۳۳۱۹۳۹
۴ نظر
۵۱۲۵
۴ نظر
۵۱۲۵
پ

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

تصمیم گرفتیم به شما برای برنامه ریزی مسافرت این دفعه تان کمک کنیم، این بار می خواهیم جاذبه های گردشگری استان سمنان را مورد بررسی قرار دهیم.

وب‌سایت چیدانه: تصمیم گرفتیم به شما برای برنامه ریزی مسافرت این دفعه تان کمک کنیم، این بار می خواهیم جاذبه های گردشگری استان سمنان را مورد بررسی قرار دهیم. سمنان شهری با سابقه تاریخی چند هزار ساله است که به دلیل واقع شدن در گذر حوادث ناشی از لشکرکشی‌ها و مهاجرت‌های بین شرق و غرب و مهم تر از همه داشتن تاریخ تمدن دیرینه دارای آثار باستانی متعدد دیدنی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ است که مبین قدمت کهن آن است.

چرا استان سمنان را برای گردشگری انتخاب کنیم؟

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

سمنان با آب و هوای دوگانه اش همیشه بهشت گردشگرانی بوده که دوست داشته اند طبیعت خشک و سبز را یکجا کنار هم ببینند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید پیشنهاد می کنم حتما در مورد جاذبه های گردشگری سمنان حتما تحقیق و بررسی کنید.


دشت شقایق در منطقه حسین آباد

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

آدرس: ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق سمنان و در همسایگی استان گلستان

یکی از مناطق جاذبه گردشگری استان سمنان و شهرستان شاهرود دشت شقایق در منطقه کالپوش است که این نمایش منحصر به فرد در منطقه از بیستم اردیبهشت ماه تا پایان خرداد جلوه زیبایی به ناحیه سرسبز کالپوش می دهد و گردشگران بسیاری را به این منطقه جلب می کند. همه ساله در همین خصوص جشنواره دشت شقایق و کشتی محلی در منطقه کالپوش برپا می شود.

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

آنچه این دشت را از دیگر نمونه‏ های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‏ های بارز آن محسوب می‏ شود، وجود آبشارها، چشمه‏ ها، گونه ‏های درختان جنگلی در این محدوده و نیز مناطق زیبای آبشار حسین‏ آباد، قَشقَلَتِه، سردار بیک، آبشار زو (نام‌نیک) و غار خواجه قنبر (سُم) در پیرامون آن است


جنگل ابر

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

آدرس: شاهرود ۴۵ کیلومتری شمال شرق شاهرود

جنگل زیبا و خوش آب و هوای "ابر" در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شاهرود از جنگل های بکر و زیبای استان سمنان است. این جنگل در زمره جنگل های هیرکانی کشور است و به دلیل اینکه فضای جنگل را پوششی از ابر فرا می گیرد، جنگل ابر نامیده می شود. ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما، وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از ویژگی های این جنگل است.

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

این منطقه در حدفاصل بین دو کلان اقلیم خشک و نیمه خشک و مرطوب و نیمه مرطوب واقع شده که این امر باعث ایجاد تنوع گیاهی و جانوری شده است. جنگل ابر دارای چشمه سارهای متعددی است که از آن جمله می توان به چشمه آلوچال، آب شرش، آبشار و چشمه مورد نظر اشاره کرد. این جنگل یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان سمنان است.


شهمیرزاد

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

آدرس: استان سمنان

شهمیرزاد، بهشت کویر و نگین زمردین بر حلقه انگشترى شهرهاى حاشیه کویر مرکزى ایران است، سبز جامه اى بر قامت باشکوه طبیعت و تابلویى چشم نواز و دلفریب با قلم نقاش چیره دست عالم هستى و شهرى زیبا، باصفا و تاریخى در ۲۰ کیلومترى شمال شهر سمنان مرکز استان کویری در دامنه هاى جنوبى کوه هاى سر به فلک کشیده البرز شرقى با فاصله کمتر از ۲۳۰ کیلومترى تهران که قدمت آن به روایت مورخین در کتب معتبر به عهد باستان مى رسد.

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

این شهر از طبیعتی زیبا و پوشش گیاهی سرسبز تشکیل شده است و میانگین دمای سالیانه آن ۱۱ درجه سانتیگراد است که بین ۱۶ درجه زیر صفر سردترین و ۳۴ درجه بالای صفر در گرمترین ماه سال متغیر است. اختلاف ارتفاع سمنان و شهمیرزاد از سطح دریا بیش از هزار متر است و این امر از عجایب طبیعت استان سمنان است که در فاصله ۲۰ کیلومتری تا این اندازه اختلاف دما وجود دارد بر همین اساس بی جهت نیست که شهمیرزاد را بهشت کویر نیز نامیده اند.


باداب سورت

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

آدرس: تهران، سمنان، مهدی شهر، شهمیرزاد، فولادمحله، سه راه تلمادره، روستای اروست، باداب سورت

مجموعه زیبا و دیدنی چشمه های آب معدنی باداب سورت اروست که از شگفت انگیزترین شاهکارهای طبیعت و به عنوان زیباترین چشمه جهان و همچنین دومین اثر طبیعی ملی ایران پس از قله دماوند به ثبت رسید. چشمه های اسرار آمیز سورت اروست مشتمل بر دو چشمه با آب های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ بو مزه می باشند. یکی از این چشمه ها دارای آبی بسیار شور می باشد و دارای دریاچه ای کوچک است که عمدتاً در تابستان برای شنا و آب تنی استفاده می شود و جهت درمان دردهای کمر و پا٬ امراض پوستی٬ روماتیسم و مخصوصا سردرد میگرن سودمند است.

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

آب های رسوبی این دو چشمه در مسیر خود از بالای کوه به پائین طی هزاران سال ده ها حوضچه کوچک بسیار زیبا در رنگ های نارنجی و زرد و قرمز و در اندازه های مختلف ایجاد کرده اند که اسراری از دنیای مستور و پوشیده طبیعت بکر و دل انگیز را به نمایش گذاشته است. خیال انگیزترین صحنه های منطقه به هنگام طلوع و غروب خورشید است که تلالو نور خورشید در حوضچه ها و انعکاس نور آنها همراه با سایه روشن طبیعت اطراف جلوه های تحسین برانگیز از موهبت خداوندی را به نمایش می گذارد که این چشم اندازهای چشم نواز هیچ گاه از روح و ذهن فراموش نمی شود و بارها و بارها طبیعت دوستان را به تماشای خود فرا می خواند.


عمارت روستای ملاده

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

آدرس: ۷۶ کیلومتری سمنان

روستای ملاده در یک محدوده کوهستانی استقرار یافته و بافت مسکونی متمرکزی دارد در منطقه شمالی روستای ملاده ییلاق های زیبایی سنگ چشمه و جنگل معروف افرا مرتبط با جنگل های شمال قرار دارند. رودخانه ی کوچکی از کنار این روستا می گذرد که از کوه های نیزوا و کوه های اطراف سرچشمه می گیرد و به سد رجایی ساری می ریزد.

چرا باید استان سمنان را برای سفر انتخاب کنیم؟

در این روستای سر سبز و خوش آب و هوا دو عمارت بزرگ و باستانی زیبا وجود دارد که در دو سمت شرق و غرب به فاصله حدودا ۵۰ متر به موازات یک دیگر قرار گرفته اند . معماری ساختمان های مذکور بسیار زیباست . نوع گچ بری روی دیوارهای اتاق ها و ایوان ها ساخت تاق نماها روی دیوار و در برخی جاها نقاشی های زیبای دیواری و نیز ایجاد شومینه های کوچک به آن جلوه ای خاص داده است . مواد و مصالح اصلی بنا ، خشت و آجر و نمای آن آجر و گچ است . هر یک از این دو نوع ساختمان دو طبقه و دارای تعداد زیادی اتاق و راهروی مربوط به اتاق ها و طبقه بالایی است . این ساختمان که به خانه ابراهیم خان نیز معروف است دارای یک حیاط بزرگ با درختان فراوان و متنوع است و سر در اصلی هر دو ساختمان از جنس چوب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      با سلام
      عزیزان اینو نشر ندیم باداب سورت مال استان مازندران تو نقشه هم هست و بدانید. که هیچ تعلقی به روستای اورست نداره....

    • بدون نام

      تو تقسیمات کشوری این مناطق از استان مازندران جدا وبه کویر ایران یعنی سمنان تعلق گرفته حتی مردم ساکن این نواحی خودشونو مازندرانی می دونن نه اهل سمنان .

    • اکبر ازمجن

      با سلام خیلی بی انصافی که تو سمنان یادی از طبیعت زیبا و جذاب و خوش آب و هوای مجن ماسوله کویر نکرده باشیم لطفا تصاویر مجن رو هم اضافه کنید.

    • اکبر هستم از مجن

      با سلام وخداقوت مجدد لطف کنید از عسکها و طبیعت زیبای مجن هم بذارید و یا لااقل راهنمایی کنید که عکسها رو در اختیار شما قرار بدیم ممنون از لطف شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج