۳۳۲۱۱۹
۷۶ نظر
۵۰۰۳
۷۶ نظر
۵۰۰۳
پ

حمله کیهان به موفقیت فیلم فرهادی در کن

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود به موفقیت جهانی فیلم فروشنده در جشنواره کن ۲۰۱۶ واکنش نشان داد و از آخرین ساخته اصغر فرهادی (فروشنده) به شدت انتقاد کرد.

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود به موفقیت جهانی فیلم فروشنده در جشنواره کن ۲۰۱۶ واکنش نشان داد و از آخرین ساخته اصغر فرهادی (فروشنده) به شدت انتقاد کرد.

فیلم «فروشنده» تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی (که با نام «مشتری» به نمایش درآمد)، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را از جشنواره کن دریافت کرد. این در حالی است که اغلب نشریات و منتقدان سینمایی حاضر در این جشنواره، فیلم «فروشنده» یا «مشتری» را نسبت به کارهای قبلی فرهادی، سطح پایین‌تر دانسته و تأکید کرده بودند که این فیلم چیزی بر فیلم‌های قبلی وی نیفزوده است.

فیلم «فروشنده» پس از بسته شدن کنداکتور بخش مسابقه جشنواره کن و در حالی که هنوز در حال طی کردن مراحل فنی خود بود در نسخه‌ای ناقص مورد پذیرش مدیران این جشنواره قرار گرفت! آنچه که به جز یک مورد (فیلم «طعم گیلاس» عباس کیارستمی که نخل طلای جشنواره کن را برد) در تاریخ جشنواره فیلم کن بی‌سابقه است! بنابر همین موضوع و ورود غیر قاعده و فراقانونی فیلم «فروشنده» به بخش مسابقه شصت و نهمین دوره این جشنواره، اغلب پیش‌بینی‌ها بر جایزه گرفتن این فیلم قرار گرفت (از جمله در خبری تحت عنوان «یک فیلم سفارشی دیگر برای جشنواره کن!» به تاریخ ۴ اردیبهشت سال جاری در ستون اخبار هنری کیهان آمده بود).

علاوه بر این، آنچه بیش از پیش احتمال کسب جایزه را برای فیلم «فروشنده» تقویت می‌کرد، پرداختن به موضوع تعرض و تجاوز جنسی بود که در زندگی یک زوج بازیگر اتفاق می‌افتاد. تعرض و تجاوزی که به کارگیری غیرت و تعصب در قبال آن، (در این فیلم) خشونت‌طلبی و نکوهیده تلقی شده است!

این در حالی است که برخی فیلم‌های مهم دیگر جشنواره امسال کن مانند «او» ساخته پال ورهوفن، «دختر ناشناس» به کارگردانی برادران داردن (فیلمسازان محبوب جشنواره کن که چندین بار جوایز این جشنواره را دریافت کرده‌اند)، «فارغ‌التحصیلی» ساخته کریستین مونجیو (که جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد) و... نیز به همین موضوع روابط پنهانی و تعرضات جنسی می‌پرداختند. موضوعی که امسال از عمده‌ترین سوژه‌های فیلم‌های سفارشی سینمای غرب بوده و بر روی آن مانور بسیار داده شده است. چنان که برخی از مطرح‌ترین فیلم‌های اسکار امسال نیز به همین موضوع تعرضات و تجاوزات جنسی می‌پرداخت و در میان بهت و حیرت ناظران و کارشناسان، فیلمی که اسکار بهترین فیلم را دریافت نمود، فیلم «اسپات لایت» بود که همین موضوع را در کادر دوربین خود قرار داده بود!!

به نظر می‌آید این مانور سینمای غرب در ابتدا ناشی از خطر عظیمی است که بنیادهای جامعه غرب را تهدید می‌کند و دوم منحرف نمودن اذهان عمومی از علت اصلی یعنی سبک زندگی بی‌بند و بارانه غربی‌ها به مقوله‌ای حاشیه‌ای و فرعی تحت عنوان تبعیض جنسیتی بوده است. از همین روی بود که در حرکتی غافلگیرانه، در مراسم اسکار امسال (که حدود ۳ ماه پیش برگزار شد) ناگهان جو بایدن، معاون اول اوباما به روی سن این مراسم سینمایی رفت و ضمن گوشزد کردن خطر فراگیر شدن تجاوزات جنسی در دانشگاههای آمریکا از مردم خواست به کمپینی بپیوندند که خواستار تغییر نگاه و فرهنگ کنونی نسبت به مسائل جنسیتی است!

همین هفته گذشته بود که ۱۷ تن از زنانی که قبلاً در زمره وزیران دولت فرانسه بوده‌اند از جمله کریستین لاگارد (رئیس صندوق بین‌المللی پول) طی نامه‌ای نسبت به همین دست‌تجاوزات و تعرضات جنسی اعتراض کرده و آن را ناشی از مشکلات تبعیض جنسیتی در محیط کار دانستند! و چند ماه پیش هم گزارش تکان‌دهنده‌ای از دانشگاه استکهلم، برخی کشورهای غربی مانند سوئد و دانمارک و فنلاند و آمریکا و بریتانیا و کانادا و... را رکورددار تجاوز جنسی در جهان اعلام کرده و زندگی در کشورهایی مانند سوئد و دانمارک را برای زنان خطرناک دانسته بود!!

به نظر می‌رسد همچنان که همواره سینما درغرب به عنوان ویترین سیاست‌ها، زمینه‌ساز افکار عمومی برای اعمال طرح‌ها و برنامه‌های آتی، توجیه‌گر عملکرد و کارنامه سیاه اجتماعی و تطهیر کننده جنایات و خیانت‌ها و شکست‌های غرب عمل نموده است، این بار نیز این بازتاب عظیم معضل تجاوزات جنسی درجامعه امروز غرب، حکایت از یک زمینه‌سازی دیگر فکری و ذهنی دارد که سرازیر شدن سیل جوایز و تقدیر و تحسین‌ها در مراسم مطرح سینمایی (مانند اسکار یا کن) نیز از جمله همین برنامه‌ریزی مراکز فکری و اندیشکده‌هایی است که با سفارش فیلم‌هایی در این جهت و اهدای جایزه به آنها، زمینه الگوسازی آنها را در اذهان عمومی فراهم می‌آورند. اما وقتی این پروژه به فیلمی از سینمای ایران می‌رسد، علت «تبعیض جنسیتی» تبدیل به علت «باورها و اعتقادات دینی و مذهبی» شده و عمل به آنها خشونت‌طلبی و در نهایت تروریسم جلوه داده می‌شود!!!

نکته جالب آنجاست که در اغلب فیلم‌هایی از این دست، راهکار انتقام و افشاء و برملا کردن تعرضات و تجاوزات جنسی، مطلوب و مثبت تلقی شده (مانند فیلم «اسپات لایت» که گروه مطبوعاتی بوستون گلوب، همه تشکیلات کلیسای کاتولیک را حتی به قیمت سرخوردگی مؤمنین از مسیحیت، به هم ریخته و له کردند و یا در فیلم «او» که در همین جشنواره کن امسال به نمایش درآمد، شخصی که مورد تجاوز قرار گرفته، به دنبال انتقام همه موانع را پشت سرگذارده و مورد تشویق هم قرار می‌گیرد) اما در فیلم «فروشنده»، تلاش برای دفاع از شرافت و غیرت خانوادگی، تعصب و خشونت تلقی شده و ناشی از غلبه اخلاق و رفتار سنتی و دینی بر تفکرات و منش روشنفکرانه نشان داده می‌شود! ضمن اینکه هرگونه دفاع از حریم خانه و خانواده نیر نامشروع جلوه می‌کند!! این در حالی است که نه تنها از مدافعین غربی بلکه حتی از متجاوزین آمریکایی و تروریست‌هایی همچون کریس کائل در فیلم‌هایی مثل «تک تیرانداز آمریکایی» قهرمان ساخته شده و مورد تجلیل و تحسین قرار می‌گیرند!

فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» روایت واقعی از مأموریت «کریس کائل» در عراق است. او یک تک‌ تیرانداز آمریکایی است و در کتاب خاطرات خود - که «کلینت ایست وود» فیلم یاد شده را براساس آن ساخته است - می‌نویسد؛ نزدیک به ۲۰۰ تن از مردم عادی عراق را با تک تیراندازی به سوی آنان به قتل رسانده است. «فیلم تک تیرانداز آمریکایی» سال گذشته در اسکار با تقدیر و تجلیل گسترده روبرو شد و از «کریس کائل» با عنوان قهرمان آمریکایی یاد کردند!

اکنون باید از بعضی‌ها پرسید آیا در این تناقض هیچ نکته هشداردهنده و عبرت‌انگیزی نمی‌بینند؟! قاتل آمریکایی ۲۰۰ تن از مردم مسلمان و زن و کودک بی‌پناه عراق را قهرمان و درخور تقدیر و تمجید می‌دانند و در همان حال، غیرت‌ورزی یک ایرانی مسلمان در مقابل تجاوز به همسرش را خشونت‌طلبی معرفی می‌کنند! و صرفنظر کردن وی از مجازات تجاوز‌کننده به ناموسش را نشانه مقابله با خشونت‌ورزی! دانسته و دقیقا به همین علت فیلم «فروشنده» آقای اصغر فرهادی را شایسته دریافت دو جایزه نخل طلایی جشنواره کن برای بازیگر نقش اول مرد و نویسنده فیلمنامه می‌دانند؟!

فقط می‌توان گفت باز هم شبه روشنفکری ما فریب فضاهای وارونه و کج و معوج غرب را خورده و حیثیت و شرافت ملی و دینی خود را در پای شعارهای پوچ و توخالی آنها قربانی کرده است. فرهادی در کنفرانس مطبوعاتی پس از نمایش فیلمش، موضوعاتی مانند حریم خانوادگی و آبرو و حفظ غیرت را موجب بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در جوامعی مانند ایران دانسته که حتی تمایلات روشنفکرانه را هم قربانی می‌کند!! و رشد این خشونت را در چنین جوامعی تا حد تروریسم و جنایات داعش بالا برده و می‌گوید موضوع فیلمش با اوضاع امروز تروریسم می‌خواند!!!

لازم به یادآوری است فیلم قبلی فرهادی نیز یک فیلم سفارشی بود که هزینه ساخت آن برای اولین‌بار از سوی اتحادیه اروپا به کمپانی «ممنتو» پرداخت شد تا فیلمی درباره مشکلات و بزهکاری‌های مهاجران مسلمان در فرانسه ساخته شده و خطر نزدیکی و وصلت با آنها گوشزد شود که متاسفانه فیلم «گذشته» با چنین مضمونی و البته با اطلاق تهمت‌های ناروا به جامعه ایرانی و مسلمان خارج کشور ساخته شد.

فیلم «فروشنده» نیز با همان سفارش و سرمایه کمپانی «ممنتو» ساخته شده، با این تفاوت که این‌بار پول‌های جشنواره قطر نیز (ولو با عنوانی فریبنده) پشت ساخت فیلم قرار گرفته است!!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عوض اینکه بیاید آقای فرهادی رو که یکبار هم جایزه اسکار بردن و همچنین آقای شهاب حسینی که هنر بازیگری رو به قد تمام کرده ،تشویق کنید باز لب به انتقاد باز کردید.چرا تو این مملکت هیچ کس چشم دیدن موفقیت یک شخص یا عده رو نداره ؟! همین که این فیلم ایرانی تونسته در بین فیلمهای خارجی اونهم با امکاناتی که خارجی ها دارند و بودجه هایی که صرف میشه جایزه یگیره خیلی خیلی خیلی هم جای افتخار داره !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبه کیهان تو همه چی نظر میده انگار کارشناس هنر و سینماست جذب سرمایه کذار و پخش جهانی برای ذیده شدن کار فیلمسازه . برنامه هفت هم جای حمایت از همکاران سینمایی حمله و تخریب میکنه این خیلی زشته! ومورد تایید مردم و سینماگران نیست نظرات گویا و قاضی است

      • بدون نام

        از کیهان و دوستان دلواپس باید پرسید: تا حالا شما چه گلی بسر مملکت زدید؟ که فقط حمله و تخریب و انتقاد میکنید؟

        ابریشم را به خودتان نمالید و میخ طویله را به مردم بزنید...
        اصلش اینه: یه سوزن بخودت بزن یه جوالدوز به مردم.

    • بدون نام

      باید فیلم های فاخری چون اخراجی ها و رسوایی ها و ... به این جشنواره ها ارسال بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فاخر ؟!!!!!!!!!!!!خخخخ

      • بي نام

        واسه خاطر طنز بودن نظرت لايك كردم :)))

    • بدون نام

      بنده با نظر کیهان موافقم.اینکه در جشنواره ای مثل کن برنده دو جایزه شویم قابل تامل است.پس نباید گول این جوایز را خورد.ضمنا بعضی از کارگردانان چه لذتی میبرند از این که این موضوعات مسخره را برای فیلم سازی آن هم در مورد ایرانی ها انتخاب کنند.این موضوعات شاید برای خیلی از کشورها معضل واقعی باشد ولی در کشور ما خیر.

      پاسخ ها

      • user

        متاسفم از این که انقد خودت و کشورت رو دستکم گرفتی

      • بدون نام

        شما بشین تامل کن

      • حسین اقایی

        حرف شما درسته . واقعا قابل تامل که فیلم ناقص رو می پذیرن اما فیلمی مثل محمد رسول الله حتی موفق به ورود رقابت های اسکار هم نمیشه. فیلمی که تصویر بردار و موسیقی متنش و در دوره های قبل اسکار رو در کارنامه داشتن.
        فقط مشتی سر در برف فرو برده چون اسم کیهان اونجا توی تیتر با لحن خاص هست شروع می کنن منفی دادن و وقتی دلیلش رو بپرسی جز لجبازی دلیل دیگه ای نمی شنوی

      • حسین اقایی

        در ضمن شهاب حسینی و جایزه گرفتنش به خاطر بازیگری حقش بوده و این قضیه از محتوای فیلم و اینکه چرا فیلمنامه جایزه گرفته سواست

      • بي نام

        برداشت من از صحبت هاي شما اينه كه ... بر سر چنين تفكريي

    • کاظم بهارلو

      شهاب حسینی و فرهادی بخاطر زیرپاگذاشتن فرهنگ ایرانی اسلامی و سرتسلیم فرودآوردن به فرهنگ غرب این جایزه را گرفتند والا اگر حرمت خود را حفظ می کردند مطمئناً این جایزه به آنها داده نمیشد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا حالت خوب نیست.

      • بدون نام

        شما ایرانی نیستی عزیزم اینطور میگی متاسفم

      • بدون نام

        خوبي شما؟

      • کاظم پاییزلو

        چرا اینقدر منفی گرفتی بهارلو جان؟

      • بي نام

        اگر فرهنگ ايراني چيزي غير از اوني هست كه تابحال از اين دو عزيز ديديم بهتر كه زيرپا گذاشته بشه...
        شما نان به نرخ روز خورها بهتر كه اول مطالعه و بررسي كنيد بعد نظر بدين.
        هيچ كس به شما بخاطر سكوتتان خرده نخواهد گرفت...

      • علی

        دلواپسا که نظر نمی دن گل من! شما باید بری تظاهرات کنی جان، تظاهرات!

    • جواد

      این موضوعات قابل تامل هست واقعا.جدای نخل آقای شهاب حسینی که حقش بود.ولی بنظر این موضوعات حقیقت داره.حداقل با استناد به این حرفا .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جواد:حداقل با استناد به این حرفا ....حرف که زیاده ،مثلا اگر بخوای با استناد به حرفها نظر بدی میتونی حرف مخالفانت را هم بخونی ...!

      • بي نام

        استناد؟؟؟؟؟؟؟؟ به حرافي هاي كيهان؟؟؟؟

    • بدون نام

      صاحب نظر در مسائل هسته ای سینمایی فرهنگی هنری اقتصادی اجتماعی.....خودت تا حالا چه کردی جز شیشه پاک کردن در ایام نوروز؟

    • علی

      جایزه دادن به این نوع فیلمها بخاطر خوبی فیلم نیست بلکه غرب میخواهد زمینه جذب بازیگران ایرانی و استفاده سیاسی و تبلیغاتی از آنان کرده در اخرهم بازیگردر غربت و تنهایی رها میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا ؟!.......راست میگی ؟!!!!

      • بي نام

        توهم توطعه :))))

    • فرهاد

      حالا شاید بعضیا بیان صرفا به خاطر اینکه مقاله رو کیهان نوشته بدون خوندن متن بد و بیراه بگن. اما اگه از روی انصاف مقاله رو بخونیم بسیار قابل تآمله

    • بدون نام

      كيهان داداش يادت رفته چند وقت پيش دو تا دزد اعدام شدند كه به خانوماي متاهل منطقه شرق تجاوز كرده بودند؟؟؟ يا همين چند وقت پيش آزار جنسي كودك توسط معلمش... وهزار تا مورد ديگه كه رسانه اي نشده؟! فحشا داره تو مملكته خودمون بيداد ميكنه ، كار به تجاوز نكشه، كدوم زني تو خيابون از دست هوس مردا در امونه؟ من چادريم اما بارها تو تاكسي و اتوبوس و مترو با مردا گلاويز شدم!!! كار به پليس كشيده و يارو به التماس افتاده كه من زن و بچه دارم آبرومو نبر!!!! اين مسئله نه تو سفارت فرانسه بيداد ميكنه نه تو امريكا!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت احسنت آفرین گل گفتی عزیز گل گفتی

    • بدون نام

      اگر فیلم فقر و فحشا کارگردان معروف شما به جشنواره میرفت علی رقم نمایش چهره واقعی جامعه حتما از ایشان حمایت میکردیدو از فیلمهای فاخر تاریخ سینما ایران نام میبردید

    • Irani

      مردم خیلی قشنگ درست و غلطو تشخیص میدن

    • پیمان

      عجب من نمیدونستم مضمون و محتوای این فیلمش این قدر ضد اخلاقیه. خداوکیلی فرهادی غیرت رو بد به تصویر کشیده. منو باش چه قدر خوشحال شدم جایزه گرفت. البته حالا که اینطوریه باید ازش پرسید خدایی نکرده کسی به خانواده خودت تعرض کنه باز سکوت و مدارا میکنی یا به فکر مجازات میفتی؟ باید فیلم رو ببینیم بعد نظر بدیم

      پاسخ ها

      • user

        شما که فیلم رو هنوز ندیدی اصلا خوب نیست یک انسان انقدر دهن بین باشه و هر کسی هرچی گفت موضع بگیره باید سعی کنیم یاد بگیریم که روی دیده هامون قضاوت کنیم نه روی شنیده ها
        چون شنیده ها قضاوت و تفکر دیگرانه هر انسانی قدرت تفکر و تعمق داره با این کار این تفکر و تعمق رو از خودمون دریغ می کنیم

    • عسل

      همین کارارو میکنید که میرن خارج دیگه....

    • بدون نام

      قابل تامل و فکر هستش...

    • صبا

      اصغر فرهادی هیچ حرفی برای گفتن در سینمای ما نداره واسه همین میره اون ور فیلم میسازه
      چون اون ور به افکار پوسیده ادم هایی مثل ایشون اهمیت میدن و به فیلم هاش جایزه میدن چون فقط ... رو تبلیغ میکنه ...
      کاری که دقیقا اونها میخوان تو کشورهای اسلامی گسترش بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صبا نکنه در ایران زندگی نمیکنی ....نیازی به رواج فساد در ایران نیست ...غرق شده ان

    • بدون نام

      محض اطلاع دانشمندان دلواپس در این دوره جایزه به فیلمی رسید که سیستم اداری اقتصادی بریتانیا رو نقد میکرد.

    • حیران

      خب کیهان الان چی داره میگه این که مسلم هست که در جامعه ما حتی اگر جنایت و تجاوزی صورت میگیره خود فرد یا خانواده فرد حق انتقام گیری شخصی نداره و باید این عمل از طریق قانون پیگیری بشه و در فیلم های بعد انقلاب هم همچین قهرمان سازی هایی نداشتیم که هرکسی وقتی مورد ظلم در جامعه قرار میگیره بره و شروع کنه به قهرمان بازی بله این چیزا رو در فیلم های بالیوودی زیاد میشه دید که سینمای ایران امروز با اون قهرمان سازی پوچ و تو خالی و غیر واقعی هیچ وقت میانه ای نداره نشان دادن این نوع قهرمان پروری ها در جامعه بد آموزی خواهد داشت و مردم ترغیب می کنه به انجام انتقام های شخصی

    • بدون نام

      کیهان با چی مخالف نبوده که این بخواد دومیش باشه من که از وقتی یادمه.کیهان با همه چی مخالف بوده.شک نکنید اگه جایزه نمیدادن همین کیهان شروع میکرد تو بوق و کرنا کردن که فیلم ما بهترین فیلم بود چرا به خاطر مسایل سیاسی به ما جایزه ندادن

    • شهرام

      اگر هم جایزه نمیگرفت کیهان یجور دیگه سواستفاده میکرد و میگفت فیلم ما باید جایزه میگرفت بخاطر مسایل سیاسی جایزه ندادن

    • بدون نام

      بله ما فیلم رو ندیدیم ولی توضیحاتی که خودشون در مورد فیلمنامشون دادن حاکی از ابتذال در فیلمشونه.

      پاسخ ها

      • user

        شما برداشتت ابتذال در فیلم بوده و ما برداشتمون نمایش فیلمی بوده که درد واقعی جامعه رو باز گو می کنه ولی این فقط یه برداشته تا زمانی که فیلم بیاد و دیده بشه من روی نقد کیهان دوزار هم حساب نمی کنم و منتظر میشم خودم فیلم رو ببینم مردم دیگه همه میدونن چی درسته چی غلط و انتظار هم نداریم کیهان حد و مرز خوب و بد رو یادمون بده

      • بدون نام

        بین حق و ناحق 4 انگشت فاصله هست.شما از اون دسته آدم ها هستین که کافیه یک نفر یکی رو قبول داشته باشه شما هم قبول داشته باشید.پس فیلم ندیدی نظر نده

    • بدون نام

      اخه هنوز فیلم رو ندیده چرا جبهه گیری میکنید اما به فرضم که نظریه روزنامه کیهان درست باشه این موارد وجود داره تو جامعه ما حالا یکی بهش پرداخت میشه کافر نمونش فیلم هیس دختران فریاد نمیزنند.....

    • بدون نام

      برترین ها. خودت یک پا سانسور چی شدی.
      می خواهید فرهادی رو اعدام کنیم شهاب رو حبس ابد؟!!! کی به اینا اجازه داد بی رخصت کیهان سرخود جایزه بگیرن؟!!!
      دیگه در مملکتی که سخنگوی وزارت ارشادش اونطوری بعد از ۲۴ ساعت با اون همه شرط و شروط و تهدید تبریک میگه از کیهان چه توقعی میشه داشت؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • moji

      نیازی به بحث نداره.مشخصه که فرهادی یاد گرفته با ساختن چه فیلمهایی میتونه جایزه بگیره.چه بسا در مورد نوع فیلمنامه با اونور هماهنگه.هدف الگو کردن فرهنگ غربیه.من در این مورد بیطرفم.اما کاملا مشخصه چه اتفاقاتی داره میوفته.آقای فرهادی یک فیلم راجبه موضوعات مذهبی و خانواده بسازه ببینم بازم جایزه میگره

      پاسخ ها

      • user

        فکر کنم واقعا قصد اعدامش رو دارین فقط راجع به اجتماع گفته اینه برخرد ها چه رسه به اینکه...

    • علی جاورسیان

      این مقاله رو کامل خوندم ولی اصلا موافق نیستم.البته در مورد فیلم تک تیرانداز با کیهان موافقم و اینکه کسی که یه قاتله نمی تونه قهرمان باشه.کسی که از هزاران کیلومتر دیگه اومده و اگه زن و کودک بخواد تو سرزمینش از خودش دفاع کنه تروریسته و اون تک تیرانداز حق داره اونا رو بکشه...و دیگه اینکه سفارشی سازی و جایزه سفارشی ممکنه تو هر جایی و هر جشنواره ای اتفاق بیفته..من فروشنده رو ندیدم پس نمی تونم در موردش نظر بدم اما کیهان ندیده بهش حمله کرده پس نشون میده نقدش منصفانه نیست...در مورد فیلم های قبلی فرهادی مثلا "جدایی" به نظرم واقعیت ها رو نشون داد...حداقل 50 درصد از مردم دلشون میخواد از ایران برند حالا این درسته یا نه بماند این چیزیه که هست...فیلم های اصغر فرهادی ممکنه اشکالات جامعه رو بگه ولی خوبی هاشم میگه مثله احترام به پدر و احترام به همدیگه...اونا هم فیلمسازایی دارند که منتقد خودشونن حتی خیلی خیلی بیشتر مثله مایکل مور مستندساز...
      خوب یا بد این واقعیت تلخیه که زیر پوست جامعه ما حالت چرکین گرفته..مثله خیانت زوجین که شاید از هزارانش یکیش آشکار شه...مثله تجاوز..مثله این همه خودکشی...از فرهنگمون که دیگه هیچی کافیه بری کامنت های زیر یه بحث رو بخونی ببینی فرهنگمون چیه...از وفاداری و گذشت و انسایت که فقط تو پستا و اسمس هامون ازش حرف میزنیم..البته این چیزای خوب به کل نابود نشده ولی خیلی کم شده..اینا رو باید دید
      ببخشید که زیاد نوشتم...
      ادمین جان لطفا نظر منو تایید کنید..

      پاسخ ها

      • یه پسر بد میشه یه پدر بد

        بهترین و منصفانه ترین نظری که دیدم
        مرسی علی آقا

    • بدون نام

      ازروزنامه ای مثل کیهان جزاین انتظاری نمیرفت ولی اینوبدونیدهرموفقیتی که درعالم هنربرای ایران وایرانی بدست میاد متعلق به بدبینان و دشمنان فرهنگ وتمدن داخلی نیست بلکه به ایرانی های شریف وآزاداندیش تعلق داره . . درود بر فرهادی ،شهاب حسینی و سرکارخانم علیدوستی .زنده باد مفاخرسینمای ایران عزیز.

    • رضا مقدس

      بسه دیگه چقد انتقاد میکنید.....خدا وکیلی اون فیلمایی که شما نگاه میکنید ... هم نمیدن.چه برسه جایزه.....

    • بدون نام

      کی گفته تجاوز مشکل جامعه ما نیست؟؟اتفاقا موضوع مهمی ست چون من که یه خانم محجبه وچادری هستم واصلا آرایش نمیکنم احساس امنیت نمیکنم انواع واقسام آزار واذیت از کلامی گرفته تا تجاوز به عنف علیه زنان در جامعه ما هست جرأت نمیکنیم روز روشن تو یه کوچه خلوت رد بشیم اگه بچه مون یه لحظه فقط یه لحظه بیرون تنها باشه حتما بهش تجاوز میشه ,نمونه ش هم که این روزها زیاده,من حتی میترسم بچه مو مهدکودک بفرستم
      درود بر اصغر فرهادی عزیز که درد جامعه رو نشون میده وبهش تبریک میگم واحساس غرور میکنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین ...باهات موافقیم شدیدا

    • بدون نام

      بالا اخره این قضیه مشکوک میزنه . بهتره فیلم رو ببینیم وبعد با در نظر گرفتن مسائل سیاسی و اجتماعی جهانی نظر بدیم . الببته این هم خیلی ببعیده کارگردانی که فیلمهاش در داخل کشور حرفی برای گفتن نداره اینطور جایزه ای ببگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتم خیلی مشکوک میزنی

    • ایرانبان

      خوب من الان چی بگم؟؟؟ کیهان که تکلیفش روشنه به همه فحش میده این الان شاکیه چرا رسوایی نخل نبرده که اگه برده بود میبشد بهترین فستیوال جهان ....

    • بدون نام

      الآن اگه فرهادی کراوات نزده بود و پیرنشو آورده بود رو شلوارشی و ریش داشت کیهان ازش حمایت میکرد

    • بدون نام

      به نظر من حق باکیهان چون تجاوز جنسی اصلا و ابدا در ایران وجود نداره خیلی مسخره است که درباره اش فیلم ساخت. ندا و .. همه الکی و بخاطر فرهنگ منحط غربه

    • بدون نام

      واقعاً برای کج سلیقگی که در انتشار نظرات بخرج میدین متاً سفم.
      از نظرات قبلی (مطالب چند وقت پیش) تصویر دارم که حتی حاوی کلماتی مثل: "..." و " ..." بودن و منتشر شدن ، ولی چندین بار بسیار مودبانه و مستدل نظر دادم و سانسور شده و نظرات آبدوغ خیاری برخیها منتشر! برای خودم متاسفم که در این فضای فکری و فرهنگی دارم زندگی میکنم.
      توقع نشر این نظر رو ندارم ولی ایمیلم رو میدم و خواهش میکنم استثنائاً برای یکبار احساس مسئولیت فرموده و به ایمیل من توضیح بفرستین که چرا نظر منو که با این عبارت شروع میشد:

      "حالا جای چند سوال باقی میماند:"

      منتشر نکردید؟ و اشکال اون رو بفرمایید تا منبعد برطرف کنم...
      بیصبرانه منتظرم....

    • ایرانی مسلمان

      با نظر moji موافقم. من آقای شهاب حسینی رو خیلی دوس دارم و خوشحالم که جایزه رو برد چون واقعأ بازیگر خوبیه و فک میکنم به خاطر بازی خوبش جایزه رو گرفته ولی آقای فرهادی که شما میگین درباره واقعیت های ایران فیلم میسازه آیا واقعیت های ایران فققط تجاوز و طلاق و .... و این موارد بد است؟ شما که انتقاد میکنی اینا تو کشورهای دیگه نیست؟؟ همه جا هست! لااقل توی ایران زن یه ارزش نسبی داره تو کشورهای دیگه که مثل کالا پشت ویترین ها دارن به فروش میرسن!!
      آیا توی ایران هیچ چیز خوبی نیست که ایشون دربارش فیلم بسازه و در اون واقعیت های خوب کشورش رو نمایش بده؟؟ مطمئنم اگه یک فیلم با ارزش های ایرانی و و البته اسلامی ساخته بود هیچی بهش نمیدادن. مطمئنم.
      ما توی شهدامون کسی رو داشتیم که واقعأ صد برابره اون تک تیرانداز کارش بهتر بود و اسمش یادم نیست و ضمنأ
      مردم و بچه های بی گناه رو نمیکشت ولی هیچکس ازش فیلم نساخت که اگرم ساخته بودن مطمئن باشین مثل اون فیلم تک تیرانداز مورد استقبال و اقبال جشواره ها قرار نمیگرفت چرا؟ چون تیرانداز ما ایرانی و مسلمان و شهید هست. نگاه این جشنواره ها سیاسی و ضد اسلامی هست اینو قبول کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما توی شهدامون کسی رو داشتیم که واقعأ صد برابره اون تک تیرانداز کارش بهتر بود و اسمش یادم نیست...........تو برو فعلا روی اسم اون بنده خدا تحقیق کن بعد بیا نظر بده

    • رضا

      يه سوال
      مگه كسي هست كه روزنامه كيهان بخونه؟
      يعني واقعا هنوز همچين اشخاصي تو مملكت ما هستند؟

      پاسخ ها

      • user

        بله هنوز هستن به هر حال از 100 تا روزنامه 90 تاش میره برای شیشه و سبزی 10 تاشم هستن کسایی که بخونن دیگه انقدم دستکم نگیرین
        البته من یه کیف خریدم توی اونم با کیهان پر کرده بودن

    • ناشتاس

      مجری قدیم برنامه کودک شبکه دو بوده برای همین نخل طلا گرفته

    • کوروش

      ببخشید ولی این نظر شخصی منه متاسفم از دولت که هزینه چنین روزنامه ای رو پرداخت میکنه یک آمار بگیرید ببینید هر روئز چه میزان از تیراژ این روزنامه جمع آوری و از بوفه مطبوعات برگردانده میشود

    • بدون نام

      وای وای کیهان فیلمو ندیده نقد کرده صرفن از پیند زدن حرفای فرهادی با موضوعات بقیه فیلما
      جدی بگیرین خودتون رو توروخدا هرکسی نمیتونه اینارو به هم ربط بده واقعا
      سرتون زیر برفه وقتی به یه بچه 12 ساله عموش تجاوز میکنه....
      در ضمن بله راهش خشونت نیس تعصب نیس راهش همون آگاهی سازی راهش حرکت قانونیه
      ببینم شما که نمیدونین چه رفتاری تو فیلم تقبیح شده چرا نظر میدین؟

    • منوچ

      چرا این کیهان همش حمله می کنه لامشب

    • بدون نام

      کیهان!خودت رو به نفهمی نزن!بهتر از همه میدونی که فساد و فحشا و فقر و رکود و بیپولی زیاد زیاد شده!!!!!

    • عبدالله

      سلام عزیزان همه کارهای ایرانیان ممتاز و قابل تقدیر و جایزه هستند از رزمندان دفاع مقدس، ورزشکاران ،هنرمندان،دانشمندان و ... ولی جایزه ائیکه خارجی ها به ایرانیان میدهند بخاطر ارزش کارشان نیست منظور و هدف دیگری دارند باید مواظب باشیم و گول تعریف و تمجیدشان را نخوریم همانطوریکه حضرت امام فرمودند وای به روزی که امریکا ار ما تعریف کند (البته مفهوم جمله این بود)

    • سید

      بعضی دوستان موضوع را نفهمیدن....غربی ها دارن به ما جایزه میدن که فرهنگ سینمای ما را باید برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی واسلامی باشد را تخریب کنند...اینجا موضوع کاملا فریبه اما دوستان با عنوان اجراهای خوب و...از پشت پرده غافل هستند بنظر من طبق معمول جامعه فراماسون غربی بازم دست گذاشته روی یک بخشی که میخواد روش سرمایه گذاری کند برای کوبیدن فرهنگ ودین ما...یه کم باهوش باشید می فهمید....

    • reza

      بله فیلم حضرت محمد به جشنواره راه پیدا نمیکنه اما فیلمهای سیاه نمای فرهادی جایزه هم میگیرن!!
      به دور از تعصب و بغض و کینه نظر بدید. فیلمهای فرهادی همه سیاه نمایی است. برای خودشیرینی است. ابزار دست دشمن شدن خیلی بده. اونایی هم که موافق حایزه فرهادی هستن مسلما شریک در کار دشمنان در سیاهنمایی جامه ایران هستند.
      دست دشمن رو ببینید...
      تعصب = جهللللللللللل

    • ghahr

      کیهان اعلام کند انتقادش به چه کسا نیست ؟؟فرهادی وشهاب حسینی وعلیدوستی و....یا برگزار کنندگان جشنواره ؟؟؟؟!!!!!

    • سعید

      محض اطلاع کسانی که نمیدونن :
      شهید عبدالرسول زرین متولد ۱۳۲۰ در روستاهای استان لر نشین کهگیلویه و بویراحمد معروف و به “گردان تک نفره” بود.

      او بهترین تک تیرانداز ایران در جنگ ایران و عراق هست که از رشادت های او چندان نشنیده ایم و کسی برایش فیلم نساخته یا بزرگداشتی نگرفته است.

      او ۷۰۰ شلیک موفق داشت در صورتی که «کریس کایل» بهترین تک تیرانداز آمریکایی ۱۶۰ شلیک موفق داشته است.

      صدام ملعون برای شکارش یک تیم بیست نفری تک تیرانداز بین المللی را اجیر کرده بوده بود هربار هم با تلفات سنگین برمی گشتند.

      شهید خرازی به او لقب گردان یک نفره داده بود چرا که به تنهایی تپه ای که یک گردان از پس آزادی آن برنیامده بود را به تنهایی آزاد می کند.

      او در عملیات خیبر به شهادت رسید.

    • نرگس

      نخل طلای جشنواره ی کن نوش جان شهاب حسینی،انصافا نتیجه ی زحماتش را دید.

      اما چه شد آنها که تا دیروز به جرم دیدار با رهبر I hate you می گفتند، امروز طرفدار پروپا قرصش شده اند.

      نان به نرخ روز خوردن تا چه حد؟؟؟!!!!...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج