۳۳۲۰۸۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تذکرهای آنگلا مرکل به اردوغان

صدراعظم آلمان در حاشیه نشت جهانی حقوق بشر در ترکیه به رئیس‌جمهور کشور میزبان در خصوص تبعات لغو مصونیت قضایی نمایندگان مخالف و سرکو رسانه‌های منتقد هشدار داده است.

خبرگزاری فارس: صدراعظم آلمان در حاشیه نشت جهانی حقوق بشر در ترکیه به رئیس‌جمهور کشور میزبان در خصوص تبعات لغو مصونیت قضایی نمایندگان مخالف و سرکو رسانه‌های منتقد هشدار داده است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که برای شرکت در نشست حقوق‌بشر جهانی به ترکیه رفته، در حاشیه این نشست با رئیس‌جمهور کشور میزبان دیدار و نگرانی‌های حقوق‌بشری خود را ابراز کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مرکل که پیش از این قول داده بود به مصوبه پارلمان ترکیه در خصوص لغو مصونیت قضایی نمایندگان حامی پ‌ک‌ک واکنش نشان دهد، به اردوغان یادآور شد که «ما به سیستم قضایی و رسانه‌های مستقل و پارلمان قوی نیاز داریم.»

مرکل پس از دیدار در جمع خبرنگاران گفت «به آقای اردوغان گفتم که تصمیم به لغو مصونیت چهار نماینده پارلمان، موضوعی نگران‌کننده است.»

شرط قانون جدید پارلمان ترکیه برای لغو مصونیت نمایندگان، حمایت از پ‌ک‌ک است که با توجه به نزدیک بودن بیش از ۱۰۰ نماینده به کُردها، خxر بازداشت همه آنها را تهدید می‌کند ولی ۴ نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها که شاخه سیاسی پ‌ک‌ک محسوب می‌شوند، در معرض خطر بیشتری هستند.

نتیجه دور اول انتخابات پارلمانی اخیر که صحنه رأی بالای احزاب کرد بود، پس از ناکامی همه در تشکیل دولت ائتلافی، باطل اعلام شد و پس از چند ماه درگیری و بمب‌گذاری در میان کردهای معترض در استانبول، دور دوم برگزار شد و حزب دموکراتیک خلق کُردها دیگر نتوانست ۱۳ درصد از آراء را به خود اختصاص دهد.

آمار غیررسمی می‌گوید ۷ میلیون کُرد در ترکیه به سن قانونی رأی دادن رسیده‌اند.

مجلس جدید که نتیجه دور دوم انتخابات است، حزب عدالت و توسعه را به عنوان حزب اکثریت می‌شناسد؛ حزبی که «احمد داوداوغلو» را تا چند روز پیش به عنوان رهبر خود می‌شناخت ولی درگیری وی با اردوغان بر سر دخالت‌ها در کار نخست‌وزیر به استعفای اوغلو و جایگزینی «ینالی یلدریم» انجامید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج