۳۳۱۵۶۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جمع آوری امضا برای محاکمه اردوغان

صدها تن از شهروندان ترکیه با برگزاری تظاهراتی مقابل مقر سازمان ملل در ژنو محاکمه رئیس جمهوری ترکیه را به دلیل ارتکاب جنایاتی جنگی در سوریه و عراق خواستار شدند.

خبرگزاری ایسنا: صدها تن از شهروندان ترکیه با برگزاری تظاهراتی مقابل مقر سازمان ملل در ژنو محاکمه رئیس جمهوری ترکیه را به دلیل ارتکاب جنایاتی جنگی در سوریه و عراق خواستار شدند.

پیشتر سیاستمداران و اندیشمندان ترکیه تاکید کرده بودند که دولت ترکیه اولین خطر برای امنیت این کشور و منطقه به شمار می‌رود چرا که از سال‌های گذشته با باز گذاشتن مرزها به روی ده‌ها هزار تکفیری برای ورود با کامیون‌های حامل اسلحه و همچنین میزبانی پادگان‌های آموزشی برای آموزش تروریست‌ها اقدام به حمایت مستمر از تروریسم در سوریه کرده که این اقدام نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم است.

در همین حال، سخنگویان هیات هماهنگی اروپایی حزب سوسیالیست می‌گویند، کمپین حامی محاکمه اردوغان از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده و از سوی ۵۰ هزار شهروند ترکیه مقیم کشورهای اروپایی به امضا رسیده است و قرار است این امضاها سه شنبه آینده به کمیته حقوق بشر سازمان ملل تحویل داده شود.

شهروندان ترکیه با ثبت این امضاها محاکمه اردوغان را در دادگاه بین‌المللی به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق با همه ابزارها و امکانات خواستار شدند.

سخنگویان در همایشی در استانبول تاکید کردند که از پیگیری اردوغان که مرتکب قتل مردم سوریه و ویرانی‌هایی در این کشور، عراق و منطقه شده دست نخواهند کشید و تمام شواهدی که این امر را ثابت کند به کمیته حقوق بشر ارائه خواهد کرد.

در همین حال، حقوقدانان، نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و سندیکاهای شغلی نیز بر لزوم محاکمه اردوغان به دلیل ارتکاب چنین جنایاتی تاکید کردند.

رئیس انجمن صلح ترکیه همچنین بر لزوم محاکمه اردوغان در دادگاه جرایم بین‌المللی تاکید کرد و افزود: بیشترین میزان اطلاعات و اسنادی که ثابت کند اردوغان با گروه‌های تروریستی در ارتباط بوده و مسئول کشتار هزاران شهروند سوری است جمع آوری خواهد شد.

وی افزود که قرار است اولین جلسات دادگاهی در ترکیه با حضور رئیس سابق دادگاه عالی قانون اساسی و شخصیت‌های آکادمیک و حقوقدانان مهم و برخی مقامات بین‌المللی در سپتامبر آینده برگزار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خلاصه عده‌ای پیدا شد حق این را بدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج