۳۳۲۱۴۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توییتر جایی برای مخالفان شان پن

با نمایش فیلم جدید شان پن در جشنواره فیلم کن، موج وسیعی از نقدهای منفی نسبت به این فیلم در توییتر به راه افتاده است.

روزنامه بانی فیلم: با نمایش فیلم جدید شان پن در جشنواره فیلم کن، موج وسیعی از نقدهای منفی نسبت به این فیلم در توییتر به راه افتاده است.

به نقل از ددلاین، «آخرین چهره» درامی به کارگردانی شان پن که روز جمعه در شصت و نهمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، نه تنها در کن موفق نبود، که حالا با موج وسیعی از مخالفان در توییتر روبه‌رو شده است.

توییتر جایی برای مخالفان شان پن

این فیلم که از بازیگران برجسته‌ای چون شارلیز ترون و خاویر باردم بهره‌گرفته، نتوانست دل منتقدان را به دست آورد.

شان پن که آخرین‌بار سال ۲۰۰۷ برای کارگردانی «به سوی طبیعت وحشی» پشت دوربین قرار گرفته بود، در توییتر به عنوان بدترین کارگردان امسال کن خوانده شده است. شمار زیادی از کامنت‌های توییتر حاکی از این است که فیلم «آخرین چهره» بدترین فیلم کن ۲۰۱۶ است و خیلی‌ها هم معتقدند آنقدر این فیلم ضعیف است که تصویر شارلیز ترون و شان پن را برای همیشه خدشه‌دار کرده است. شان پن که یکی دو ماه پیش با مصاحبه جنجالی با «ال چاپو» غول قاچاق مواد مخدر مکزیک، پرسروصدا شده بود، در فیلم «آخرین چهره» ترون را در نقش مدیر یک اورژانس امدادی در آفریقا جلوی دوربین برده و خاویر باردم در نقش پزشکی بشردوست مقابل او بازی کرده است. این درام امریکایی که در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن روی پرده رفت، همانجا با واکنش تمسخرآمیز منتقدان روبه‌رو شد. این در حالی بود که بازیگر و کارگردان ۵۵ ساله آمریکایی، در نشست رسانه‌ای جشنواره اعلام کرد کاملا از این اثر دفاع می‌کند.

اوون گلایبرمن رییس منتقدان سینمایی ورایتی پن را برای زمان طولانی که در این فیلم صرف ماجرای عاشقانه‌ شارلیز ترون و خاویر باردم کرده به باد نقد گرفت و نوشت: اصلا مهم نیست که یک نفر بتواند چقدر کارگردان خوبی باشد، بلکه چیزهایی هم هست که ذاتا وقتی پای مسایلی چون تراژدی کودکان آفریقایی در میان است، باید به چشم بیاید؛ نه این که پشت زرق و برق دو عاشق دلخسته به دست فراموشی سپرده شود.

پن در کن در برابر واکنش‌های منفی منتقدان گفته بود: مهم این است که من این فیلم را به پایان رسانده‌ام و در نتیجه چنین بحث‌هایی برایم بی‌ارزش است. البته پن در سخنانش این را نیز پذیرفت که حضور ترون تنها انگیزه او برای ساخت این فیلم بود. وی تایید کرد که این فیلمنامه از مدت‌ها پیش در بوته اجمال بود تا این که فکر بازی کردن شارلیز ترون به عنوان مددکار اصلی، مشوق وی برای ساحت این فیلم شد. «آخرین چهره» بر مبنای فیلمنامه‌‌ای به قلم ارین دیگنام ساخته شده است.

اما به نظر می رسد نقد منفی منتقدان بیشترین تاثیر را بر مخاطبان فیلم نیز ایجاد کرده است. از دیگر منتقدان اریک کوهن منتقد ایندی وایر است که فیلم را بدترین فیلم در مجموع سابقه کاری پن خوانده و در این باره نوشته است: روایت فیلم در هر جا تسلیم محض است؛ یک تلاش خودخواهانه که سختی‌های مردم را نادیده می‌گیرد تا در پوشش یک داستان عاشقانه جلو برود.

«آخرین چهره» دو امدادرسان در آفریقا را در مرکز روایت خود قرار داده و رابطه عاشقانه این دو را پی می‌گیرد. اما این رابطه به حدی از محیط اطراف خود غاقل است که بلافاصله بعد از پایان نمایش با اظهارنظرهای منفی روبه رو شد و این رابطه در فضای بحران‌زده‌ای چون لیبریا، غیر قابل قبول خوانده شد.

بنجامین لی منتقد گاردین نیز که تنها یک ستاره به فیلم داد، در این باره نوشت: انگار یک ویدئوی نمایشی است که در حالی که کودکان یتیم در پس زمینه فیلم رنجور فراموش می‌شوند، دو شخصیت اصلی به شیوه نخبگان جرعه جرعه شامپاین می‌نوشند و با اخم در کلوزآپ فیلم دیده می‌شوند.

شان پن دو بار جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای «رود اسرارآمیز» ‌و «میلک» دریافت و چندین فیلم کارگردانی کرده است که «به سوی طبیعت» از جمله آنها بود که با نقدهای مثبت زیادی نیز روبه رو شده بود. با این حال او پس از نقدهای منتقدان اکنون با شدیدترین اعتراض‌های توییتری و شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است. در حالی که سهم امتیاز «آخرین چهره» در فهرست داوران نشریه اسکرین متشکل از ۱۱ منتقد بین‌المللی ۰٫۲ و پایین‌تر از هر فیلم دیگری بوده است، تماشاگران نیز با توییت‌های خود نظر منتقدان را تایید کرده‌اند. شان پن در نشست مطبوعاتی فیلم از بازیگران فیلم‌اش تجلیل کرد و اعلام کرد حاضر است صد بار برای تماشای اجرای درخشان‌ این بازیگران بلیت بخرد و در همین حال در توییتر به نقدهایی از این دست زیاد می‌شود برخورد: این فیلم قطعا بدترین فیلم جشنواره کن بود. پرشکوه، بی‌معنی و حتی کمی نژادپرستانه.

ایندیپندنت نیز این فیلم را به رابط عاشقانه نافرجام پن و ترون ارجاع داده و یادآوری می کند که این زوج که مدتی نامزد هم بودند، تابستان ۲۰۱۵ از هم جدا شدند و ترون کارگردان «روح وار» را در حالی ترک کرد که حاضر نشد دیگر به تلفن‌های او پاسخ بدهد. دیدار این دو پس از مدت‌ها در جشنواره کن صورت گرفت و برخورد سرد آنها از دید دوربین‌ها دور نماند.

شارلیز ترون اوایل سال ۲۰۱۶ در اعتراض به کار شان پن در این پروژه گفته بود: او را دیروز دیدم، هنوز داشت فیلم را تدوین می‌کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج