۳۳۰۳۸۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ریشه اختلافات رحمتی و ژنرال از کجاست؟

قلعه نویی روزگاری نه چندان دور رحمتی را بهترین دروازه بان ایران می دانست و او را حتی با خودش به سپاهان برد و البته ژنرال هم آن روزها به عقیده رحمتی بهترین مربی ایران بود.

هفته نامه شماره یک: «یک دروازه بان خوب از یک پدر و مادر هم بهتر است.» این جمله، یک تعریف ویژه از زبان امیر قلعه نویی بود که زمان درخشش مهدی رحمتی در استقلال به زبان آورد. قلعه نویی روزگاری نه چندان دور رحمتی را بهترین دروازه بان ایران می دانست و او را حتی با خودش به سپاهان برد و البته ژنرال هم آن روزها به عقیده رحمتی بهترین مربی ایران بود.

مرور زمان اما همه چیز را تغییر داد و آنها حالا شده اند دشمن خونی هم. حالا زمانش رسیده که رحمتی مقابل شکار لحظه ای دوربین ها برای مربی سابق خط و نشان بکشد و حتی زبانش را بیرون بیاورد.

ریشه اختلافات رحمتی و ژنرال از کجاست؟

این دو استقلالی درواقع نقاط برخورد زیادی با هم داشته اند که البته بخش عمده ای از آن رسانه ای نشده اما اتفاقاتی بوده که هر دو آنها را فراموش نخواهند کرد. جرقه ای ابتدایی از روز فینال جام حذفی در شیراز زده شد، زمانی که استقلال مقابل شاهین بوشهر قرار گرفت. رحمتی بعد از فوت ناصر حجازی، پیراهن او را از خانواده ناصر گرفت و به شیراز رفت. آن پیراهن همان پیراهنی بود که حجازی در پیونگ یانگ در درون دروازه تیم ملی ایران آن را پوشیده بود و البته یک تنه جلوی توفان زرد آن روزها ایستاده بود.

استقلال برای آنکه این پیراهن با نام حجازی بر تن رحمتی در یک دیدار رسمی باشد، بسیار کوشید تا مجوز آن را بگیرد، این حرکت دروازه بان استقلال درواقع نمادی بود برای زنده نگه داشتن اسم حجازی اما امیر قلعه نویی آن را به نوعی مخالفت با خودش برای بازگشت به استقلال تصور کرد و به این ترتیب اطرافیان او که همیشه در درگیری ها نقش بزرگی دارند، فضای بین آن دروازه بان و آن مربی را متشنج کردند.

با این وجود بعدها این سوءتفاهم از بین رفت و اما این دو، آن روزها را فراموش نکردند. پیش از آن دربی که پرسپولیس با نتیجه ۳ بر ۲ استقلال را شکست داد، سوءتفاهم دیگری شکل گرفت، اینکه قلعه نویی در محفلی خصوصی در مورد ضعف رحمتی روی خروج ها به ویژه روی تیر یک و تیر دوم حفر زد که یکی از رسانه ای ها این ضعف را از قول امیر قلعه نویی منتشر کرد.

بعدها امیر قلعه نویی گفت نمی خواسته آن ضعف را رسانه ای کند و تنها در این رابطه در محفلی خصوصی حرف زده بوده اما رحمتی مدعی بود اگر قلعه نویی نمی خواسته این حرف را رسانه ای کند چرا جلوی یک رسانه این حرف را گفته و اصلا چرا گلر تیمش را حتی در یک فضای غیررسانه ای این طور تخریب کرده است.

بعدها در لیگ دوازدهم این دو به اجبار با یکدیگر کار کردند و قهرمان لیگ هم شدند؛ به هر حال ژنرال برای قهرمانی یک گر خوب می خواست و رحمتی هم یک سرمربی خوب و چقدر ثبت قهرمانی در کارنامه آنها مهم بود که چشم براختلاف های شخصی بستند.

در لیگ سیزدهم یک اشتباه در قطر (لیگ قهرمانان آسیا) هنگام خروج از دروازه موجب شد که امیر قلعه نویی قید رحمتی را بزند و او را کنار بگذارد، در واقع دیگر تحمل یکدیگر از سوی طرفین امکان نداشت به ویژه آنکه در انزلی وقتی استقلال از ملوان چهار گل دریافت کرد، مهدی رحمتی جواب حرف های قلعه نویی را خیلی جدی داد. مشاجره ای جدی بین رحمتی و سیاوش اکبرپور با قلعه نویی رخ داد و هر سه می دانستند که سال آینده با هم در یک تیم- هر تیمی- نخواهند بود.

رحمتی حتی چند روز پیش از آن روز جنجالی بعد از بازی با ملوان حرف زد و تاکید کرد که قلعه نویی به بازیکنان فحاشی کرده است. رحمتی حتی در رختکن به قلعه نویی گفته بود که حرف دهانش را بفهمد. شعله های اختلاف آنها تا بالاترین حد زبانه کشید و آن دو دیگر تحمل دیدن هم را نداشتند.

ریشه اختلافات رحمتی و ژنرال از کجاست؟

وقتی رحمتی شرط گذاشت

قلعه نویی دو ماه پیش با حضور در یک برنامه تلویزیونی پرده از اختلافش با رحمتی برداشت. او مدعی شد که برای بازگشت رحمتی به تیم ملی پادرمیانی کرده و هیچ مشکلی با او نداشته است. او در ادامه ادعا کرد که مهدی رحمتی زمان تمدید قرارداد با استقلال شرط کرده بوده که حمید بابازاده باید به عنوان مربی دروازه بان های استقلال انتخاب شود و کریم بوستانی باید از این تیم جدا شود و چون این فراتر از درخواست یک بازیکن بوده او قبول نکرده است.

اما رحمتی که در این سال ها نشان داده هرگز حاضر نیست رابطه اش را با قلعه نویی بهبود ببخشد پاسخ تندی در صفحه اینستاگرام خود به اظهارات سرمربی فعلی تراکتورسازی داد: «بازی های نخ نما شده، نقشه های تکراری با نقاب های فریبنده. واقعیت و مستندات افشا خواهدشد . پس فعلا به استقلال فکر می کنم تا به وقتش خاطرات شنیدنی از افراد و اطرافیانش را تعریف کنیم و نقاب از چهره آنها برداریم. حرف نزده را همیشه می توان زد.»

ماجرای یک جلسه فنی

در آخرین سال حضور قلعه نویی در استقلال شاید کسی در ابتدای فصل نقل و انتقالات فکرش را هم نمی کرد رحمتی از استقلال جدا شود. کلید خوردن جدایی رحمتی از استقلال از یک جلسه فنی بین قلعه نویی و دستیارانش شروع شد. در این جلسه علاوه بر قلعه نویی، ستار همدانی و کریم بوستانی، یکی از پیشکسوتان استقلال هم حضور داشت. همدانی انتقاداتی را از رحمتی مطرح کرد و گفت او تیم را به هم می ریزد تا ذهن امیر را برای جدایی رحمتی آماده کند.

پیش از این هم اختلافات قلعه نویی با بابازاده باعث شد بوستانی مربی دروازه بانان استقلال شود. در آن جلسه بوستانی هم به دنبال انتقادات همدانی گفت می تواند دروازه بانی بهتر از رحمتی به استقلال بیاورد که فیکس تیم ملی هم بشود، همان طور که محسن فروزان را قبلا به تیم ملی رسانده بود. در آن جلسه پیشکسوت استقلال که بعدها اتفاقات را برای رحمتی تعریف کرد، به حمایت از دروازه بان استقلال پرداخت و گفت بهتر از او نمی توان دروازه بانی برای دروازه آبی ها پیدا کرد. بعد از این اتفاقات بود که سوشا مکانی هم به دفتر نظری جویباری رفت و دقیقا این جمله را که «رحمتی دیگر گلر یک استقلال نیست» شنید و دقیقان آن را تحویل رحمتی داد.

برخلاف آنچه استقلالی ها می گفتند اصلا کار رحمتی و استقلال به بحث درباره مسائل مالی نکشید؛ او بعد از آنکه مطمئن شد استقلال به دنبال دروازه بانان دیگر لیگ برتری است با پیکان مذاکره کرد.

ریشه اختلافات رحمتی و ژنرال از کجاست؟

آنچه در ماجرای رحمتی و استقلال جلب توجه می کند سکوت قلعه نویی است. این مربی هیچ وقت حاضر نیست در مورد بسیاری از ابهامات صحبت کن. تاریخ ثابت کرده هر بازیکنی که از استقلال جدا شده قلعه نویی شدیدا علیه او موضع گرفته گرفته است. مصاحبه های او علیه نکونام، مجیدی و منتظری را از یاد نبرده ایم ولی امیر هیچ وقت حاضر نیست در مورد جزییات حرف بزند. شاید در آینده ای نزدیک سریال تکراری آشتی کنان زوری را در مورد رحمتی و قلعه نویی ببینیم، با این حال آنها همچنان با یکدیگر دشمن اند.

راه ها اشتباهی که رحمتی رفت

روزی که کارلوس کی روش قلم قرمز روی نام مهدی رحمتی خداحافظی کرده- که قصد بازگشت به تیم ملی را داشت- کشید، خیلی ها در همه پهنه ایران مثل کوه پشت مهدی رحمتی ایستادند و او را لایق و شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی ایران را دانستند. او اما راه اشتباهی را رفت. که کی روش حاضر به بخشش رحمتی نشد. رحمتی در این چهارسال تصمیمات، ایده ها و حرکات اشتباهی داشت که او را از رسیدن به پله های بالاتر منع کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شقایق

      رحمتی حق داشته امیر ... می کنه راجب رحمتی این طور صحبت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج