جاباما
۳۳۰۸۳۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ایران خواستار رفع موانع بانکی با جهان شد

رییس بانک مرکزی ایران در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» در لندن، خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام در زمینه امور مالی و بانکی شد.

خبرگزاری مهر: ولی الله سیف رییس بانک مرکزی ایران در سخنانی در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی » در لندن که با حضور شماری از مقامات و مسوولان ارشد بانکی و مالی ایران، اتحادیه اروپا و انگلیس در حال برگزاری است، خواستار تعهد طرف های غربی برای تسهیل در بازگشت ایران به مدار اقتصاد جهانی شد.

وی با بیان اینکه طرف های مذاکره کننده در توافق هسته ای به موانع بانکی کاملا آگاهی داشتند، تصریح کرد: این وظیفه اخلاقی آنهاست که اکنون تعهداتشان را در چارچوب برجام اجرا کنند.

سیف با اشاره به اینکه ایران تجربه اخذ تصمیمات دشوار را در دوران جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه کسب نموده است، تصریح کرد طرف های غربی باید به هر قیمتی تعهداتشان را عملی سازند.

رئیس بانک مرکزی ایران با اشاره به اینکه گام هایی ابتدایی در راستای برجام از سوی طرف های غربی برداشته شده است،
گفت که این تلاش ها باید تبدیل به پیشرفت عملی شود.

سیف گفت: طرف های غربی باید تلاش کنند تا رابطه بانک های غربی با ایران سریعا برقرار شود.
وی همچنین در جریان سخنرانی اش به رشد اقتصادی ایران در طول یکسال گذشته و به اقدامات صورت گرفته برای کاهش تورم اشاره کرد.

«دامیان هیندز» معاون وزیر دارایی انگلیس نیز قبل از سخنرانی ولی الله سیف در سخنانی با تاکید بر رفع موانع موجود در تعاملات بانکی با ایران، گفت: لندن آمادگی اجرای تعهداتش را در چارچوب برجام برای رفع این موانع دارد.

معاون وزیر دارایی انگلیس با بیان اینکه بذر گسترش روابط اقتصادی با ایران پاشیده شده است، تصریح کرد راه بازگشت ایران به مدار اقتصاد جهانی ساده نیست اما آنهایی که متعهد به این راه هستند از منافعش بهره مند خواهند شد .

کنفرانس یک روزه «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» با همکاری موسسه «یورو مانی» (The Euromoney) و بانک مرکزی ایران با هدف بررسی گام های لازم جهت بازگشت و اتصال بانک های ایرانی به جامعه اقتصاد بین المللی صورت می گیرد.

«فرانسیسکو فینی» مسوول بخش سیاست تحریم های اتحادیه اروپا از دیگر سخنرانان در این کنفرانس بین المللی است.

مصطفی بهشتی‌روی، عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد، حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شماری از مقامات و فعالان اقتصادی ایران و انگلیس، تحلیل گران و مشاوران اقتصادی نیز در این کنفرانس شرکت دارند.

بانکداران بین المللی و سرمایه گذاران در این کنفرانس، این فرصت را خواهند داشت تا در یک فضای تعاملی به طور مستقیم با مقامات مالی و اقتصادی ایران مسایل خود را مطرح سازند.

بررسی چالش های ایران برای دستیابی به جایگاه قبلی اش در بانکداری بین المللی و جامعه مالی جهانی پس از لغو تحریم ها، همچنین بررسی فرصت های موجود در بازار سرمایه از دیگر اهداف این کنفرانس عنوان شده است.

این کنفرانس در هتل اینترکانتیننتال لندن برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبل از اینکه مانع ها ایجاد شود باید فکر اینجاهاش هم میشد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج