۳۳۲۱۳۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

۵۰ مکان در دنیا که نگران‌کننده هستند (۴)

شاید بهتر بود نامش را می‌گذاشتیم: “۵۰ مکان در دنیا که واقعا ترسناک هستند!” اما چه می‌شود اگر کمی شجاعانه‌تر برخورد کنیم و نامشان را ترسناک نگذاریم؟ زمین جاییست پر از عجایب و زیبایی‌هایی که برخی از آنان تکان‌دهنده هستند.

وبسایت ترنجی - سحر حاصلي: شاید بهتر بود نامش را می‌گذاشتیم: "۵۰ مکان در دنیا که واقعا ترسناک هستند!" اما چه می‌شود اگر کمی شجاعانه‌تر برخورد کنیم و نامشان را ترسناک نگذاریم؟ زمین جاییست پر از عجایب و زیبایی‌هایی که برخی از آنان تکان‌دهنده هستند. اما این منزل بزرگ هرچقدر هم وهم‌آور باشد، خانه ماست و جاییست که در آن آرامش گرفته‌ایم. کره‌ای به مساحتی بزرگ که از کوه و دشت و دریا و خشکی و انواع حیوان و پرنده و انسان پر شده است.

در این دسته از مطالب ادامه‌دار قرار است به ۵۰ مکان در دنیا که اسراری مرموزانه در دل خود نهفته دارند، سربزنیم و کمی خانه‌ی بزرگ خودمان را بهتر بشناسیم.

این مجموعه‌ی بلند قرار است شامل ۱۰ شماره باشد و در هر کدام به معرفی ۵ مکان بپردازیم. برخی از آنان را قبلا هم در "مطلب ساعت ۲۴" دیده بودید با این حال تکرار کردنشان به هیچ وجه خالی از لطف نیست. این مجموعه به نمایندگی از نسخه‌های قدیمی‌تر "مطلب ساعت ۲۴" قرار است در شب‌های آتی به صورت نسبتا مکرر خدمت شما عرضه بشود. شاید بعد از مدت‌ها، تولد جدیدی در مجموعه‌های بلندتر، خاطرات زیبایی را برایمان زنده کند. باشد که این نقطه‌ی آغاز با استقبال زیبای شما همراه بشود!

در ادامه به ۵ مکان چهارم لیست سری می‌زنیم تا آن‌ها را بیشتر بشناسیم:

۱۶. Beelitz-Heilstätten Sanatorium, Germany

50 مکان در دنیا که نگران‌کننده هستند (4)

عمارت زیبایی که پیش روی شماست متعلق به بیمارستانی در کشور بی‌نظیر آلمان است. از شما چه پنهان، در نگاه اول نویسنده گمان می‌کرد با خانه‌ای تاریخی که پیشینه‌ای مربوط به سران و شاهزادگان دارد، روبه‌روست. حتی شمایل عمارت گونه‌اش، خاطرات عمارت شاپوری واقع در شیراز را تداعی می‌کند؛ اما چه می‌شود کرد که از گذشته‌ی این ساختمان چیزی جز بیمارستان و محل درمان نمی‌توان یافت؟! این ساختمان در سال ۲۰۰۰ میلادی پس از آن که در جنگ Somm توسط هیتلر جانی تازه گرفته بود، برای همیشه متروکه و تنها، رها شد.


17. Caddo Lake, Texas

50 مکان در دنیا که نگران‌کننده هستند (4)

جایی میان مرز تگزاس و لوییزیانا که به عنوان خانه‌ی "flooded forest" شناخته می‌شود. جالب است که چطور امکان دارد جنگلی با این زیبایی در لیست ۵۰ متروکه برتر دنیا قرار بگیرد؛ حال آن که رازش چیست، خدا می‌داند و بس. این جنگل سرسبز تماما پوشیده شده با خزه‌های اسپانیایی و درختان سرو قد کشیده تا آسمان است. قدمت این درختان و جنگل‌ به بیش از ۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد؛ این پیشینه در نوع خودش بسیار نادر است که همین موضوع باعث جذابیت بیشتر فضا می‌گردد…


18. Spreepark Abandoned Theme Park, Germany

50 مکان در دنیا که نگران‌کننده هستند (4)

همان طور که پیداست این پارک بازی زمانی بسیار رونق داشت و بازدیدکنندگان زیادی از سراسر دنیا به آلمان با هدف لذت بردن از اینجا می‌آمدند. اما اکنون بیش از ۱۳ سال است که متروکه رها شده و دیگر کسی حتی سراغش را هم نمی‌گیرد. این پارک زمانی بسیار وهم‌آور و هیجان انگیز بود؛ و جالب است که با پوشش سرسبز منطقه و متروکه شدن، باز هم خاصیت هیجان‌انگیزی و ماجراجویی خودش را حفظ کرده است.


19. Catacombs of Paris, France

50 مکان در دنیا که نگران‌کننده هستند (4)

تا کنون مکان‌های زیادی کشف شده‌اند که در آن‌ها حجم بالایی از استخوان انسان انباشته شده است. این اطلاعات گواهی می‌دهند که ممکن است اعتقادات مردمان پیشین، این سرنوشت را برای مردگان و شاید هم قتل‌های زنجیره‌ای، رقم می‌زد. این نسخه از انبار استخوان انسان را می‌توانید در پاریس بیابید. برخی معتقد هستند که این انبارها برای جلوگیری از اشغال فضا جهت گورستان، در نظر گرفته می‌شده است؛ اما این که واقعیت امر چیست را همچنان کسی نمی‌داند. از نویسنده نشنیده بگیرید، اما خدا را چه دیدید شاید روزی این معادن در ایران خودمان هم یافت بشوند…


20. Erta Ale, Ethiopia

50 مکان در دنیا که نگران‌کننده هستند (4)

افرادی که در تصویر مشاهده می‌کنید برای تماشای دهانه‌ی آتشفشان به این منطقه آمده‌اند؛ حتما می‌دانید که آتشفشان چقدر خطرناک و وهم‌آور است. واضح است که این گروه برا پیک‌نیک نیامده‌اند و جهت تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات، این گونه خودشان را به خطر انداخته‌اند. اینجا اتیوپی است و آتشفشان‌های فعال زیادی وجود دارد؛ همین این امر باعث شده تا شرایط برای تحقیقات علمی راحت‌تر بشود. این تصویر از جهت‌های خاصی نویسنده را به یاد سریال ارباب حلقه‌ها انداخت؛ زمانی که فرودو به همراه سم در حال نابودی حلقه بودند؛ شما می‌توانید این صحنه را در دقایق پایانی فیلم مشاهده بنمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج