۳۳۱۸۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جزییات سفر ژنرال ارشد آمریکایی به سوریه

منابع سوری اعلام کردند که فرمانده عملیات ویژه آمریکا در سفرش به سوریه با رهبران نظامی کرد و نمایندگان گروه‌های عرب دیدار و درباره طرح نظامی برای آغاز حمله به شهر رقه با آن‌ها بحث و تبادل نظر کرده است.

خبرگزاری ایسنا: منابع سوری اعلام کردند که فرمانده عملیات ویژه آمریکا در سفرش به سوریه با رهبران نظامی کرد و نمایندگان گروه‌های عرب دیدار و درباره طرح نظامی برای آغاز حمله به شهر رقه با آن‌ها بحث و تبادل نظر کرده است.

ژنرال جوزف ووتل، فرمانده عملیات ویژه ارتش آمریکا روز شنبه برای گفتگو با رهبران کرد جهت آمادگی برای حمله احتمالی به مقر خلافت خودخوانده داعش در استان رقه در سفری محرمانه به شمال سوریه رفت.

به گفته منابع سوری، وی با رهبران نظامی کرد و نمایندگان گروه‌های عربی که جزو نیروهای سوریه دموکرات هستند از جمله "جیش الثوار" و "لواء ثوار الرقه" دیدار کرد.

در این دیدار حاضران با طرح نظامی برای حمله به شهر رقه توافق کردند. قرار است این حمله از محورهای سلوک، عین عیسی و حومه کوبانی و با مشارکت حدود ۱۲ هزار نیرو آغاز شود.

حاضران درباره نیازهای نیروها برای حمله به مقر داعش و تجهیزات و امکانات نظامی که برای این حمله لازم است، بحث و گفتگو و بر لزوم تکیه کردن بر نیروی عربی برای از بین بردن نگرانی ترکیه درباره پیشروی کردها به سمت نوار مرزی این کشور به سوریه تأکید کردند.

این نشست چند روز پس از دیدار برت مک‌گورک، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش با صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کرد در روستای خراب عشک در حومه کوبانی برگزار شد. نشست مسلم با مک‌گورک نیز درباره همین مساله حمله به رقه بود.

منابع می‌گویند که عملیات آزادسازی منبج قبل از رقه خواهد بود و به منزله شکستن خط قرمز ترکیه برای عبور نیروهای کرد از غرب فرات با چراغ سبز آمریکاست.

به گفته این منابع، ۵۰۰ سرباز آمریکایی که قبلا وارد سوریه شده بودند در عملیات رقه و منبج مشارکت مستقیم خواهند داشت.

هدف اصلی دیدار مسئولان آمریکایی با کردها این بوده که آن‌ها را به قبول مشارکت تعداد بیشتری از اعراب در جنگ رقه ترغیب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج