۳۳۱۲۶۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پشت پرده انفجار هواپیمای مصری

روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم نوشت دفاتر امنیتی باید گزارش دهند که بمب منفجر شده در هواپیمای خطوط هوایی مصر در بار مسافران بوده یا اینکه یکی از مسافران آن را با خود حمل کرده و به داخل هواپیما برده و سپس منفجر کرده است.

خبرگزاری آنا: روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم نوشت دفاتر امنیتی باید گزارش دهند که بمب منفجر شده در هواپیمای خطوط هوایی مصر در بار مسافران بوده یا اینکه یکی از مسافران آن را با خود حمل کرده و به داخل هواپیما برده و سپس منفجر کرده است.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم به‌دنبال تاکید مقام‌های مصری درباره حمله تروریستی به هواپیمای سقوط‌کرده در دریای مدیترانه، در گزارشی به بررسی ابعاد پشت‌پرده این حادثه پرداخت.

این روزنامه نوشت: «به‌دنبال سقوط هواپیمای خطوط هوایی مصر در جنوب جزیره کرت یونان، احتمال اقدام تروریستی به‌عنوان محتمل‌ترین گزینه مطرح شد؛ موضوعی که سوالات زیادی را درباره چگونگی سقوط و طرف مسئول در پشت‌پرده این فاجعه به‌وجود آورده است. چرا حادثه باید در شرکت هواپیمایی مصر رخ می‌داد؟»

رای‌الیوم می‌نویسد: «از آنجایی که هواپیما از صفحه رادار ناوبری یونانی محو شد و آن‌ها تاکید کردند که این هواپیما بعد از ورود به حریم هوایی مصر سقوط کرده است؛ تقریبا به‌طور قطع می‌شود اقدام تروریستی را در پشت‌پرده ناپدید شدن هواپیما دانست. چنانکه الکساندر پورتینکوف، رئیس دستگاه امنیت فدراسیون روسیه نخستین فردی بود که بر این احتمال تاکید کرد؛ این در حالی بود که همتایانش در پاریس و قاهره ترجیح دادند به‌طور گام به گام و تدریجی اطلاعات واقعی را منتشر کنند. مشابه این عملکرد را پیشتر آن‌ها ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ (۹ آبان ۱۳۹۴) در حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی روسیه که از شرم‌الشیخ عازم مسکو بود و در جزیره سینا سقوط کرد از خود نشان داده بودند.»

این روزنامه فرامنطقه‌ای نوشت:‌ «دفتر تحقیقات امنیتی به‌زودی ناچار خواهد شد درباره چگونگی رسیدن بمب احتمالی به قلب هواپیما و منفجر شدن آن در ارتفاع ۳۷ هزار پایی گزارشی ارائه کند؛ گزارشی که باید نشان دهد آیا این بمب در بار مسافران بوده و یا اینکه یکی از مسافران آن را با خود حمل کرده و به داخل هواپیما برده و سپس منفجر کرده است، آن هم نیم ساعت پیش از فرود (در فرودگاه قاهره)؟ در هر صورت تا پیش از یافته شدن جعبه سیاه هواپیما و تجزیه و تحلیل داده‌های آن که مدت زمان زیادی طول خواهد کشید، زود است بتوان قضاوت قطعی کرد.»

رای‌الیوم می‌نویسد: «اگر بر فرضیه انفجار تاکید کنیم آن وقت باید گفت که دولت فرانسه و بازوی امنیتی آن در فرودگاه شارل دوگل باید پیش از پرواز هواپیما به خود سختی می‌دادند و به‌دنبال حوادث پاریس، انفجارهای فرودگاه بروکسل و تهدیدات زیاد گروه‌های تروریستی درباره عملیات انتقامی در خاک فرانسه، احتمالا تدابیر امنیتی لازم را در فرودگاه‌های این کشور اتخاذ می‌کردند.»

به‌نوشته این روزنامه فرامنطقه‌ای، طرف مسئول این انفجار که بیشترین انگشت اتهام را به سوی گروه‌های وابسته به گروه داعش نشانه رفته است، نقص امنیتی بزرگی در یکی از امن‌ترین فرودگاه‌های جهان را آشکار کردند؛ موضوعی که چند حقیقت کلیدی را آشکار می‌کند:

نخست: گروه داعش شبکه‌ای از فعالان را در اختیار دارد که به‌طور عالی آموزش دیده‌اند و فعالیت‌های اخیر آن‌ها رعب و وحشت را در سراسر اروپا گسترانده است. فرانسه در نوک پیکان تهدید قرار دارد؛ کشوری که مشارکت خود را در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه در ماه اخیر افزایش داده است تا انتقام کشته‌شدگان خود در بروکسل، رقه و موصل را بگیرد.

دوم: این فرایند ممکن است هشداری به کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه باشد که در حال حاضر آماده اعزام نیروهای خود برای گسترش حمله علیه گروه داعش در لیبی و نابودی مرکز فرمانروایی آن‌ها در شهر سرت هستند. فرانسه از جمله مشتاقان بازگشت ناتو به لیبی در پنج سال گذشته بوده است.

سوم: انتقال جنگ به پایتخت‌ها، شهرها و فرودگاه‌های اروپایی به‌عنوان حملات پیشگیرانه؛ آن هم در سایه آمادگی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای بازپس‌گیری دو شهر موصل و رقه که نحت تسلط گروه داعش قرار دارند و از آنجا به شهرهای دیگر حمله می‌کنند.

چهارم: افزایش جنگ فرسایشی علیه حکومت مصر و تمرکز بر هدف قرار دادن صنعت گردشگری این کشور که بخش‌هایی از آن در حال قوت گرفتن است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که هم‌زمان با برخی انفجارها و حملات تروریستی در قلب قاهره، تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های مصر افزایش یافته است. این حملات با هدف تخریب وجهه امنیتی، سیاسی و اقتصادی مصر انجام می‌شود.

رای‌الیوم نوشت: «مقام‌های امنیتی فرانسه پس از وقوع این انفجار دریافتند که حمله‌ای قوی و اثربخش برای ضربه زدن به اقدامات امنیتی در حال شکل‌گیری است. ازجمله این اقدامات، بازداشتن بسیاری از مسلمانان به‌ویژه کارگران بیگانه (خارجی) از نزدیک شدن به مکان‌های حساس و مخصوصا فرودگاه‌ها است.»

این روزنامه فرامنطقه‌ای در پایان گزارش می‌‌نویسد: «جنگ علیه تروریسم، جنگی طولانی سخت و پیچیده است و دولت‌ها در اینکه تدابیر خود را منحصر به موضوع امنیتی کرده‌اند، مرتکب اشتباه شده‌اند؛ باید در عرصه‌های دیگر همچون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز تدابیری اتخاذ کرد که معتقدیم این زمینه‌ها بسیار مهم هستند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج