جاباما
۳۳۰۲۴۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

اولین پیوند موفق عضو بین دو بیمار ایدزی

برای اولین بار در بریتانیا اعضای یک فرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی به بیماران دیگر ناقل این ویروس پیوند داده شد. خوشبختانه گیرندگان نیز در سلامت کامل به سر می‌برند.

zoomit.ir - علی قدس: برای اولین بار در بریتانیا اعضای یک فرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی به بیماران دیگر ناقل این ویروس پیوند داده شد. خوشبختانه گیرندگان نیز در سلامت کامل به سر می‌برند. امید است با تغییر قوانین و اجازه اهدای عضو به بیماران ایدزی، میزان اهدای عضو در جامعه‌ بیشتر شود.

اولین پیوند موفق عضو بین دو بیمار ایدزی

در طول پنج سال گذشته چهار عمل پیوند عضو میان مبتلایان به ایدز در بیمارستان‌های بریتانیا انجام شده که به تازگی خبر مربوط به آن منتشر شده است. در جریان این جراحی‌ها دو کبد از دو نفر مختلف و دو کلیه از یک نفر به دیگر بیماران HIV اهدا شده است. تا پیش از این نگرانی‌های زیادی در مورد نحوه‌ی انجام پیوند و تفاوت در میزان پیشرفته بودن ویروس در بدن فرد اهدا کننده و میزبان وجود داشت که به نظر می‌رسد این فرآیند تا حد زیادی مشخص شده باشد.

دکتر فورسیف مدیر بخش اهدای عضو سرویس سلامت همگانی بریتانیا، NHS، در این مورد توضیح می‌دهد:

ما به دقت تمامی اهدا کنندگان و حتی مبتلایان به ویروس HIV را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در مورد این بیماران باید بدانیم که ویروس تا چه حد در بدن فرد پیشرفت کرده و قبل از آن چه درمان‌هایی را تجربه کرده است. پزشکان از این اطلاعات برای متعادل کردن یا کاهش ریسک عمل پیوند عضو از فرد ناقل ویروس به فردی دیگر استفاده می‌کنند.

این برای اولین بار نیست که یک عمل پیوند عضو در بین بیماران ایدز انجام گرفته است. اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در آفریقای جنوبی این عمل صورت گرفت که دو سال بعد خبر آن از طریق رسانه‌ها اعلام شد. در آمریکا و در بیمارستان دانشگاه جان اف هاپکینز نیز تجربه‌ای مشابه وجود دارد. با وجود این پیشرفت‌ها باید به قانون‌گذار‌ها فرصت داد تا در مورد اهدای عضو در میان مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی قانون‌های جدیدی وضع کنند.

مسلما اعضای یک فرد اچ‌آی‌وی مثبت به افراد اچ‌آی‌وی منفی پیوند داده نمی‌شود؛ ولی این امکان وجود دارد تا افرادی که ناقل ویروس اچ‌آی‌وی هستند و در لیست پیوند قرار می‌گیرند از این مزیت استفاده کنند. در نتیجه می‌توان صف‌های پیوند عضو را در بین بیماران کاهش داد. در بریتانیا در هر روز سه نفر در لیست انتظار دریافت عضو فوت می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابی شمسی

      منم 15ساله آلوده ام بخاطرانجام ندادن وزیربارنرفتن جامعه پزشکی زنم فوت کردوآواره ودربدرشدم الان هم یکسال است که تمام مراکزکشورراسرزدم یاتماس گرفتم براازدواج امابه هردلیلی تاالان پیدانشده کسی که بتونم باهاش ازدواج کنم وبیشترش هم ازدولت گله مندم وخواهشابه داددل مابرسیدالتماس میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج