۳۳۰۸۸۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

تردد غیرقانونی ۱۶۰ هزار خودرو در تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تشبیه روند خروج خودروهای فرسوده به «کِشتی به گِل نشسته» گفت: روزانه بیش از ۱۸۰۰ دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌شوند اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده‌ای از این چرخه خارج نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تشبیه روند خروج خودروهای فرسوده به «کِشتی به گِل نشسته» گفت: روزانه بیش از ۱۸۰۰ دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌شوند اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده‌ای از این چرخه خارج نمی‌شود.

سید وحید حسینی افزود: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از جمله راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است.

وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌پردازد، اظهار کرد: رانندگانی که در طول سال‌ ها از خودروی شخصی خود استفاده کرده ‌اند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌ اند، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.

دکتر حسینی با بیان این که انتظار از دولت برای این که جهت تعویض خودروهای فرسوده شخصی به دارندگان این خودروها کمک کند، توقع به جایی نیست، تصریح کرد: اساساً ارتباط دادن بحث اسقاط خودروهای فرسوده به کمک دولت، از ابتدا اشتباه بوده و نتیجه آن همین وضعیتی می شود که در حال حاضر در آن قرار داریم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر، هر روز ۱۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کنند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، اظهار کرد: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.

دکتر حسینی گفت: روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تأکید بر این که این تصور که عمر استفاده از خودروی سواری نامحدود است، تصوری اشتباه است، خاطرنشان کرد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی ۲۰ سال، مینی‌ بوس ۱۲ سال، تاکسی هشت سال و موتورسیکلت هشت سال است و پس از آن باید نسبت به اسقاط این وسایل نقلیه از سوی دارندگان آنها اقدام شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      "در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند"
      در هیچ کجای دنیا هم خودروها قیمت های چند برابر ارزش واقعی خود ندارند

    • بدون نام

      خودورهايي بي کيفيت رو با زور کلک به مردم غالب ميکنيد! انوقت هيچ کجايي دنيا دولت کمک نمبکنه به اسقاط خودرو اسقاطي!!!؟ يه ذره از پول رو صرف خودت ملت کنيد! آقاي مثلا دکتر مهندس! شما هم شکمت سيره!!!؟

    • چهره

      تمام اینها دلیل داره . برای اینکه تمام کمپانی ها در کشورهای دیگه حضور دارن و قیمت اصلی خود ماشین و لیزینگ حداکثر 1.5 تا 3 درصد در 5 تا 7 سال دارند . نه 30 تا 50 % و قیمت گران . من فورد شاسی بلند اکسپلورر در امارات را به قیمت اصلی 105000 درهم خریدم . با آفر 6 ماه . یعنی ماشین رو تحویل گرفتم از 6 ماه دیگه بدون پول پیش شروع به اقساط میکنم اون هم ماهی 3000 درهم که تقریبا میگه 2900 در ماه در ایران . بعد اگر تموم هم بشه زمانش . برام مهم نیست و مجانی اسقاط میکنم یکی دیگه میگیرم . حالا این ماشین تو ایران بدون پلاک و گمرک 350 میلیونه . پس اینجا اگر بخوام سوار شم با پلاک تهران کم کم باید 600 میلیون بدی . حالا خودتون با پراید و پژو و .... که ماشینهای از رده خارج اروپا هستند مقایسه کنید . تو ایران واقعا همه چی برعکس ... و گران و بدون کیفیت و از رده خارج . بعد میان موعظه میکنن . در ضمن بنزین در امارات 1 درهم و بنرین سوپر 1.2 درهم هست . که هر درهم الان حدود 960 تومان هست . از ایران ارزونتره . واقعا خنده داره .... شاید هم بیشتر گریه دار .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج