که برخی فسادهای اطرافیان احمدی‌نژاد بر موفقیت‌های دولتش سایه افکنده است.

مشروح گفتگو با روح الله حسینیان عضو شاخص جبهه پایداری را در ادامه بخوانید؛

به عنوان یک عضو جبهه پایداری تحلیل‌تان از اینکه تعداد نمایندگان این جبهه در مجلس دهم کاهش یافته چیست؟ چرا طیف شما که قریب به ۷۰ کرسی در مجلس نهم داشت در مجلس دهم به کمتر از ۳۰ نفر رسید؟

انتقال قدرت امری طبیعی است و همواره پیش می‌آید. داشتن ۳۰ یا ۴۰ نیرو جبهه پایداری در مجلس دهم غنیمت است، همانطور که همه اصولگرایان تعداشان و اراء شان کم شده است ما نیز تعداد نیروهایمان کم شد ولی به نسبت این تعداد خیلی هم کم نیست.

برخی جبهه پایداری را تندرو می‌خوانند و اظهارات برخی نمایندگان این طیف همچون آقایان کوچک‌زاده و رسایی را نمونه این تندروی‌ها می‌دانند. این موضوع را قبول دارید؟ می‌توانید چند نمونه از خردگرایی در مورد طیف پایداری نام ببرید که دیگر اصولگرایان را نیز قانع کرده باشد؟

اگر چنین حرف و نظریه‌ای درست بود باید محافظه کارهای جناح اصولگرا در انتخابات اخیر رای می‌آوردند. ما دیگر محافظه کارتر از آقای حدادعادل که در جریان اصولگرایی نداریم، پس چرا او رای نیاورد؟ اگر مقصر تندروهای جبهه پایداری هستند، پس چرا کندروهای جریان اصولگرایی نیز رای نیاوردند؟ البته در برخی شهرستانها همانند مشهد تندروها و اعضای جبهه پایداری رای آوردند. ما نمی‌توانیم یک قاعده کلی برای جریان انتخابات در نظر بگیریم و طبق آن نظریه پردازی کرده و نتیجه گیری داشته باشیم. جبهه پایداری خود را عین خرد می‌داند؛ دفاع کردن ار ارزش‌ها، انقلاب، عزت ملی و منافع کشور عین خرد است. دفاع کردن در مقابل دشمنی که با رفتارهایش در جریان برجام نشان داد حق با اعضای جبهه پایداری است، عین خرد بود.

برخی شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر را به دلیل سهم خواهی زیاد جبهه پایداری و دوستان شما می‌دانند، این را قبول دارید؟

این حرف غیرخردمندانه‌ای است. اگر اینگونه بود پس نباید هیچ فرد تندروی در انتخابات مجلس دهم رای می‌آورد. یا حتی اگر این حرف درست بود پس باید همه محافظه کاران جریان اصولگرایی رای می‌اوردند.

برای بازگشت به قدرت و رای آوری از سوی مردم درانتخابات بعد چه برنامه ای دارید؟ نامزدهای احتمالی مورد حمایت شما برای انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی هستند؟

قطعا اصولگرایان بیکار نمی‌نشینند و از باب تکلیف شرعی هم که شده باشد برای دفاع از ارزش‌ها، استکبارستیزی و دفاع از آرمان‌های امام در صحنه می‌مانند و تلاش می کنند ابزار و امکاناتی برای اجرایی شدن این ارزش‌ها داشته باشند.

برای انتخابات ریاست جمهوری بعد هم من از احمدی‌نژاد حمایت می کنم و اعتقاد دارم فقط احمدی‌نژاد می‌تواند برنده انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد. هرچه هم دیگران بخواهند دخالت کنند و وی را تخریب کنند فقط خودشان را خراب می کنند.

شانس پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری را چنددرصد می‌بینید؟

شانس احمدی نژاد را صددرصد می‌بینم.

اصلا شورای نگهبان وی را تایید صلاحیت می کند؟ برخی همچون آقای مصباحی مقدم بر این باورند که پس از ماجرای ۱۱ روز خانه نشینی، او دیگر شانسی برای تایید صلاحیت ندارد.

احمدی‌نژاد صددرصد توسط شورای نگبهان تایید صلاحیت می شود، دلیلی برای رد صلاحیتش وجود ندارد. احمدی نژاد ۸ سال به این کشور و مردم خدمت کرد و تحولات بزرگی ایجاد کرد و عظمت ایران را به جهانیان نشان داد. در مقابل استکبار جهانی ایستاد و سینه سپر کرد و از ایران اسلامی دفاع کرد. احمدی نژاد فاصله حکومت و مردم را کم کرد .

اما تخلفات مالی گسترده‌ای که در دولت نهم و دهم انجام شد.

احمدی‌نژاد یک ریال تخلفات مالی نداشت. اگر شخص احمدی نژاد تخلفات مالی داشت تا حالا پوست از سرش کنده بودند. احمدی‌نژاد پاک دست بود و هیچ کس در پاک دستی به وی نمی‌رسد.

پرونده بابک زنجانی نمونه‌ای از فسادهای مالی‌ای است که با تصمیمات دولت احمدی‌نژاد انجام شد، این را نیز انکار می‌کنید؟

بابک زنجانی ربطی به دولت احمدی‌نژاد نداشت، آیا بابک زنجانی به ستاد احمدی‌نژاد کمک کرد؟ آیا با ستاد احمدی‌نژاد ارتباط داشت یا اینکه پولهایش برای ستاد دیگر آقایان خرج شد؟

در هر جکومتی احتمال تخلف عده ای وجود دارد و اگر دولت در مقابل تخلفات مالی که انجام شود سکوت کند آن دولت متهم نیست. مگر بابک زنجانی جز وزراء بوده است که تخلف وی را به دولت احمدی‌نژاد ربط دهیم؟ همه کارمند دولت هستند و اگر یک کارمند تخلفی انجام دهد، این ربطی به دولت ندارد.

به هر حال این تخلفات در زمان دولت وی انجام شده است یا نظارت دستگاههای نظارتی دولتی کم بوده یا نظارت مجلس شورای اسلامی.

نه ربطی به نظارت مجلس دارد نه ربطی به دستگاه‌های نظارتی دیگر! اینگونه تخلفات در همه دولت ها وجود دارد، فقط باید موضع دولت را در برابر متخلفین ببینیم که چگونه است. موضع دولت می تواند در مقابل این تخلفات موضع حمایتی باشد یا موضع ایستادن مقابل این تخلفات.

آینده طیفی از جبهه پایداری که در مجلس دهم حضور دارند را چگونه پیش بینی می کنید؟ کم تعداد شدن طیف شما می‌تواند این افراد را از مواضع تندروی به سمت متعادل‌تری سوق دهد؟

رهبری فرمودند که از واژه تندرو استفاده نکنید، اگر کسی از ارزش‌ها جدی دفاع کند، آیا تندرو محسوب می شود؟ اگر برای منافع کشور دل بسوزاند و از استقلال کشور حمایت کند، تندرو به حساب می آید؟ اگر اینها را مصادیق تندرویی می دانید، بله همه ما تندرو هستیم و تندرو نیز عمل می کنیم.

این اقایان هم منتقد دولت خواهند بود؟

قطعا این افراد منتقد دولت خواهند بود زیرا جهان بینی نیروهای متدین و انقلابی با جهان بینی این دولت متفاوت است.

بعد از مجلس به چه کاری مشغول می شوید؟

مرکز اسناد انقلاب اسلامی خواهم بود و برنامه ای فرهنگی گسترده ای دارم که در آینده بیشتر در مورد انها می شنوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون شما هم حامی وهمدست دولت بودی ..معلومه که قبول نداری !!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • داریوش

        انشالله دکتر احمدی نژاد می آید و بساط شدگان لیبرال را جمع می کند و باید این دولت در دادگاه ملت و وجدان جواب ناشایستگی هایش را جواب بدهد کسانی که فقط یاد دارند اشتباهاتشان را پشت اشتباهات دیگران پنهان کنند آن هم اشتباهات ادعایی و دروغ دیگران را ، این دولت اعتدال که ادعا می کنند با مذاکره جنگ را برداشتیم پس حتما چیزی به آنها داده اند که منافع آنها را تامین کرده که از جنگ پشیمان شده اند از کی تا حالا مذاکره کنندگانی که فکر میکنند اشکشان بُرنده تر از سلاح شان است قهرمان و سردار دیپلماسی شدند؟ مردم ایران را از تدبیر نداشته شان سه است که سر کار گذاشته اند و سی سال به عقب برده اند تحقیر مردم ایران با ارزشهای انقلاب اسلامی و منافع مردم ایران منافات دارد

    • بدون نام

      فروش نفت جزء وظایف دولت و وزیر نفت نبوده که آقای زنجانی کشتی پر کند وببرد خارج بفروشد و پولش را هپلو کند آنکه قطعنامه های سازمان ملل را کاغذ پاره میدانست من بودم نه آقای احمدی نژاد همان قطعنامه باعث شد تا دست غارتگرانی مثل زنجانی به نفت برسد و چند ساله ره هزار ساله را بپیمایدهمه اینها متعلق به شخص احمدی نژاد بود .

    • کورش

      قسم حضرت عباس یا دم خروس!!!!!!

    • بی نام

      شما اعضای جبهه پایداری هیچ چیزی را قبول ندارید

    • نکایی ریکا

      هیچ وقت ماست فروش نمی گویید ماست ترش است .امثال این اقا خوب می دونند چه خبراست

    • رضا

      متاسفم برای آقای حسینیان که ایشان هنوز نمیدانند که دولت مسئول عملکرد زیر مجموعه خودش است و باید شایستگی مدیریت و از جمله پیشگیری و مبارزه با فساد را داشته باشد وگرنه هر فرد نالایقی میتواند رئیس دولت باشد که بود. بر اساس قانون اعضای هیئت دولت نه فقط مسئول عملکرد خود هستند بلکه مسئولیت متقابل را برای سایر اعضا بعهده دارند.

    • ال ض

      این درست می گوید اختلاس تحریم گرانی تورم فحشا به احمدی نزاد مربوط نمی شود چون اینمیخورد و از بیتالمال خرج میکرد و برا پروزه های چند صد میلیاردی خودشان کار می کرداند

    • بدون نام

      آقای حسینیان، شما تنها فردی نیستی که فساد رو قبول نداری، من هم قبول ندارم. شدیم دو نفر. معاون اول رئیس جمهور هم که جرمش محرز شد و الآن اوی زندانه و گم شدن سکوی نفتی و خاوری و چند تا مورد جزئی دیگه هم مثل پرونده بابک زنجانی به دولت مربوط نمیشه و اصلا فساد مالی محسوب نمیشه. اینا همیشه و توی همه دولتها و همه دنیا مرسومه و کلا اگه دولتی سکو گم نکنه جای تعجبه

    • اسد

      این همه سرمایه ملت به هدر رفت در زمان احمدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج