جاباما
۳۳۰۸۵۵
۱۵ نظر
۵۰۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
پ

سبد هزینه خانوار در مرز ۳۰۰۰۰۰۰ تومان

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری به مرز سه میلیون تومان رسیده است، تاکید کرد: نظام تعیین دستمزد باید از حالت سنتی و غیرکارشناسی خارج شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری به مرز سه میلیون تومان رسیده است، تاکید کرد: نظام تعیین دستمزد باید از حالت سنتی و غیرکارشناسی خارج شود.

فتح الله بیات اظهار کرد: ماده ۴۱ قانون کار دارای دو تبصره است و تبصره ۲ که به بحث معیشت می پردازد نیاز بوده که در قانون پیش بینی شده است بنابراین باید در جریان تعیین دستمزد رعایت شود.

وی افزود: در حال حاضر بین معیشت و حقوق و دستمزد کارگران فاصله بسیاری است و رقم دستمزدی که هر سال به تصویب می‌رسد با خط فقر و نرخ تورمی که اعلام می شود تفاوت دارد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری به مرز سه میلیون تومان رسیده است، افزود: طبعا رقم ۸۱۲ هزار تومانی که به عنوان حداقل دستمزد سال ۱۳۹۵ تصویب شده نمی‌تواند معیشت خانوارهای کارگری را تامین کند.

بیات ادامه داد: از دید اقتصاددانان و کارشناسان ۸۱۲ هزار تومان زیر خط فقر است و این مدیریت خانوارهای کارگری است که با قناعت پیشگی زندگی را با دستمزد ناچیز می گذرانند و این مساله نباید مورد سوء استفاده واقع شود.

وی در عین حال عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار کار را مهمترین عامل ایجاد خط فقر دانست و گفت: وقتی کارفرما می بیند که تعداد متقاضیان در بازار کار زیاد شده و افراد با مدارک بالاتر حاضر می شوند به جای کارگر دیپلمه کار کنند از نیروی کار سوء استفاده می‌کند و به لحاظ اقتصادی و شرایط بازار کار، جامعه کارگری تحت فشار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول کارگری در ادامه با تاکید بر ضرورت اصلاح ترکیب اعضای شورای عالی کار خاطرنشان کرد: ترکیب اعضای شورا و آرای آن نباید نابرابر باشد و افرادی که در جایگاه کارفرمایی قرار می‌گیرند با دیدگاه بسته و خشک برای زندگی کارگران تصمیم گیری نکنند.

بیات متذکر شد: این ترکیب به گونه ای است که اگر کارگران در شورای عالی کار وارد مقوله دستمزد نشوند یا با رقم آن موافق نباشند باز هم کارفرمایان و دولت اکثریت هستند و اگر آنها به جمع بندی و توافق برسند صورتجلسه مزد امضا و تصویب می شود.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور، تعیین حقوق و دستمزد کارگران به شکل سه جانبه یا بعضا دو جانبه از دیرباز مطرح بوده است اما به دلیل آنکه افرادی که در شورای عالی کار برای تعیین دستمزد تصمیم می‌گیرند از نظر وزن و تعداد نابرابرند هیچگاه دستمزد واقعی و مورد رضایت جامعه کارگری به تصویب نرسیده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ترکیب مجلس دهم و استمرار دولت یازدهم‌، اتفاقات خوب و خوشایندی برای کارگران و مطالبات آنها رخ بدهد و قوانینی به تصویب برسد که به بهبود بازار کار و رونق اقتصادی منجر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خودم با دوفرزند حقوق باشیفت اضافه کاری 1170واقعا سخته با این حقوق زندگی کردن، بنظرتون آیا آقای وزیر میتونه با این حقوق ده روز زندگی کنه؟

    • مهدی

      این حقوق واقعا خیلی کمه دوستانی که در رفاه هستند درک نمیکنند

    • یونس کرکری

      پس نیروی شرکتی شهرداری های بدبخت چی که هیچی ندارند نه حقوق خوبی داریم نه امنیت شغلی داریم.

      ما نیروهای شرکتی شهرداری ها خوشحالیم که بجز خدای مهربان کسی دیگر را نداریم. وهمین خدای مهربان از همه کس و همه چیز برایمان بهتر است چون مطمئنیم ما آخرتی داریم. ولی مسئولین به فکر آخرت خود هستند یا نه.

      چرا که مسئولین اصلا به فکر جیب نیروهای شرکتی نیستند ما هم خدایی داریم و در آن دنیا که دیگه به حقمان که می رسیم.

    • ابرام

      فقط میگم خانواد ام چه گناهی کردن که باید بسوزن وبسازن،

    • مالک

      خانواده پنج نفری با حقوقه ماهیانه یک و دویست بخدا موندم تو مخارج زندگیم وقت شروع مدارس و بیمه ماشینم که میرسه تو سفره ما فقط نون خشک پیدا میشه وای به روزی که مشکل خاصی پیش بیاد که نیاز به پول داشته باشم .خدایا خودت کمک کن.کجایی احمدی نژاد دردات تو سرم

    • بدون نام

      ای بابا میگی رقم 812 هزار تومانی که به عنوان حداقل دستمزد سال 1395 تصویب شده همینو هم بما نمیدن میگن راضی نیستیبی مجبورت نکردم اینجا کار کنی برو یجا دیگه کار کن بهت بیشتر بدن

    • بدون نام

      هر کسی به فکر کارگر نیست فقط به فکر خودشان هستند خدا کنه مثل من کارگر ساده شرمنده خانواده ات بشید وسلام

    • یونس سنجابی

      آقای فتح اله بیاتی
      تو را بخدا به فکر حقوق و تبدیل وضع نیروهای شرکتی شهرداری ها هم باش

    • mohamaad

      جالبه خودشون میگن حداقل حقوق مکفی سه میلیون تومنه بعد آخر هر سال فقط پنجاه صدهزارتومن اظافه می کنند که الان هم فکر کنم حداقل حقوق 800 تومنه آخه با این چندرغاز که نمیشه حتی ده روز رو باهاش گذروند چه برسه به یک ماه چه ملت بدبخت و تو سری خوری هستیم ما

    • بدون نام

      تا وقتی رهپیمایی و تظاهرات نشه کسی واسش اهمیت نداره شما از بی نونی داری می میری جاهای ذیگه دنیا رو ندیدین همش تظاهرات کاری هست؟

    • بابا

      خدا به همه نیروههای شرکتی کمک کنه واقعا زجر می کشن

    • منوچهراحمدوند

      به قرآن الان 8سال است بیکار با یارانه زندگی کرده. دو تا فرزند مستاجر چکار کنم خدا مرگ بده مرد شرمنده زن و بچه نشود تو را به خدا کاری کنی از کسی که توان کمک دارد خودم در خدمت هستم با سپاس

    • kazem

      سلام ..اقا کارگر داریم 28 سال سابقه بیمه داره .یک ودویست میگیره کارگر داریم یکسال سابقه اونم یک ودویست میگیره پس چی فرقی میکنه اونی که بیست وهشت سال سابقه داره بااونی که یکسال سابقه خب اقا اونی که بیست وهشت سال سابقه داره خرجش بیشتره بچه دانشجو عروس داماد نوه ایا میشه بایک ودویست ازپس مخارج بربیاد خودتون قضاوت کنید

    • میرزا

      خیلی خیلی ببخشید. خوردن، خدمت، به،توالت، است لطفاً کم از نون خشک حرف بزنید آری دیگه خسته شدم

    • کارمندمستاجر

      خیلی جالبه حقوق کارگروکارمندطبق دلشون 780هزارتومنه اونوقت میگن یک میلیونوپانصدهزارتومن درسال خرج مسافرت میکنن اون کسی که این حرفو زده بیادباحقوق ماحقوقشوعوض کنه تاحرفش راست باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج