جاباما
۳۳۰۶۶۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حراج اطلاعات ۱۱۷ میلیون عضو لینکداین

امروزه خبر هک اطلاعات مرتبط با حساب کاربری اعضای شبکه‌های اجتماعی، دیگر برای افراد تعجب آور نیست. اگر به یاد داشته باشید در سال ۲۰۱۲ نیز میلیون‌ها کاربر شبکه اجتماعی Likedin قربانی هک شدند و در واقع اطلاعات حساب کاربری ۶ میلیون نفر از این کاربران، توسط یک هکر روس به سرقت رفت.

zoomit.ir - مجتبی بوالحسنی: هک دسته جمعی حساب‌های کاربری شبکه اجتماعی لینکداین اولین بار در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد و در آن سال اطلاعات مربوط به حساب کاربری بیش از ۶ میلیون عضو این شبکه اجتماعی به سرقت رفت. حالا اینبار مجددا اطلاعات کاربری ۱۱۷ میلیون نفر از اعضای Linkedin توسط یک هکر روس به سرقت رفته و در دارک وب به فروش گذاشته شده است.

حراج اطلاعات 117 میلیون عضو لینکداین

امروزه خبر هک اطلاعات مرتبط با حساب کاربری اعضای شبکه‌های اجتماعی، دیگر برای افراد تعجب آور نیست. اگر به یاد داشته باشید در سال ۲۰۱۲ نیز میلیون‌ها کاربر شبکه اجتماعی Likedin قربانی هک شدند و در واقع اطلاعات حساب کاربری ۶ میلیون نفر از این کاربران، توسط یک هکر روس به سرقت رفت.

حال این هکر بازگشته و اینبار اطلاعات کاربری ۱۱۷ میلیون نفر از اعضای شبکه اجتماعی مورد بحث را هک کرده و آن‌ها را در Dark Web به مبلغ ۵ بیت‌کوین (معادل ۲۲۰۰ دلار) برای فروش قرار داده است.

نام مستعار این هکر Peace است و در گفتگو با MotherBoard تایید کرده که این اطلاعات کاربری با استفاده از رخنه امنیتی سال ۲۰۱۲ به دست آمده‌اند. این گفته تایید می‌کند که لینکداین هنوز هم نمی‌داند که Peace چگونه توانسته مجددا با استفاده از یک مشکل امنیتی قدیمی، اطلاعات حساب کاربری اعضای این شبکه اجتماعی را به سرقت ببرد.

این هکر همچنین اعلام کرده که بیشتر رمزهای عبور هک شده به با الگوریتم SHA۱ به صورت رمزنگاری شده درآمده‌اند ولی با این وجود ۹۰ درصد این رمزها کرک شده‌اند. Motherboard نیز به صورت مستقل با بررسی برخی از ایمیل‌ها و رمزهای عبور هک شده، صحت این موضوع را تایید کرده است.

اگرچه احتمالا اطلاعات حساب بانکی کاربران در پروفایل Linkedin آن‌ها قرار داده نشده، اما در این شبکه اجتماعی به طور حتم برخی اطلاعات شخصی کاربران در دسترس است که از همین طریق می‌توان به بسیاری از اطلاعات دیگر افراد پی برد. بنابراین اگر شما هم از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید بهتر است رمزعبور حساب کاربری خود را هرچه سریع‌تر تغییر دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج